Senaste spelet du klarade?

Medlem

Ps5:
Outriders 8/10. Riktigt kul tillsammans med kompisar. Bra system med world tiers som håller uppe utmaningen trots att man levlar.

Generation zero 9/10. Utspelar sig i Sverige +coop. Lite buggigt ibland men överlag kul och utmanande.

Ragnarök 10/10. Höll på att lägga ner spelet efter ca. 8h kändes segt och enformigt. Men plötsligt la spelet i en växel och tappade inte fart förens man stod där i slutet med eftertexterna. Körde bara main story. Inga side missions.

Medlem

Batman - Arkham Asylum. Spännande, mörk atmosfär i spelet. Röstskådespelarna gör ett grymt jobb. Roliga slagsmål och uppgraderingar till Batmans olika leksaker. På minussidan hamnar att det blir lite för repetitivt efter ett tag samt att grafiken möjligtvis inte åldrats alltför väl i vissa delar av spelet. Hursomhelst, 8/10 blir det för min del och jag rusar nu vidare mot nästa del i trilogin: Arkham City.

Redaktör
Ponny

I helgen klarade jag Patapon-remastern till PS4. 3 av 5. Mysigt men väl grindigt. Min ringa taktkänsla gjorde inte saken bättre...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Precis klar med Avatar Frontiers of Pandora.
Väldigt ojämnt spel.. när jag hade kul var det väldigt kul.. och ibland var det så långtråkigt. Sidemissions, letandet av resurser tråkade ut mig.
Storyn var även den lite ojämn och slutet kändes mest meeh.
Skulle vilja se lite större variation på fiender.. meb n kan iofs förstå då det baseras på filmen så kanske man inte kan ta för stora kreativa friheter🤣

En solid 3/5.. ångrar inte de dryga 40timmarna i det

Medlem

The Last of Us Part 1 & The Last of Us: Left Behind

Det är väldigt sällan man verkligen känner för att jaga en Platinum-trofé men det fick faktiskt bli en denna gång (tur att Remake inte har en massa multiplayer-trofér som krav). Saknades en rad valfria dialoger/fireflies-halsband som man bara var tvungen att kolla upp

Medlem

GRIS

Blev inte alls som jag hade planerat under helgen, tanken var antingen HFW: Burning Shores/Hogwarts Legacy men kände att det var länge sedan man nyttjade Game Pass så fick bli en indie-titel som legat i backloggen.

Skönt ibland när man kan koppla bort hjärnan och spela något kortare (ungefär 2-3 timmar)

Medlem

Bioshock Infinite remaster, klippte 100% på playstation med alla DLC.

Medlem

Klarade nyss Ayo: A Rain Tale, tog cirka 150 min.
Ett helt ok spel, ganska lätt med några svårare delar då och då.

Betyg: 5/10


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Spider Man Remastered
Spider Man Miles Morales
Sable
Spider Man 2
Ratchet & Clank Rift Apart

Alla väldigt bra, fast på olika sätt såklart. Alla genomspelade på PS5.

Medlem

Pokemon Scarlet.
Gillar vissa saker bättre i dom senare spelen, men overall hade jag ganska skoj med spelet, som en väldigt casual spelare som bara spelar story o.d. Fått in ca 300 pokemons i pokedex, inte illa för min del 😁

EDIT: Justja, ska tillägga att jag spelade med modden Pokemon Compass

Medlem

Luigis Mansion 3. Ett av de roligaste jag spelat på flera år. Massa smarta idéer och mysiga miljöer.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Luigis Mansion 3. Ett av de roligaste jag spelat på flera år. Massa smarta idéer och mysiga miljöer.

