CD Projekt försäkrar att The Witcher 4 inte blir trean i nya kläder

Robot
CD Projekt försäkrar att The Witcher 4 inte blir trean i nya kläder
Releasehästryttare

Gameplay kan inte komma snart nog!

Medlem

inb4 Geralt blir en mörkhyad transexuell icke-binär feminin bi-curious gråsten

Medlem
Skrivet av Nelfie:

inb4 Geralt blir en mörkhyad transexuell icke-binär feminin bi-curious gråsten

Du mår verkligen dåligt, sök hjälp istället för att förpesta världen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

ZF
Medlem

Witcher - Breath of the Kingdom

Medlem

Hoppas de gör en bra styrning på karaktären så kanske man orkar spela det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Gör ett riktigt open world spel denna gång, förbättra grafiken, gå ifrån den bulkiga kontrollen och gör roligare quest lines till att börja med 👍. The Witcher 3 kändes last gammalt redan 2018 (det var då jag spelade och vid den tidpunkten var den redan nästan ospelbart) så det finns mycket att jobba på när det kommer till spelmekanik, hållbarhet och kvalitet osv.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Gör ett riktigt open world spel denna gång, förbättra grafiken, gå ifrån den bulkiga kontrollen och gör roligare quest lines till att börja med 👍. The Witcher 3 kändes last gammalt redan 2018 (det var då jag spelade och vid den tidpunkten var den redan nästan ospelbart) så det finns mycket att jobba på när det kommer till spelmekanik, hållbarhet och kvalitet osv.

Vad är det som inte gör trean till ett open world?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Gör ett riktigt open world spel denna gång, förbättra grafiken, gå ifrån den bulkiga kontrollen och gör roligare quest lines till att börja med 👍. The Witcher 3 kändes last gammalt redan 2018 (det var då jag spelade och vid den tidpunkten var den redan nästan ospelbart) så det finns mycket att jobba på när det kommer till spelmekanik, hållbarhet och kvalitet osv.

Och fortfarande det bästa inom genren med hästlängder.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bättre combat hade varit najs. Tristaste i witcher3.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av redruM:

Vad är det som inte gör trean till ett open world?

Det är ett open word spel, men inget Skyrim direkt. Kände mig instängd av någon anledning och fick känslan av att spelet ville att jag skulle följa vissa stigar typ och det höll mig ganska mycket i handen. Världen kändes inte så levande med stela npc och följde man inte main storyn som var ganska linjeär så fanns det inte mycket att hänga granen kände mig lixom tvungen att spela main quest fast jag ville ut och hitta på egna äventyr. Spelade Red Dead Redemption 2 precis innan The Withcer 3 och friheten mellan dom spelen var ju som dag och natt. Men misstolka mig inte nu bara för att jag gnäller jag tycker fortfarande att spelet var bra det levde bara inte upp till förväntningarna och kändes lite ur tiden när jag väl spelade det 2018 haha

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Det är ett open word spel, men inget Skyrim direkt. Kände mig instängd av någon anledning och fick känslan av att spelet ville att jag skulle följa vissa stigar typ och det höll mig ganska mycket i handen. Världen kändes inte så levande med stela npc och följde man inte main storyn som var ganska linjeär så fanns det inte mycket att hänga granen kände mig lixom tvungen att spela main quest fast jag ville ut och hitta på egna äventyr. Spelade Red Dead Redemption 2 precis innan The Withcer 3 och friheten mellan dom spelen var ju som dag och natt. Men misstolka mig inte nu bara för att jag gnäller jag tycker fortfarande att spelet var bra det levde bara inte upp till förväntningarna och kändes lite ur tiden när jag väl spelade det 2018 haha

Finns olika sorters open world, precis som det kan finnas olika sorters FPS eller RTS. Den här stilen passar The Witcher 3 bättre än stilen Skryim hade.

Medlem
Skrivet av Thane:

Finns olika sorters open world, precis som det kan finnas olika sorters FPS eller RTS. Den här stilen passar The Witcher 3 bättre än stilen Skryim hade.

Ja så är det ju och smaken är som baken kan ju hända att Skyrim stilen på open word passar mig bättre helt enkelt. Men som sagt vill inte få det att låta som att jag helt avskyr W3 för det gjorde jag inte

CFW
Medlem

Vågar man hoppas på att få skapa sin egen karaktär denna gång? Har aldrig riktigt klickat med Geralt för mig, men all respekt till dem som önskar mer av honom förstås.

