Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Man köper dock inte Nintendo konsoler för 3rd party, så hur viktigt prestanda blir i jämförelse med andra system är inte så relevant i sammanhanget. Man får istället jämföra Switch 2 med förra Switchen och sedan se fram emot ett väldigt stort steg framåt i prestanda och ha i åtanke vad dem kan lyckas ge för spelupplevelser tack vare detta.
Nu kommer vi förmodligen få spel som ser betydligt bättre ut och/eller är mycket mer avancerade.
Spelen bör närma sig Mario filmen eller Zelda UE5 demos i och med detta. Kanske inte på detaljnivå, men ändå tillräckligt nära för att det ska se betydligt mer imponerande ut.

Ps4 grafik typ lite bättre. Last of us part 2 ser ju inte dåligt ut. Jag tycker dock att Nintendos first party spel ser riktigt fina ut redan idag förutom upplösningen, för man ser ju en del pixlar och värsta är väl på avstånd när det är en större värld där det "flimmrar" i linjerna.

Mario som exempel är ju typ tecknat/animerat så vet inte hur mer vackert det kan bli. Iofs kanske de når en nivå som i spelet Kena bridge of spirit som enligt mig liknar en pixar film i karaktärerna.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Rykte: Switch 2 må ha skjutits upp till 2025, men förväntas ändå visas upp snart! I alla fall som ett spel förväntas visas upp i sommar.

Medlem

Verkar som Persona 6 är på gång till PS5, Xbox Series X|S... och Nintendo Switch 2!

JRA
Medlem
Skrivet av lonian:

Ps4 grafik typ lite bättre. Last of us part 2 ser ju inte dåligt ut. Jag tycker dock att Nintendos first party spel ser riktigt fina ut redan idag förutom upplösningen, för man ser ju en del pixlar och värsta är väl på avstånd när det är en större värld där det "flimmrar" i linjerna.

Mario som exempel är ju typ tecknat/animerat så vet inte hur mer vackert det kan bli. Iofs kanske de når en nivå som i spelet Kena bridge of spirit som enligt mig liknar en pixar film i karaktärerna.

Behöver vi särskilt mycket finare grafik egentligen? Jag tar hellre bekvämare handkontroll ärligt talat.

Medlem
Skrivet av JRA:

Behöver vi särskilt mycket finare grafik egentligen? Jag tar hellre bekvämare handkontroll ärligt talat.

Jag skulle vilja se Nintendo prioriterade:
*snabbare Eshop
*voice chat i konsolen som de andra konsolerna
*större lagringsutrymme
* längre batteritid

Sen att de lärde sig göra bra online-lägen. Varför inte kupper i nya Mario kart online så det blir lite mer spänning?

Medlem
Skrivet av JRA:

Behöver vi särskilt mycket finare grafik egentligen? Jag tar hellre bekvämare handkontroll ärligt talat.

När det gäller Nintendo Switch så håller jag med dig. Pro kontrollern är iofs okej.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

När det gäller Nintendo Switch så håller jag med dig. Pro kontrollern är iofs okej.

Pro controllern är grym! Älskar den! Men joy-consen kanske kunde bli lite större till nästa gång? Kanske känns logiskt då skärmen tycks bli större också...

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Pro controllern är grym! Älskar den! Men joy-consen kanske kunde bli lite större till nästa gång? Kanske känns logiskt då skärmen tycks bli större också...

Alla känner nog rätt fort vad som är fel med höger joycon gällande höger styrspak. Den sitter inte rätt placerad utan måste ha mer svängrum, så ja den behöver bli något större.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Inaktiv
Skrivet av JRA:

Behöver vi särskilt mycket finare grafik egentligen? Jag tar hellre bekvämare handkontroll ärligt talat.

Sedan jag fick mig min Playstation 2 och min Nintendo Gamecube så har jag inte brytt mig nämnvärt mycket om grafiken längre.
För mig så är det viktigaste att det flyter på bra och att storyn är bra. Grafiken är inget som jag bryr mig så mycket om. Sen är det ju viktigt med bra handkontroller med.

Skrivet av lonian:

Alla känner nog rätt fort vad som är fel med höger joycon gällande höger styrspak. Den sitter inte rätt placerad utan måste ha mer svängrum, så ja den behöver bli något större.