Härligt ☺️ tröttnade lite väl tidigt på 2an men ska ge det ett försök med remaken tänkte jag. Ska nog införskaffa 3an nu under våren 👍

Klarade ut a wolf among us i veckan. Missade det när det begav sig men det vart ju riktigt bra 😍

Medlem

Goof Troop (SNES)

Länge tänkt att köra igenom detta så fick bli igår med flickvännen. Underhållande pusselspel med lite actioninslag. Relativt lätt även för någon som inte är så van att spela, även rätt så kort (2-3h) så passade perfekt för att spela igenom på en kväll.

Medlem

The Messenger + DLC

Fantastiskt spel med underbar musik och perfekta kontroller (nästan - en uppgradering man kan välja gjorde att jag dog 100+ gånger extra vid mer avancerat hoppande).
Att man hoppar mellan 8-bit och 16-bit i både grafik och ljud är väldigt bra gjort. Tvisten som händer senare var jag inte förberedd på och det kändes som en kul överraskning.

Gillar man precist plattformande med retrokänsla så är detta bland det bästa man kan prova.

Medlem

The Invincible spelades igenom för någon vecka sedan.

Lite som ett något opolerat Firewatch i SciFi-skrud. Rätt bra story iaf, 3 av 5.

Medlem

Horizon Forbidden West: Burning Shores (DLC)

Medlem

Klarade just Cat Quest på Nintendo Switch... väldigt bra spel👍🙂 Ska nog snart börja med tvåan men då blir det på Steam.


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Star Wars Jedi: Survivor (PC)

En hel del förbättringar från första spelet, ett mysigt och läckert äventyr överlag trots en del tekniska skavanker. Stort är det också, mycket att utforska och göra om man orkar och vill. Även om utforskandet är förbättrat så är det fortfarande för mycket kosmetiskt krimskrams som inte gör något för karaktären jag inte bryr mig ett skvatt om. Men bra tillägg med liv,force power, talent-träden och perksen man kunde hitta. Olika svärd-stances och pistolen var också trevliga tillägg. Dom lade även till en sak som gjorde movement roligare.

Huvudbossarna var också en besvikelse, dom kunde man ha jobbat på lite mer kan tyckas.

Story, karaktärer och manus är fortfarande spelets svagaste sida utöver kosmetiskt krimskrams, likt Fallen Order. Cal och BD är förmodligen dom två mest intressanta, men dom kunde tyvärr inte lyfta upp allt själva. Det fanns potential för dom nya ondingarna, men dom föll ganska platt ändå, bättre än Fallen Order dock.

Förstår inte varför man gjorde en viss karaktär så svag heller, kändes märkligt.

Vader

Betyg: 3/5 - Skulle lätt kunnat bli 4/5 om storyn, manus och karaktärer var starkare, krimskramset försvann och dom tekniska bristerna inte fanns. Det är helt klart spelbart nu dock måste sägas, flyter på bra i största allmänhet, men upplevde en del buggar, krascher och på vissa ställen stutters som var mer noterbara när man går med karaktären.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Dishonored igen. (Normal)

Har aldrig fått något annat slut än "Low chaos" slutet. Smyger för mycket och dödar för lite. Saken är ju att varje gång man slåss så tar man ju risken att det går riktigt dåligt så att säga, så jag tenderar att smyga förbi istället.

Får väl försöka vid något tillfälle att klara spelet utan att döda överhuvudtaget.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Stefan JL:

Klarade just Cat Quest på Nintendo Switch... väldigt bra spel👍🙂 Ska nog snart börja med tvåan men då blir det på Steam.

Ettan och tvåan är bra.
Tvåan är nästan roligare för man kan lira coop

Medlem

Bramble: The Mountain King (PC)

Wow, trodde inte jag skulle gilla det så mycket som jag gjorde, vilket jävla äventyr!

Fantastiskt värld Dimfrost lyckats bygga, väldigt vacker men samtidigt så jäkla mörk, rå och melankolisk. Gillade verkligen att dom blandade in skräcken med folktro / det mytologiska. Det negativa med spelet är väl själva spelmekanikerna och kontrollerna. Spelmekaniskt/gameplay är inget märkvärdigt direkt, ganska simpelt men helt OK. Kontrollerna kan kännas klumpiga och ibland frustrerande.

