Vad gör ni nu?

Medlem

Precis kommit ur sängen, startat datorn och läser diverse nyheter inklusive FZ.se.

Medlem

Rensar bort mina gamla Factorio-saves. Lyckades rensa min nuvarande (~320 timmar) bas. Sissådär-glad.

Medlem

Sitter o researchar vilket som är det nästa spelet jag ska köpa.

Medlem

Kollar på årets sista F1 race

Medlem

Glor på taket i ett hotellrum och längtar tills fredag så jag kan åka hem.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Skulle egentligen köra klart DS3 efter att jag nyligen tog platinum i Bloodborne, men så blev det ej då spelet är utlånat.

Drog igång DS2:Sotfs istället. Aldrig gillat det, mest pga av sitt relativt dåliga rykte. 10 timmar in så kan jag konstatera att jag hade fel. Spelet är fantastiskt. Imponerande och roliga miljöer, grym lore och bra strider. Och det bara växer och växer.

Praise the sun!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Stör mig på plastpåseskatten.
Inte för att jag är emot att främja miljön utan för att just åtgärden är så urbota dum.
Kom nyss hem från butiken och då jag inte har någon bil så fick jag som vanligt gå. När det regnar blir det något mer problematiskt med en papperskasse så det fick bli en plastpåse för 6.50kr istället.
Och det är där skon klämmer. Hade papperskassarna hållt likabra i regn som plastpåsarna hade jag bara varit mildt irriterad.

Jaja, första världen problem och innan någon säger att jag kunde haft med mig påse så är jag väl medveten om det.

Medlem

Beställde nyss Avatar fop.. hade lovat mig att vänta på Ubisoft sänkningen på priset.. men känner att det blir ett bra julledighetsspel.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Stör mig på plastpåseskatten.
Inte för att jag är emot att främja miljön utan för att just åtgärden är så urbota dum.
Kom nyss hem från butiken och då jag inte har någon bil så fick jag som vanligt gå. När det regnar blir det något mer problematiskt med en papperskasse så det fick bli en plastpåse för 6.50kr istället.
Och det är där skon klämmer. Hade papperskassarna hållt likabra i regn som plastpåsarna hade jag bara varit mildt irriterad.

Jaja, första världen problem och innan någon säger att jag kunde haft med mig påse så är jag väl medveten om det.

därför jag hatar politiker som sa att det är bara att köra en pappåse, regn finns inte hos dom? eller är avståndet såpass kort till bilen att det inte är ett problem? här är det runt 10-15 minuter hem, en pappåse håller inte för det avståndet om det regnar. försöker köra mina påsar som håller flera gånger, men inte alltid det går (för man har papp, plast eller liknande skräp i dom) eller så glömmer man av.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Beställde nyss Avatar fop.. hade lovat mig att vänta på Ubisoft sänkningen på priset.. men känner att det blir ett bra julledighetsspel.

Fick hem det idag. Sjukt imponerad av både Netonnet och postnord att leverera så snabbt speciellt i jultider.
Beställde vanlig snigelpost och det skulle ta 4-5dagar.. tog två🙂

Medlem

Har precis käkat en oxfilépizza, sitter nu och hänger med sonen som är 1,5 år.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Sitter och stirrar på min skärm i min stol och pratar skit med polare över steam skulle göra något men så blev det inte blir så ofta..... att jag bara slösurfar för göra något konkret

Medlem

Hittade gamla skivor i förrådet när jag var inne där och skulle hämta ner julpyntet som följde med hem-pc:n jag hade från 1998 och försöker få några av de spelen att fungera. Hittills har jag fått igång redline racer med nglide. Får se hur det går med resten.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av YmerXE:

därför jag hatar politiker som sa att det är bara att köra en pappåse, regn finns inte hos dom? eller är avståndet såpass kort till bilen att det inte är ett problem? här är det runt 10-15 minuter hem, en pappåse håller inte för det avståndet om det regnar. försöker köra mina påsar som håller flera gånger, men inte alltid det går (för man har papp, plast eller liknande skräp i dom) eller så glömmer man av.

Tips är att skaffa en riktig bra ryggsäck. Sparar både på rygg och axlar och kan användas till att bära annat också när man ska iväg.
Kört ryggsäck och cykel i flera år men nu bor jag så nära butiken att jag fått parkera cykeln. Ryggsäcken släpper jag nog aldrig.

Skriver detta medan jag nattar min son på 1,5 år. Önskar han kunde sova i sin egen säng för mer egentid. Suck


signatur

osv.

Medlem

Ute och jobbar i snöovädret. Det verkar bli en vit jul iallafall.