Skulle vara kul att få spela ett helt Witcher och utforska den världen.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Det är ett open word spel, men inget Skyrim direkt. Kände mig instängd av någon anledning och fick känslan av att spelet ville att jag skulle följa vissa stigar typ och det höll mig ganska mycket i handen. Världen kändes inte så levande med stela npc och följde man inte main storyn som var ganska linjeär så fanns det inte mycket att hänga granen kände mig lixom tvungen att spela main quest fast jag ville ut och hitta på egna äventyr. Spelade Red Dead Redemption 2 precis innan The Withcer 3 och friheten mellan dom spelen var ju som dag och natt. Men misstolka mig inte nu bara för att jag gnäller jag tycker fortfarande att spelet var bra det levde bara inte upp till förväntningarna och kändes lite ur tiden när jag väl spelade det 2018 haha

Håller inte med. Tycker det fanns sidoquests i Witcher 3 som höll högre klass än main quest från andra spel.
Kul att du nämner rdr2 som jämförelse också, där upplevde jag att avvek man från "main" så fanns illusionen att du kan göra saker men som i mycket annat från rockstar så är det bara simpla saker. I RDR kan man iofs jaga och fiska men vette fan om det går att jämföra med witcher och avviker man i nått uppdrag ör det ju mission fail direkt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kul att du nämner rdr2 som jämförelse också, där upplevde jag att avvek man från "main" så fanns illusionen att du kan göra saker men som i mycket annat från rockstar så är det bara simpla saker.

I RDR2 kan man ju även mata krokodilerna med bybor! Kanske simpelt men det kan jag roa mig med i flera timmar 😅. Det som var med W3 var att det kändes trångt och på något sätt instängt som jag inte gillade jag tror det hade gjort sig bättre som ett linjärt spel istället för att försöka vara open world. Men det är såklart personlig smak

Medlem
Skrivet av Rhymst:

I RDR2 kan man ju även mata krokodilerna med bybor! Kanske simpelt men det kan jag roa mig med i flera timmar 😅. Det som var med W3 var att det kändes trångt och på något sätt instängt som jag inte gillade jag tror det hade gjort sig bättre som ett linjärt spel istället för att försöka vara open world. Men det är såklart personlig smak

Ok, ja jag upplevde inte The Witcher 3 som minsta instängt. Ett praktexempel på hur ett openworld RPG borde vara imo då det släpptes. Mycket kändes skräddarsytt och inte som repetition.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag vill ha turn based combat

Medlem

Jag hade inte tyckt illa om de gjorde det till första person, möjlighet till VR, samt som tidigare talare skrev; arbetade på open world-aspekten. Skyrim är ett lysande exempel kopplat till hur man känner sig fri. I Witcher 3 belönades man inte av att utforska utan insåg att allt som man sprang på var kopplat till diverse notice board-quests. Totalt slumpmässiga encounters med belöningar vid upplevelsen tack!

Jag tror att det är riktningen de kommer gå, oklart kring huruvida det blir första eller tredjeperson dock. Multiplayer känns givet och är nog det som de pratar om kring "pröva nya saker som är svårt bla bla".

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Gör ett riktigt open world spel denna gång, förbättra grafiken, gå ifrån den bulkiga kontrollen och gör roligare quest lines till att börja med 👍. The Witcher 3 kändes last gammalt redan 2018 (det var då jag spelade och vid den tidpunkten var den redan nästan ospelbart) så det finns mycket att jobba på när det kommer till spelmekanik, hållbarhet och kvalitet osv.

Håller med om den bulkiga kontrollen. Spelbarheten är direkt usel tyvärr (och har alltid varit). Trist när nästan alla annat så jäkla bra men samtidigt något som är enkelt att lösa i fyran.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Det är ett open word spel, men inget Skyrim direkt. Kände mig instängd av någon anledning och fick känslan av att spelet ville att jag skulle följa vissa stigar typ och det höll mig ganska mycket i handen. Världen kändes inte så levande med stela npc och följde man inte main storyn som var ganska linjeär så fanns det inte mycket att hänga granen kände mig lixom tvungen att spela main quest fast jag ville ut och hitta på egna äventyr. Spelade Red Dead Redemption 2 precis innan The Withcer 3 och friheten mellan dom spelen var ju som dag och natt. Men misstolka mig inte nu bara för att jag gnäller jag tycker fortfarande att spelet var bra det levde bara inte upp till förväntningarna och kändes lite ur tiden när jag väl spelade det 2018 haha

Låter snarare som att du spelat The Witcher 2 👀 Känner inte igen något av det du skriver från W3. Jag fick snarare tvinga mig att spela main story då det hela tiden fanns andra intressanta sidospår att följa. Tror jag la lika mycket tid på att fixa högsta nivån av alla Witcher-rustningar + svärd som jag normalt lägger totalt på andra spel.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Du mår verkligen dåligt, sök hjälp istället för att förpesta världen.

Hon har ju rätt.

Medlem
Skrivet av RicoHart:

Hon har ju rätt.

Angående vad?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Angående vad?

Att det förmodligen blir ett PK-projekt á la woke

Medlem
Skrivet av RicoHart:

Att det förmodligen blir ett PK-projekt á la woke

Så förmodligen har hon rätt?
Eller har hon rätt?
Ser du in i framtiden? Vad säger spåkulan.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av RicoHart:

Att det förmodligen blir ett PK-projekt á la woke

Jaså, då kanske hon borde skrivit det och inte bara ordbajsat osammanhängande. Men det var väl viktigast att få slänga ur sig lite slumpmässigt förakt oavsett vad diskussionen var avsedd att handla om.

För övrigt finns det väl inget som pekar mot att TW4 blir på ena eller andra sättet?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar