Någon mer här som stundvis upplever att sidan inte svarar, typ 30-60 sekunder åt gången, för att sedan fungera bra lika länge?

Medlem
Någon mer här som stundvis upplever att sidan inte svarar, typ 30-60 sekunder åt gången, för att sedan fungera bra lika länge?

Upplever det rätt ofta nu för tiden. Riktigt drygt att kika nyheter eller skriva ett inlägg när det plötsligt inte svarar alls när jag ska svara på en tråd eller bara backa tillbaka till framsidan.
(Har inget problem med någon annan sida el uppkoppling i övrigt, så det är sagt!)

Redaktör

Hallå,

Märkligt. Jag petar på kodar-Johan så får han trolla lite. Tack för feedback.

Jag hade liknande problem för några månader sen, browsern stod och tuggade 5-30 sekunder. Men det gällde alla siter. Visade sig vara nåt strul i Win 11 som uppkom efter uppdatering, jag fick inte ordning på skiten så ominstallerade. Lär väl inte hjälpa dig om det bara är FZ som stökar, förstås.


signatur
Jobbar med data

@mttbolle Lyckades inte identifiera något specifikt fel som kan ge följande problembild. Det ser ut att fungera som tänkt. Upplevt liknande problem på SweClockers, så du är inte ensam om dem.

Vad använder du för webbläsare och operativsystem? Borde dock vara serverrelaterat.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hallå,

Märkligt. Jag petar på kodar-Johan så får han trolla lite. Tack för feedback.

Jag hade liknande problem för några månader sen, browsern stod och tuggade 5-30 sekunder. Men det gällde alla siter. Visade sig vara nåt strul i Win 11 som uppkom efter uppdatering, jag fick inte ordning på skiten så ominstallerade. Lär väl inte hjälpa dig om det bara är FZ som stökar, förstås.

Skrivet av jreklund:

@mttbolle Lyckades inte identifiera något specifikt fel som kan ge följande problembild. Det ser ut att fungera som tänkt. Upplevt liknande problem på SweClockers, så du är inte ensam om dem.

Vad använder du för webbläsare och operativsystem? Borde dock vara serverrelaterat.

Jag kör Windwos 11 och använder Firefox som läsare. Kanske är det något strul med Windows 11 och inget på eran sida. Jag får kika lite på lokala variabler om det fortsätter. Tack för svar!

Redaktör
Skrivet av mttbolle:

Jag kör Windwos 11 och använder Firefox som läsare. Kanske är det något strul med Windows 11 och inget på eran sida. Jag får kika lite på lokala variabler om det fortsätter. Tack för svar!

Det var Win 11 och Firefox här också. Börja med att öppna valfri annan site om/när det händer på FZ nästa gång, om det är lika där är risken att du drabbats av det jag drabbades av. Men om det bara är här -> @jreklund


signatur
Medlem

Jag har också detta problem ofta. Surfar via mobilen (Android Chrome)

Quake-konnässsör

Jag kan också bekräfta att jag upplever samma problem.

Windows 10 och Windows 11. Webbläsare Edge, Firefox och Chrome har jag använt.

Trodde först att det var min ISP, men när jag såg detta inlägg så börjar jag fundera om det verkligen är min ISP.

Detta är både på FZ och SweClockers, då jag misstänker att de ligger på samma server. Jag trodde detta skulle bli efter serverflytten, men det har inte förbättras mycket, för mig.

Går väl an när man läser nyheter, men när man försöker göra de olika Quizen som släpps på torsdagarna kan det bli väldigt irriterande när man måste vänta. När man gör dessa så kan man få behöva vänta mellan 30 - 120 sekunder innan den eventuellt får ett svar, och när man inte får svar ifrån servern när man hoppar mellan de olika frågorna så står det enbart "Servern kan inte nås.". Ska försöka komma ihåg och ta en skärmklipp när detta kommer upp nästa gång.

Detta händer både på FZ och SweClockers Quiz, vet inte om det är fler som har meddelat detta.

Konstigt nog så är dessa två sidor de enda jag har upplevt detta problem på.

FYI, så bor jag i Finland. Det var fler som hade dessa problem från utlandet.

Jobbar med data

@almblad De som har rapporterat om denna problembild är i Norge. SweClockers och FZ ligger i samma datahall, kanske även samma fysiska server, men det är ingen information jag har, då vi hyr virtuella servrar och beroende på belastning kan de hamnat på olika fysiska maskiner.

Vi gjorde även ett IP-nummer byte i samband med flytten, men vad jag sett så finns det ingen skillnad mot innan. Problemet ligger någonstans mellan din ISP och Bahnhof, men att vi även hade fel från Finland är nytt för mig. Det finns inget i våra egna loggar om detta - det genereras inget uppenbara fel, utan någonstans stannar det upp längst med vägen.

Quake-konnässsör

@jreklund Tack för snabbt svar. Tänkte att jag skulle nämna det när jag ändå snubblade över detta inlägg. Hur som helst så kan jag läsa och kommunicera via både FZ och Sweclockers, så inget större bekymmer för mig.

Jobbar med data

@almblad Det tackar vi för, för dumt om inte ni användare kommer in. Får lyfta det på nästa möte med vår leverantör, så att vi kan bli kvitt problemet. Är ju ett större problem än innan då ytterligare ett land drabbas.

Quake-konnässsör

Hej igen, det är så här som det kan se ut när man inte får något svar och efter en stund så vill de inte laddas in. Det är liknande som händer med Quizen på torsdagarna. Jag kommer åt dem för eller senare, men det tar en stund, quizen är lite jobbigare då det kan hända på varenda fråga och man måste börja om.

Följande bild är från inlägget "Inför Pharaoh – rösta fram formkurvan för anrika Total War"

Jobbar med data

Tack för uppdateringen, vi har som du märker inte hittat någon lösning på problemet från vårt håll.

1
Skriv svar