Medlem

Är sugen på att läsa om Sverige. Mest om dess historia men även geografi. Vet knappt vart Stockholm är på en karta.

Har ni några tips om var man kan börja? Är intresserad av kungligheter, kyrkans inflytande och krig plus då geografi (varför saker heter som de gör, när städer bildades, osv).


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Är sugen på att läsa om Sverige. Mest om dess historia men även geografi. Vet knappt vart Stockholm är på en karta.

Har ni några tips om var man kan börja? Är intresserad av kungligheter, kyrkans inflytande och krig plus då geografi (varför saker heter som de gör, när städer bildades, osv).

Du kan börja med att kolla var Stockholm ligger.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Du kan börja med att kolla var Stockholm ligger.

Tack för tipset!

Bättre kan du?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Är sugen på att läsa om Sverige. Mest om dess historia men även geografi. Vet knappt vart Stockholm är på en karta.

Har ni några tips om var man kan börja? Är intresserad av kungligheter, kyrkans inflytande och krig plus då geografi (varför saker heter som de gör, när städer bildades, osv).

Har fått för mig att Herman Lindqvists böcker är en bra start.
historien om Sverige

Den här har jag funderat själv på att läsa nån gång


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tack för tipset!

Bättre kan du?

Mm.

Här är en ledtråd till en annan stad.

"Känd för sitt ris som inte låter sig lagas till risotto"


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Mm.

Här är en ledtråd till en annan stad.

"Känd för sitt ris som inte låter sig lagas till risotto"

Du är på bushumör, det är inte jag så jag har ingen dryg comeback tyvärr. Men tack ändå. 😀


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Kolsvart:

Har fått för mig att Herman Lindqvists böcker är en bra start.
historien om Sverige

Den här har jag funderat själv på att läsa nån gång

Tack för tips, den ska jag kolla upp. 👍


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Freakon:

Är sugen på att läsa om Sverige. Mest om dess historia men även geografi. Vet knappt vart Stockholm är på en karta.

Har ni några tips om var man kan börja? Är intresserad av kungligheter, kyrkans inflytande och krig plus då geografi (varför saker heter som de gör, när städer bildades, osv).

Alf Henrikssons Sveriges historia (1 och 2) om du ska börja någonstans för en mer övergripande historia.

Trilogin Svenska uppror av Mats Adolfsson som går lite djupare in i olika politiska tidsperioder.

Sen går det alltid att läsa Georg Starbäck, Anders Fryxell, Erik Gustav Geijer och Verner von Heidenstam men 1800-talets historiker brer på lite mer nationalistiskt än faktiskt i många fall.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Alf Henrikssons Sveriges historia (1 och 2) om du ska börja någonstans för en mer övergripande historia.

Trilogin Svenska uppror av Mats Adolfsson som går lite djupare in i olika politiska tidsperioder.

Sen går det alltid att läsa Georg Starbäck, Anders Fryxell, Erik Gustav Geijer och Verner von Heidenstam men 1800-talets historiker brer på lite mer nationalistiskt än faktiskt i många fall.

Bockar, bugar och tackar för ett bra svar. Ska kika in det du nämner.

Har du möjligtvis någon rekommendation när det kommer till filmer/dokumentärer?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Freakon:

Bockar, bugar och tackar för ett bra svar. Ska kika in det du nämner.

Har du möjligtvis någon rekommendation när det kommer till filmer/dokumentärer?

SVT har väl Historien om Sverige som jag hört rätt bra om men ännu inte sett själv.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Halvsitter I sjukhussängen. Försökte äta sjukhusets "nyårsmat" nyss men den var bedrövlig och de kunde lika gärna serverat kattmat. Nu väntar jag på en leverans från McDonalds i stället så jag får i mig något i alla fall.

Medlem

Dricker en bärs i Thailand. Knappt 4 timmar kvar till nyår.

Medlem

Lyssnar på black metal och vattnar blommor


signatur

Cause i need to watch things die

Releasehästryttare

Kom precis tillbaks från affären

Där såg jag en anställd ta upp ett bröd från golvet (de som är färskt bakade utan heltäckande påse runt) och la tillbaks den i hyllan som inget hänt...

Medlem
Skrivet av Devan:

Kom precis tillbaks från affären

Där såg jag en anställd ta upp ett bröd från golvet (de som är färskt bakade utan heltäckande påse runt) och la tillbaks den i hyllan som inget hänt...

https://i.pinimg.com/originals/40/b4/1d/40b41d46a779193ebf7bf...

Vilken affär?

Skriv svar