Rykte – det blir ett Playstation-event i maj

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Hmm... är det stor chans att Valve gör officiellt VR-stöd till både HL och Hl2 - än mindre episoderna? Vore kul men låter inte så troligt tyvärr. Men ja, hade gärna spelat om Hl2 i VR! Och ja, det känns iom senaste ryktena att de borde vara redo att börja prata officiellt om VR-pc-stödet.

Half life 1 inkl Expansioner går att spela i VR på Quest sen några år tillbaka tack vare Team Beefs "VR Mod" LambdaVR1.
Half life 2 inkl episoder finns VR versioner på Steam som fått Valves välsignelse så dom har egna store page mm.

Så det behövs inga "officiella versioner" från Valve.
Half life 2 VRMod är dessutom en vidare utveckling av nåt Valve påbörjade på Oculus DK tiden.

Men tänker du till PSVR2 på PS5, nej det ska man nog inte räkna med.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Half life 1 inkl Expansioner går att spela i VR på Quest sen några år tillbaka tack vare Team Beefs "VR Mod" LambdaVR1.
Half life 2 inkl episoder finns VR versioner på Steam som fått Valves välsignelse så dom har egna store page mm.

Så det behövs inga "officiella versioner" från Valve.
Half life 2 VRMod är dessutom en vidare utveckling av nåt Valve påbörjade på Oculus DK tiden.

Men tänker du till PSVR2 på PS5, nej det ska man nog inte räkna med.

Det var just PSVR2 på PS5 jag tänkte på ja, då jag inte har någon PC men en PS5a så är det där jag räknar med att spela VR på inom rimlig framtid. Och därför hoppas Alyx får en officiell release så jag har någon rimlig chans att få spela det.

Medlem

Hoppas mest på:
- Att få höra officiellt uttalande kring PSVR2:s beryktade PC-stöd
- Bend Studios projekt med släppdatum
- Hellblade 2 till PS5 surprise
- Nyheter kring det där urgamla utannonserade mysiga indie-spelet med en gubbe som reser omkring på en motorcykel.
- Bloodborne Remake
- Nytt samarbete med Capcom
- Resident Evil Legacy Remastered Collection
- Silent Hill Legacy Remastered Collection
- RDR2 PS5 patch surprise

12
Skriv svar