Jag fick snygga skydd till mina spakar med Zelda tema så att spakarna kändes ännu bättre att hålla i när man spelar. Det enda problemet var det som du nämner. På högra Joy-conen så blev det så jobbigt när jag skulle trycka på B eller Y knappen eftersom jag hela tiden stötte emot spaken när jag skulle trycka på dem, så jag tog bort de skydden.
Så större Joy-cons vore inte fel.

Medlem

NatetheHate påstår sig ha hört att Nintendo börjat sätta ihop material för en Switch 2-utannonsering!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/UusEvRYt6og

NatetheHate påstår sig ha hört att Nintendo börjat sätta ihop material för en Switch 2-utannonsering!

Det här ska vara "källvideon/podden" men vet inte exakt när det snackas om ihopsamlingen av material för avslöjande.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/jgU168rHLXw

Det här ska vara "källvideon/podden" men vet inte exakt när det snackas om ihopsamlingen av material för avslöjande.

Han är en av de få som brukar vara att lite på.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Han är en av de få som brukar vara att lite på.

Ja, han är ju omtalad och har haft flera rätt tidigare (visserligen en del fel också) så det finns ju hopp i uppgifterna Kanske en utannonsering senast Juni är rätt trolig ändå.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, han är ju omtalad och har haft flera rätt tidigare (visserligen en del fel också) så det finns ju hopp i uppgifterna Kanske en utannonsering senast Juni är rätt trolig ändå.

Det låter rimligt med en utannonsering i Juni, å andra sidan är det svårt att förutspå Nintendo och deras tillvägagångssätt men på något sätt känns det plausibelt.

Inaktiv
Skrivet av lasselason:

Det låter rimligt med en utannonsering i Juni, å andra sidan är det svårt att förutspå Nintendo och deras tillvägagångssätt men på något sätt känns det plausibelt.

Om det stämmer så kanske nästa konsol släpps innan jul trots allt.
Blir spännande att se.

Ja, det kan vara svårt att förutspå Nintendo. De brukar komma med överraskningar.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det låter rimligt med en utannonsering i Juni, å andra sidan är det svårt att förutspå Nintendo och deras tillvägagångssätt men på något sätt känns det plausibelt.

Skrivet av anon_326145:

Om det stämmer så kanske nästa konsol släpps innan jul trots allt.
Blir spännande att se.

Ja, det kan vara svårt att förutspå Nintendo. De brukar komma med överraskningar.

Ja, de är alltid oförutsägbara Men det är också lite spänningen med dem. Vi vet aldrig riktigt. Helt plötsligt skickar de ut något på sociala medier eller har en utannonsering på Youtube bara sådär efter lång radiotystnad. Så känns lite 50/50 om vi får den i år eller inte.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Om det stämmer så kanske nästa konsol släpps innan jul trots allt.
Blir spännande att se.

Det hade varit dumt av Nintendo att missa det här årets julhandel tror jag. Argumentet att man vill ha fler spel redo till lanseringen håller inte. Wii U hade väl nästan dubbelt så många spel vid lanseringen jämfört med Switch och hur gick det för Wii U jämfört med hur det gick för Switch nu igen? Och Nintendo 64 hade väl bara 2 eller 3 spel vid lanseringen men det var ändå en mycket lyckad lansering, jämfört med GameCube som åtminstone i väst lanserades med många fler spel och hur gick det för den? Fler gånger än inte vid det här laget har en ny Nintendokonsol lanserats UTAN ett nytt Mariospel förresten. GameCube hade inget nytt Mario vid lansering. Wii hade inget nytt Mario vid lansering. Switch hade inget nytt Mario vid lansering.

