Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/vze62qJK1Sk

Imorgon 22:00 kommer ASUS strömma live om "ROG Ally 2"

Lite förhandsrykten inför strömmen! Och verkar som detta blir en renew snarare än en regelrätt uppföljare. Alltså: ROG Ally 2024 och inte ROG Ally 2. Och verkar komma i en snygg svart utgåva den här gången.

Medlem

Fick tyvärr nätverksproblem så tappade streamen men det började lite mäkigt med att det officiella utannonseringen är andra juni. Sen sa de att detta är en refresh Rog Ally X med betydligt bättre batteri. Sen dog det för mig.

Edit:

Ram, minne och portar verkar förbättras men de säger inget om skärmen? Besvikelse om de inte släpper med Oled! Men de kommer släppa förbättrat Armory Crate (som även kommer fungera på första ROG Ally) i Juli där du kan sortera efter plattform och varje "tile" kan anpassas efter egen vilje.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Fick tyvärr nätverksproblem så tappade streamen men det började lite mäkigt med att det officiella utannonseringen är andra juni. Sen sa de att detta är en refresh Rog Ally X med betydligt bättre batteri. Sen dog det för mig.

Edit:

youtube.com/live/vze62qJK1Sk?si=9pmbojsVPdHPY3Q7

Ram, minne och portar verkar förbättras men de säger inget om skärmen? Besvikelse om de inte släpper med Oled!

Sa dem något om minneskortsplatsen?
Första hade designfel som ledde till uppbärmda och skadade minneskort om jag inte minns fel.

Edit:
"The SD card slot has been moved further from the air vent.." - https://videocardz.com/newz/asus-unveils-rog-ally-x-with-larg...

Medlem

Hypen dog helt för mig nu:

"In addition to the enhanced battery life, the ROG Ally X will be more repair-friendly, including interchangeable redesigned joystick modules. The M.2 2280 SSD slot has increased, making it easier for people to find third-party SSDs to buy and install should they wish to increase its SSD storage capacity. An SD card reader will still be present for those who need to be bolder to pry open their handheld.

But that is about as far as the new changes go. The device will still use the same AMD Z1 Extreme CPU offered in the original, in addition to the same 7-inch LCD display that supports up to 1080p resolution and a refresh rate that caps at 120Hz."

Ingen ny processor, ingen ny OLED-skärm. Bättre batteritid verkar vara enda pluset alltså.

Medlem

Någon som skickat in sin på lagning? Har sett en del på engelska forum som fått 500 dollar i avgift för reperation av sd läsaren. Även med garantin.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Någon som skickat in sin på lagning? Har sett en del på engelska forum som fått 500 dollar i avgift för reperation av sd läsaren. Även med garantin.

Gamers Nexus postade nyligen en video om det.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Gamers Nexus postade nyligen en video om det.
https://youtu.be/7pMrssIrKcY

På ett annat spelforum har jag sett folk som fått sina lagade 2 gånger på garantin. Men är inte klippet i USA? För det är väll en annan reparatör här? Funderar på att försöka hitta någon usb c adapter som klarar både att ha sd kort och att ladda.
Eller om jag skickar in den någonstans och uppgraderar till 1tb ssd istället.

Medlem

Finns det någon form av adapter som man kan använda för att både använda micro sd och laddare samtidigt? Hade gärna använt extern ssd men det går ju inte med bara en usb c

Medlem
Skrivet av Siegfried:

På ett annat spelforum har jag sett folk som fått sina lagade 2 gånger på garantin. Men är inte klippet i USA? För det är väll en annan reparatör här? Funderar på att försöka hitta någon usb c adapter som klarar både att ha sd kort och att ladda.
Eller om jag skickar in den någonstans och uppgraderar till 1tb ssd istället.

Ville bara påpeka att det verkar vara en global policy att försöka dyvla på kunden diverse reparationer som inte efterfrågats, eller ta betalt för saker som ska täckas av garantin enligt de själva.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

12
Skriv svar