Stellaris utökas med DLC:t First Contact i mars

Robot
Stellaris utökas med DLC:t First Contact i mars

Alla minns väl sin första?

#Paradox, #Stellaris


Medlem

Men ge mig Stellaris II.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Skulle väldigt gärna hoppa in i Stellaris igen med all DLC, men känns lite väl saftigt att punga ut 3000:- för ett strategispel


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Skulle väldigt gärna hoppa in i Stellaris igen med all DLC, men känns lite väl saftigt att punga ut 3000:- för ett strategispel

Finns dock mycket du kan skippa som är inkl. i den summan. Fokusera på expansionerna och story packs + ev. de species packs du är intresserad av och köp de på rea alternativt på andra ställen än Steam, typ Eneba. Så kommer du undan betydligt billigare.

Sen hade jag också gärna sett en uppföljare snart som åtgärdar de problem de lärt sig med ettan. Vissa system känns det som de har gjort om i samband med varje expansion..

Medlem

Jag har köpt spelet men aldrig startat det då det aldrig känns som att det är "färdigt". Vilka DLC skulle ni mer erfarna spelare säga är "nödvändiga" eller lämpliga för att få den bästa möjliga upplevelsen vid sin första uppstart?

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Jag har köpt spelet men aldrig startat det då det aldrig känns som att det är "färdigt". Vilka DLC skulle ni mer erfarna spelare säga är "nödvändiga" eller lämpliga för att få den bästa möjliga upplevelsen vid sin första uppstart?

Jag skulle rekommendera att testa vanilla först. Det är ett kompetent spel i sig självt. Eventuellt någon story pack eller två, om du känner att du har mer pengar än du behöver.

Utopia, Apocalypse, Megacorps, Nemesis, Overlord och Federetions är expensioner som liknar story packs, men som fokuserar mer på att expandera redan existerande spelmekaniker. såsom fler origin stories, fler government types, etc.
Dessa kan också vara ett alternativ om du vill lätta på plånboken

Species packs skulle jag vänta med till du vet om du gillar spelet.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Jag har köpt spelet men aldrig startat det då det aldrig känns som att det är "färdigt". Vilka DLC skulle ni mer erfarna spelare säga är "nödvändiga" eller lämpliga för att få den bästa möjliga upplevelsen vid sin första uppstart?

Definitivt Utopia skulle jag säga, lägger till ganska mycket bra. Sen kanske Federations. Efter det tycker jag det blir svårare att rekommendera en viss expansion över en annan.

För Story Packs så är Ancient Relics (Arkeologi och ja.. relics) och Synthetic Dawn (Starta som robotar) mina rekommendationer.

Species packs ger dig fler val när du skapar din civ och är helt individuellt i min åsikt men ger ofta, utöver porträtt, unika traits och origins.

Men som Akronym skriver så är det nog en bra idé att i alla fall starta spelet och köra några timmar vanilla först.

Skribent
Skrivet av Ugly_Bob:

Jag har köpt spelet men aldrig startat det då det aldrig känns som att det är "färdigt". Vilka DLC skulle ni mer erfarna spelare säga är "nödvändiga" eller lämpliga för att få den bästa möjliga upplevelsen vid sin första uppstart?

Spelet känns färdigt redan i grundupplagan. Expansioner och DLC lägger till grejor, men det är inget du saknar om du spelar spelet för första gången. Så jag skulle säga att kör igång det!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Med tanke på prestandaproblemen sent i spelet så hade jag hellre sett ett utbyte av motor till en som klarar av spelet.


signatur

I drank what?

Medlem

Tack för svaren, då blir det nog till att testa vanilla först. Stellaris är, tillsammans med Cities Skylines, de två spel jag haft installerade längst utan att starta då det känns som att de bara byggs på precis hela tiden och att en komplett utgåva aldrig finns där. Som ni säger vore det dock kanske lämpligt att faktiskt se om man gillar grunden till att börja med

1
Skriv svar