Så allt det där om att man vill ha fler spel redo till launch låter mest som undanflykter ärligt talat. Om nästa Switch inte släpps i år så beror det mer troligt på att Nintendo har kalla fötter och är helt enkelt RÄDDA att ta nästa oundvikliga steg, så de velar hellre och förhalar... Och fortsätter mjölka den nuvarande Switch på de sista dropparna. Risken finns dock att fler och fler människor helt enkelt hinner tröttna ju längre de drar ut på tiden. Jag är till exempel redo för en ny konsol och har varit det ett tag nu, men kommer inget nytt från Nintendo snart, då köper jag kanske en ny Evercade eller nåt annat istället och hinner jag göra det innan nästa Switch kommer ut så är det faktiskt inte alls säkert att jag hoppar på Switchtåget igen.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Det hade varit dumt av Nintendo att missa det här årets julhandel tror jag. Argumentet att man vill ha fler spel redo till lanseringen håller inte. Wii U hade väl nästan dubbelt så många spel vid lanseringen jämfört med Switch och hur gick det för Wii U jämfört med hur det gick för Switch nu igen? Och Nintendo 64 hade väl bara 2 eller 3 spel vid lanseringen men det var ändå en mycket lyckad lansering, jämfört med GameCube som åtminstone i väst lanserades med många fler spel och hur gick det för den? Fler gånger än inte vid det här laget har en ny Nintendokonsol lanserats UTAN ett nytt Mariospel förresten. GameCube hade inget nytt Mario vid lansering. Wii hade inget nytt Mario vid lansering. Switch hade inget nytt Mario vid lansering.

Så allt det där om att man vill ha fler spel redo till launch låter mest som undanflykter ärligt talat. Om nästa Switch inte släpps i år så beror det mer troligt på att Nintendo har kalla fötter och är helt enkelt RÄDDA att ta nästa oundvikliga steg, så de velar hellre och förhalar... Och fortsätter mjölka den nuvarande Switch på de sista dropparna. Risken finns dock att fler och fler människor helt enkelt hinner tröttna ju längre de drar ut på tiden. Jag är till exempel redo för en ny konsol och har varit det ett tag nu, men kommer inget nytt från Nintendo snart, då köper jag kanske en ny Evercade eller nåt annat istället och hinner jag göra det innan nästa Switch kommer ut så är det faktiskt inte alls säkert att jag hoppar på Switchtåget igen.

Det har gått ganska bra för Switch som släpptes 3e mars 2017, trots att den då inte drog nytta av julhandeln 2016.

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Det hade varit dumt av Nintendo att missa det här årets julhandel tror jag. Argumentet att man vill ha fler spel redo till lanseringen håller inte. Wii U hade väl nästan dubbelt så många spel vid lanseringen jämfört med Switch och hur gick det för Wii U jämfört med hur det gick för Switch nu igen? Och Nintendo 64 hade väl bara 2 eller 3 spel vid lanseringen men det var ändå en mycket lyckad lansering, jämfört med GameCube som åtminstone i väst lanserades med många fler spel och hur gick det för den? Fler gånger än inte vid det här laget har en ny Nintendokonsol lanserats UTAN ett nytt Mariospel förresten. GameCube hade inget nytt Mario vid lansering. Wii hade inget nytt Mario vid lansering. Switch hade inget nytt Mario vid lansering.

Så allt det där om att man vill ha fler spel redo till launch låter mest som undanflykter ärligt talat. Om nästa Switch inte släpps i år så beror det mer troligt på att Nintendo har kalla fötter och är helt enkelt RÄDDA att ta nästa oundvikliga steg, så de velar hellre och förhalar... Och fortsätter mjölka den nuvarande Switch på de sista dropparna. Risken finns dock att fler och fler människor helt enkelt hinner tröttna ju längre de drar ut på tiden. Jag är till exempel redo för en ny konsol och har varit det ett tag nu, men kommer inget nytt från Nintendo snart, då köper jag kanske en ny Evercade eller nåt annat istället och hinner jag göra det innan nästa Switch kommer ut så är det faktiskt inte alls säkert att jag hoppar på Switchtåget igen.

Håller med dig. Tror det kan vara riskabelt att missa julhandeln.
Har man ett par spel redo inkl. bakåtkompatibelt med många av Switch-spelen så tror jag det hade varit guld att släppa den då.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det har gått ganska bra för Switch som släpptes 3e mars 2017, trots att den då inte drog nytta av julhandeln 2016.

Switch var ett stort undantag. Alla andra släppdatum för Nintendo-konsoler från NES till Wii U har varit under månaderna augusti-november i NA (NES i okt 1985, SNES i aug 1991, N64 i sept 1996, GC i nov 2001, Wii i nov 2006 och Wii U i nov 2012). Och sedan Wii år 2006, så i nästan 20 års tid nu, har Nintendo uppenbarligen prioriterat NA-releaser framför JP om man tittar på släppdatumen. Endast Switch som kom ut i mars 2017 WW har varit undantaget från en lansering aug-nov i NA men det var ju under mycket speciella omständigheter med tanke på hur hårt Wii U floppade. Nintendo hade väl helt enkelt inte råd att vänta till andra halvåret med Switch-släppet då Wii U redan var stendöd.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det har gått ganska bra för Switch som släpptes 3e mars 2017, trots att den då inte drog nytta av julhandeln 2016.

