Jagged Alliance 3

Skribent
Skrivet av Govein:

Tips:

Pause mod - låter dig pausa i realtid segmenten. Bra för en gammal gamer som mig som inte kan ha koll på 6 gubbar samtidigt. Gör stealth lite smidigare och att ge en tid att flytta kameran till rätt gubbe etc när det börjar bli fel. Finns i workshop på steam.

Låter najs. Ska testa den.

Medlem
Skrivet av robbis:

För att jag är sugen på att testa det, eftersom de gamla var bra (på den tiden} men inte sugen på att lägga ut fullpris för det.

Fast du har ju enligt egen utsago inte tid för mediokra spel


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast du har ju enligt egen utsago inte tid för mediokra spel

Jag skrev ju testa... Det har jag tid med... 😝


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag skrev ju testa... Det har jag tid med... 😝

Ser inte skillnaden, men w/e floats your boat


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ser inte skillnaden, men w/e floats your boat

Testa gör man väl med 99% av alla spel i dag då de flesta är riktigt dåliga. Man installerar, spelar 5 minuter sen går man vidare. Väldigt få spel nu för tiden som får min boat att rocka! Var väl Cyberpunk sist som var riktigt bra!


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Testa gör man väl med 99% av alla spel i dag då de flesta är riktigt dåliga. Man installerar, spelar 5 minuter sen går man vidare. Väldigt få spel nu för tiden som får min boat att rocka! Var väl Cyberpunk sist som var riktigt bra!

Men att köpa bara för att testa? Känns slöseri med flis.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Men att köpa bara för att testa? Känns slöseri med flis.

Därav jag väntar på REA ju


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Mnja... trots trean var jag lite försiktigt optimistisk, men det här blev en refund på. Gränssnittet och spelmotorn känns jäkligt... janky (i brist på bättre ord), och räcker för mig för att sätta betyget på en medelmåttig nivå. Karaktärerna och hur man hanterar banter o.s.v. känns rätt i linje med JA-serien, men gameplayet... nje, det är något som verkligen inte klingar rätt.

Har ju kommit så jäkla många turordningsbaserade taktiska spel sedan JA2, och man kan tycka att de borde tagit med sig åtminstone några grejer från det som kommit de senaste decennierna. Gruppformation (som går att ändra och vrida på), ställbar spelhastighet och/eller taktisk paus (vet att det finns mod för paus dock), en tutorial som inte hör hemma på 90-talet (med några få små textrutor som är nästan totalt intetsägande) o.s.v. är bara av några av sakerna jag hade önskat mig.

Också lite förvånad över de förhållandevis höga betygen, men samtidigt ser jag den nostalgiosande charmen i spelet med.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd
Skrivet av robbis:

Därav jag väntar på REA ju

Du kan testa upp till två timmar på steam och få pengarna tillbaks om du inte gillar spelet, behöver inte vänta på rea.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Skribent
Skrivet av PeTTs0n:

Mnja... trots trean var jag lite försiktigt optimistisk, men det här blev en refund på. Gränssnittet och spelmotorn känns jäkligt... janky (i brist på bättre ord), och räcker för mig för att sätta betyget på en medelmåttig nivå. Karaktärerna och hur man hanterar banter o.s.v. känns rätt i linje med JA-serien, men gameplayet... nje, det är något som verkligen inte klingar rätt.

Har ju kommit så jäkla många turordningsbaserade taktiska spel sedan JA2, och man kan tycka att de borde tagit med sig åtminstone några grejer från det som kommit de senaste decennierna. Gruppformation (som går att ändra och vrida på), ställbar spelhastighet och/eller taktisk paus (vet att det finns mod för paus dock), en tutorial som inte hör hemma på 90-talet (med några få små textrutor som är nästan totalt intetsägande) o.s.v. är bara av några av sakerna jag hade önskat mig.

Också lite förvånad över de förhållandevis höga betygen, men samtidigt ser jag den nostalgiosande charmen i spelet med.

Jag hajar vad du menar. Jag uppskattar ändå att de vågar vara rätt smala, eftersom de gamla JA-spelen också är ganska udda – även för sin tid. Och jag tycker att JA3 är kul trots det jag ser som brister, men det är onekligen ett och annat som skaver. Tycker inte riktigt att det nya och det gamla kommer samman på ett helt organiskt sätt, vilket gör att en del av den gammaldags speldesignen känns mer stelbent för mig än den nog hade behövt göra. Jag har dock fortsatt spela det efter recensionen, trots viss frustration, och det är verkligen inte alla spel jag gör det med.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Jag hajar vad du menar. Jag uppskattar ändå att de vågar vara rätt smala, eftersom de gamla JA-spelen också är ganska udda – även för sin tid. Och jag tycker att JA3 är kul trots det jag ser som brister, men det är onekligen ett och annat som skaver. Tycker inte riktigt att det nya och det gamla kommer samman på ett helt organiskt sätt, vilket gör att en del av den gammaldags speldesignen känns mer stelbent för mig än den nog hade behövt göra. Jag har dock fortsatt spela det efter recensionen, trots viss frustration, och det är verkligen inte alla spel jag gör det med.

Jag håller med, det är ett lite speciellt spel på ett sätt som kanske allsköns "XCOM-kloner" (återigen, i brist på bättre term) kanske inte riktigt lyckas vara - för något känner jag också det är som lockar trots allt. Kan man fixa till de grejerna jag upplevde som styltiga (eller att det kommer några riktigt bra moddar som löser problemen) kommer jag definitivt kika på att köpa det igen i framtiden. Jag riskerar nog kanske inte fullpris igen, men det måste inte ner i billigaste rea-backen heller.

Väl skriven recension, och jag uppskattar att någon fokuserar lite på problemen som upplevs - för det känns som att det är rätt olika hur man upplever dem och huruvida man kan se runt dem eller inte (om man ser till de recensioner som publicerats, samt användarrecensioner).


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Har spelet patchats/förbättras nu det senaste? Det var väldigt taskiga reviews i början men nu det senaste har spelet fått överväldigande positiva review på Steam

123
Skriv svar