Senaste spelet du klarade?

Medlem

Jusant, ett snyggt klättringspel som tog runt 4-5timmar att klara av, tack o lov. Det blev stundtals enformigt, frustrerande.

Medlem

Diablo IV. Om nu "klarar" ett sånt spel, men jag klarade kampanjen och fick eftertexter iaf

Spelade äntligen klart read dead 2 .gjorde precis allt .
Värden är nu otroligt grå .vilken resa det var .och nu är det slut inget kan bli så bra


signatur

New life, New hope

Medlem

XCom 2 War of the chosen.

Ett spel jag spelat rätt mycket men aldrig dragit genom själva kampanjen helt.
War of the chosen är för övrigt ett riktigt bra tillägg till original-spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tesla vs Lovecraft. Skön twinstick shooter, blev lite seg på slutet då jag körde igenom det på en dag.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Platinum i Bloodborne. Äntligen. Det kändes krävande, mer så än att få platinum i Elden Ring. Tror det är för att man måste investera så mycket tid i Chalice dungeons för att komma åt sista bossen. Det är en resa som heter duga.

Nu är Dark Souls 2: Sotfs på nedladdning. Har aldrig kommit in i det tidigare och dess relativt dåliga rykte skrämmer mig. Men, nu ska jag ge det en ärlig chans.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Crisis Core - Final Fantasy VII Reunion

Det var ett trevligt spel och perfekt som lite uppladdning inför Rebirth i februari!

Medlem

The Callisto Protocol

Glatt överraskad, synd att det aldrig kommer få någon uppföljare.

Medlem

The Talos principle

Blev lite sugen på att köra det (legat på Steam länge) nu när uppföljaren släpptes.
Rätt så trevligt spel med lagom svårighetsgrad (lite lätt kanske) och med en filosofisk underton om man är intresserad av detta. Kanske ska köra dlc nån dag som ska vara lite svårare.

It takes two'

Andra gången jag spelar igenom det (första gången med en kompis och nu med flickvännen). Får säga att det var lika kul att spela igenom det denna gången också. Enda problemet att vissa levels drar ut lite väl långt på tiden.

Medlem

Ratchet and Clank PS4.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Skrivet av caracarn:

The Talos principle

Blev lite sugen på att köra det (legat på Steam länge) nu när uppföljaren släpptes.
Rätt så trevligt spel med lagom svårighetsgrad (lite lätt kanske) och med en filosofisk underton om man är intresserad av detta. Kanske ska köra dlc nån dag som ska vara lite svårare.

It takes two'

Andra gången jag spelar igenom det (första gången med en kompis och nu med flickvännen). Får säga att det var lika kul att spela igenom det denna gången också. Enda problemet att vissa levels drar ut lite väl långt på tiden.

Onödiga boss-fighter med tycker jag. Spelade med sonen, men han blev trött på att det var stressigt stundvis, så vi har inte spelat ut det än.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Quantum Break, fasen vilket bra spel, skäms nästan att jag inte spelat det tidigare. Kan inte komma på ett dåligt spel Remedy gjort, hatten av.

Medlem

Phantom Liberty dlc till 2077 Klart bättre än originalspelet men ändå i mina ögon överskattat precis som 2077

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Phantom Liberty dlc till 2077 Klart bättre än originalspelet men ändå i mina ögon överskattat precis som 2077

Överkattat? Ett av de bästa spelet någonsin för PC och nu fårdu ännu en orsak att spela om det med nyaste patchen..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Gris, riktigt bra spel. Första minuterna va lite dött men när det blir lite "pussel" o sånt blir det roligare. Väldig härlig musik och grafik.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

The Callisto Protocol

Glatt överraskad, synd att det aldrig kommer få någon uppföljare.

Håller med fram till dess att man förstör striderna genom att man måste sikta på vissa punkter för att förhindra att fiender evolveras. Där dog spelet för mig, innan dess var det riktigt bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lies of P i förrgår Riktigt jäkla bra spel!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av alias:

Överkattat? Ett av de bästa spelet någonsin för PC och nu fårdu ännu en orsak att spela om det med nyaste patchen..

Nope

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

LOL suit yourself


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Fez

Tog tag i den här klassikern på en slö dag på jobbet. Lite lagomt underhållande spel med intressant premiss. Sen är svårighetsgraden lite skev då det "vanliga" spelet är relativt lätt men de svårare grejerna är idiotsvåra...

Medlem

Alan Wake 2 - Ruskigt bra spel! 🙂

Medlem

Klonoa: Door to Phantomile (från PS5 remastern)

Fram tills de tre sista banorna hade jag faktiskt inte speciellt kul med spelet.
Långsamt tempo, tråkiga fiender och rörig nivådesign.
Men plötsligt hände något mot slutet, svårighetsgraden skruvades upp och det gjorde spelet mycket roligare.
Är dock kluven över vad jag i slutändan tycker.

Medlem

Resident evil biohazard

Första RE spelet jag provat och blev helt såld, dels att man satt med hög puls mesta dels och hur alla pusselbitar föll på plats sista halv timmen...

Blev så taggad att jag köpte RE2 och 3 också.

Medlem

Call of the Sea. Ett ganska trevligt spel. Lagom långt för oss småbarnsföräldrar.

Releasehästryttare

Blood west 8/10

Kul smygar skjutare, vi skulle behöva mer av denna typen av spel där man inte bara kutar runt och skjuter saker utan man får ta det lugnt och se över slagfältet först innan man ger sig in, gillade man att smyga runt med pilbåge i Skyrim så testa detta också, finns mängder av vapen att välja på så det blir nog en genomspelning med andra vapen för min del snart.

Medlem

Avatar Frontiers of Pandora, ger det 4 av 5

Jäklar vilket spel, otrolig vacker värld som är en fröjd att springa runt i. Inte stött på några buggar annat än spelet kraschat 2 gånger.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Lies of P i förrgår Riktigt jäkla bra spel!

Gz, bra jobbat!

Vilken var den bästa respektive sämsta bossen enligt dig?

Har du provat New Game+? Har för mig att man då förstår dockornas (robotarnas?) språk och att det ska utveckla/ge mer djup till storyn.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tackar! Den bästa och roligaste var nog ändå King of Puppets, båda faserna. Nameless Puppet var dock riktigt kul med.

Sämsta/tråkigaste enligt mig var nog Green Monster/träskbossen.

Yes, jag är ungefär halvvägs genom ng+ med. Har riktigt kul där och det är sant att man nu förstår vad dockbossarna säger. Och det ger en extra nyans till spelets story. Utan tvekan.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Dredge blev genomspelat i helgen, gillar starkt stämningen som är lite chill-rysig.

Medlem

Super Mario Wonder. Väldigt fint och finurligt. Som roligast under de svåraste banorna. Det bästa 2D-Mario sedan super Mario world men inte riktigt lika bra som Donkey kong tropical freeze. Drygt 15 timmar tog det för mig att hitta alla Wonderseeds och se sluttexten. Svag 4/5

Skriv svar