Switch var ju rätt så "innovativ" konsol som gjorde något helt nytt samt ett undantag från tidigare släpp. Switch 2 har jag svårt att nå upp till den innovation, utan känns snarare som en stor uppgradering och då känns julhandeln viktig. Men vem vet, de kanske förvånar en då man inte vet något tills det faktiskt är presenterat.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

En annan sak. Kom ihåg att Switch utannonserades bara fem månader innan den fanns att köpa i butik. Om Nintendo följer DEN mallen den här gången också så kan nästa Switch mycket väl utannonseras i vad som hade varit E3-tider i juni-juli och släppas alldeles lagom till julhandeln i december 5-6 månader senare i år. Detta vore inte alls otroligt och det är vad jag håller tummarna för också.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det har gått ganska bra för Switch som släpptes 3e mars 2017, trots att den då inte drog nytta av julhandeln 2016.

Frågan är väl om Nintendo hade sålt ännu mer Switch om den lanserades inför julhandeln.
Att underskatta julhandeln, även om det "bara" är för ett år, låter inte som det bästa ur ett affärsperspektiv.

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Risken finns dock att fler och fler människor helt enkelt hinner tröttna ju längre de drar ut på tiden.

Jag gissar på att majoriteten inte vet om att Nintendo Switch 2 är på gång, att de inte är så insatta.
De är vi gejmers som följer alla rykten osv och slänger upp hype som får det långdraget medan de andra tuffar på med sina Switchar och njuter av livet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Albrion:

Switch var ju rätt så "innovativ" konsol som gjorde något helt nytt samt ett undantag från tidigare släpp. Switch 2 har jag svårt att nå upp till den innovation, utan känns snarare som en stor uppgradering och då känns julhandeln viktig. Men vem vet, de kanske förvånar en då man inte vet något tills det faktiskt är presenterat.

Hoppas det inte blir för mycket nytt bara, vill helst inte ha nån malplacerad ny "innovation" som Nintendo sen ska tvångsapplicera på alla sina spel med slägga om så krävs. Vore kanonnöjd med vissa förbättringar av konsolens och joy-cons design, smidigare online-lösning och fler teman till UI. Gärna hissmusik till både eshop och startskärmen med.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Hoppas det inte blir för mycket nytt bara, vill helst inte ha nån malplacerad ny "innovation" som Nintendo sen ska tvångsapplicera på alla sina spel med slägga om så krävs. Vore kanonnöjd med vissa förbättringar av konsolens och joy-cons design, smidigare online-lösning och fler teman till UI. Gärna hissmusik till både eshop och startskärmen med.

Håller med dig 100%!


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem
Skrivet av Majoren:

Hoppas det inte blir för mycket nytt bara, vill helst inte ha nån malplacerad ny "innovation" som Nintendo sen ska tvångsapplicera på alla sina spel med slägga om så krävs. Vore kanonnöjd med vissa förbättringar av konsolens och joy-cons design, smidigare online-lösning och fler teman till UI. Gärna hissmusik till både eshop och startskärmen med.

🙏🏻

Medlem

Mario Wonder-utvecklare pratade oanvända idéer under GDC - och ger trovärdighet till Switch 2 och Metroid Prime 4-rykten? Och tydligen hölls diskreta demouppvisningar av tredjepartstitlar under Tokyo Game Show på Switch 2 som visade hur bra de kan köras på nya konsolen!

Medlem

Verkar som devkitet för "Switch 2" har uppdaterats till 2.0 och kan ta utvecklarnas spel till "ett nästa steg".

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/ebVKfaARoS8

Verkar som devkitet för "Switch 2" har uppdaterats till 2.0 och kan ta utvecklarnas spel till "ett nästa steg".

Mer om devkit 2.0 men postar för att det också tar upp att Gamecube eventuellt är på gång för NSO!

Skriv svar