Medlem
Ung Spelare

Hej! En av mina söner är väldigt ung, men har spelat csgo under ganska lång period. Nu sitter han och spelar csgo 2, han fick en inbjudan från Steam om att prova spela. Han är grymt duktig och jag tror han har en stor talang för detta spel. Hur går man med i olika lag? Är han för ung? Tacksam för svar!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gyllensund:

Hej! En av mina söner är väldigt ung, men har spelat csgo under ganska lång period. Nu sitter han och spelar csgo 2, han fick en inbjudan från Steam om att prova spela. Han är grymt duktig och jag tror han har en stor talang för detta spel. Hur går man med i olika lag? Är han för ung? Tacksam för svar!

Hej,

Vad roligt att han har skoj med spelet, och samtidigt verkar vara duktig!

Lag att spela med finns i flera olika former. Din son och dennes kompisar kan ha ett eget lag och spela i olika mindre turneringar själva, men om du tänker dig något större såsom Fnatic och liknande organisationer så måste man inte bara vara extremt duktig, men också vara någonstans runt 17-18 år för att få tävla.

Just vi på FZ har tyvärr inte så mycket koll på hur de här mindre turneringarna spelas just nu. Genom åren har CS (första populära versionen kom 2003) haft många olika sätt att tävla med andra på. Alla möjliga hemsidor där man skriver upp sig själv och sina vänner, program som matcher spelare mot varandra och annat.

När din son är så ung så skulle jag rekommendera att dig och honom att bara spela och ha så roligt som möjligt. Möjligen testa på rankade matcher ("Ranked" som det brukar heta) där man får möta folk på egen spelnivå och växa som spelare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar