Fredag/Lördag streams?

Medlem
Fredag/Lördag streams?

Hej FZ-gänget!

Jag har en önskan och en förfrågan men jag vet inte om den delas av er andra.
Vad fan skulle vi inte kunna ha en Fredag/Lördag stream även med gamla spel? Även om det inte är flera timmar långt?
Allt på FZ kretsar ju inte kring nysläppta spel.
För hälften av det roliga streamandet utgörs ju av våran roliga chat som görs av oss. Det är ju vi som gör FZ.se möjligt.
Se Efsta kötta i Elden Ring igen eller att se våra grabbar ha kul ihop och försöka råna banker ihop igen i Payday... och i andra gamla spel.
Jag personligen skulle älska det men vad tycker ni, resten av FZ?

Mvh. NO1LIV3S4EVER/Jim IRL

Medlem

The Last of us Part 1 var en riktigt bra stream. Iofs en modern remake, men av ett gammalt spel. Man kunde sitta och snacka minnen av spelet, och behövde inte oroa sig för spoilers. Så visst kan det vara kul med streams av gamla spel, men det är ju också lite nyhetens dragning, och kul att se aktuella titlar. En mix av båda hade varit bra, men då skulle kanske Wakkaah vara tvungen att streama varenda kväll. 😃

Redaktör

Kul att höra att Wakkaahs äventyr uppskattas! Men jag måste ge ett sånt där tråkigt svar, att intresset måste vara tillräckligt stort för att det ska bära sig, alltså att tillräckligt många tittar. Så det funkar med vissa spel, men inte alla.


signatur
Medlem
Skrivet av Bennii:

The Last of us Part 1 var en riktigt bra stream. Iofs en modern remake, men av ett gammalt spel. Man kunde sitta och snacka minnen av spelet, och behövde inte oroa sig för spoilers. Så visst kan det vara kul med streams av gamla spel, men det är ju också lite nyhetens dragning, och kul att se aktuella titlar. En mix av båda hade varit bra, men då skulle kanske Wakkaah vara tvungen att streama varenda kväll. 😃

Jo jag förstår men jag tänkte lite så att man streamar äldre spel för att få hänga och slappa ihop med resten av FZ-gänget och njuta i chatten av alla roliga diskussioner...
Det/vi är ju en gemenskap och vi gör/är här tillsammans...

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kul att höra att Wakkaahs äventyr uppskattas! Men jag måste ge ett sånt där tråkigt svar, att intresset måste vara tillräckligt stort för att det ska bära sig, alltså att tillräckligt många tittar. Så det funkar med vissa spel, men inte alla.

Ok ja det var ett tråkigt svar tyvärr...
Förstår samtidigt som jag tycker att man inte kan begära att det kan vara flera tusen tittare på varje stream för så många är vi inte här på FZ. Vi är en trogen skara som tittar in på FZ flera gånger per dag och längtar efter fler streams om det sen är stream från nysläppta spel eller en ny stream/fortsättning på gamla spel spelar ingen roll... Är det en kostnadsfråga?

Nåja nu framförde jag vad jag själv har grubblat på. Och jag kommer fortsätta kolla FZ-sidan flera gånger per dag som vanligt.
FZ i mitt hjärta oavsett.
Ha det fint mina FZ vänner!

Redaktör
Skrivet av NO1LIV3S4EVER:

Ok ja det var ett tråkigt svar tyvärr...
Förstår samtidigt som jag tycker att man inte kan begära att det kan vara flera tusen tittare på varje stream för så många är vi inte här på FZ. Vi är en trogen skara som tittar in på FZ flera gånger per dag och längtar efter fler streams om det sen är stream från nysläppta spel eller en ny stream/fortsättning på gamla spel spelar ingen roll... Är det en kostnadsfråga?

Nåja nu framförde jag vad jag själv har grubblat på. Och jag kommer fortsätta kolla FZ-sidan flera gånger per dag som vanligt.
FZ i mitt hjärta oavsett.
Ha det fint mina FZ vänner!

Det handlar om pengar ja, men också om hur stort intresset är.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det handlar om pengar ja, men också om hur stort intresset är.

Ok tackar för svaret Tomas.
Hur många är vi på FZ och hur många behövs det för att det ska ok med fler streams?
Förstår att det inte är så lätt med pengar och så... jag saknar ju bara streams och vårat community... 😮‍💨

Redaktör

Antalet tittare varierar stort, siffran syns på tuben. Går inte att säga hur många som krävs, men vi tjänar typ inget alls på streams, är mer en communitygrej. Väldigt kul att höra att du gillar det! Wakkaah är grym. 🙂


signatur
1
Skriv svar