Men älskade estetiken, grafiken, musiken, ljudet och atmosfären samt charmen med allt det svenska. Fler spel borde ta inspiration från John Bauer. Lite extra stolt att det är från Norrköping också.

Betyg: 4/5

Hoppas deras nästa spel blir lika melankoliskt och mörkt blandat med det vackra. Men att dom tightar till gameplay också.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Bramble: The Mountain King (PC)

https://image.api.playstation.com/vulcan/ap/rnd/202210/2814/0...

Wow, trodde inte jag skulle gilla det så mycket som jag gjorde, vilket jävla äventyr!

Fantastiskt värld Dimfrost lyckats bygga, väldigt vacker men samtidigt så jäkla mörk, rå och melankolisk. Gillade verkligen att dom blandade in skräcken med folktro / det mytologiska. Det negativa med spelet är väl själva spelmekanikerna och kontrollerna. Spelmekaniskt är det väl inget märkvärdigt, ganska simpelt men helt OK. Kontrollerna kan kännas klumpiga och ibland frustrerande.

Men älskade estetiken, grafiken, musiken, ljudet och atmosfären samt charmen med allt det svenska. Fler spel borde ta inspiration från John Bauer. Lite extra stolt att det är från Norrköping också.

Betyg: 4/5

Hoppas deras nästa alster blir lika melankoliskt och mörkt blandat med det vackra. Men att dom tightar till gameplay också.

Riktigt sugen på att spela det, får bli vid nästa tillfälle jag prenumerar på gamepass.
Ser sjukt snyggt ut.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Ettan och tvåan är bra.
Tvåan är nästan roligare för man kan lira coop

Jag ser fram emot att börja spela tvåan, Cat Quest var ett riktigt trevligt och lättsamt action-RPG Och snart kommer trean att släppas också.


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Death Stranding: Director's Cut (PS5)!

Medlem

Batman - Arkham City på Xbox Series X, följde upp Arkham Asylum direkt med efterföljaren. Fler uppdrag, bättre grafik, dock inte riktigt lika intensiv och tät stämning som i Asylum. Historien kändes bättre fokuserad i Asylum. Här utspelar det sig i Arkham City, förvisso öppet, men handlar mest om att svinga sig mellan olika uppdrag. Inte så värst mycket att se och göra på marken där mycket är blockerat. Stort plus för de många sidouppdragen som finns där man lär känna Batmans diverse ovänner mer på djupet. Röstskådespelarna till framför allt Batman/Joker gör återigen ett fint jobb. Batmans arsenal har uppgraderats lite sen sist, men ärligt talat så kastar jag mig hellre in i ett rallarslagmål än använder diverse manicker.

Mitt betyg blir 7/10 och pausar nog med ett annat spel innan jag avslutar Arkham-trilogin med Arkham Knight...

Medlem

Horizon VR - call of the mountain. Jäklar så bra det var! En av de bästa vr upplevelser jag haft.

Releasehästryttare

Deep rock galactic: survivor 8/10

39 timmar klockade jag in på innan jag föll slutbossen på svåraste svårighetsgraden!

Visst hade jag kul men att slåss mot samma slutboss varje gång blir lite tröttsamt, ser fram emot mer content!

Medlem

God of War: Ragnarök.
Helt fantastiskt spel och en jäkla upplevelse. Storyn är enormt bra med fin variation, enormt välskapade karaktärer som lämnar ett avtryck, jäkligt kul gameplay, vasst grafiskt.
Måste va topp 10 all time för mig.

Medlem

Jag har varit mycket flitigare än jag brukar på spelfronten i år. Har fixat Platinum Trophy i både Spider-Man 2 och Assassin's Creed Mirage senaste månaden.

Medlem

Live a Live
Ljummet spel knappt godkänt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar