Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem
Skrivet av Devan:

Ahsoka 7/10

Kan enbart rekommendera denna serien om man sett Sw:Rebels först, annars så missar man så mycket av varför saker händer och varför alla beter sig som de gör.

https://sportshub.cbsistatic.com/i/2023/09/14/faeb5a96-e712-4...

Ja, jag som INTE sett Rebels, eller Clone Wars, kände att jag saknade en del bakgrundshistoria. Jag hade ganska svår att "knyta an" till karaktärerna också, kom fram till att jag nästan struntade i vilket huruvida de klarade sig eller ej. Lite synd. Jag försökte se Clone Wars men klarar tyvärr inte av den typen av tecknade serier. Tyckte ändå att Ahsoka var rimligt bra och ser fram emot en säsong till.

Medlem

Squid games the challenge.

Jag ogillar reality, men detta var sjukt spännande.

Releasehästryttare
Skrivet av Siegfried:

Squid games the challenge.

Jag ogillar reality, men detta var sjukt spännande.

Jaså? Jag skippade den då jag såg att de inte fick mörda deltagarna :/

Medlem
Skrivet av Devan:

Jaså? Jag skippade den då jag såg att de inte fick mörda deltagarna :/

Haha, whats the point then?

Medlem
Skrivet av Devan:

Jaså? Jag skippade den då jag såg att de inte fick mörda deltagarna :/

Trodde det skulle kännas som en pissversion av serien, men nu vet jag inte vilken jag tyckte var bäst.

Medlem

Ja men, då var ju även My Daemon klar. Gillade denna samt Scavangers Reign mycket, tar gärna emot fler tips av er som gillade dessa 🥰


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Releasehästryttare
Skrivet av Issue:

Ja men, då var ju även My Daemon klar. Gillade denna samt Scavangers Reign mycket, tar gärna emot fler tips av er som gillade dessa 🥰

Jag kommer vara aktiv i anime tråden de närmaste veckorna, den senaste serien som jag rekommenderade där var Undead murder farce

Edit: MF Ghost va bra också men man måste gilla racing/bilar om man skall ha kul med den.

Releasehästryttare

Blue eye samurai 10/10

Ett mästerverk! finns inget annat sätt att beskriva denna serien!

Säsong 2 är nu utannonserad!

Medlem

Har kollat flera av säsongerna av SBTs Kriminalarkivet, bl.a. Åmeselemorden, och Ståplats Nybroviken Har även dokumentärserien i tre delar om stölderna på Kungliga Myntkabinettet, även den finns på Svt play.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Då Andre Braugher gått ur tiden var det dags att dra igenom Brooklyn99 igen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent

Billions säsong 7. 3/10

En ständigt sjunkande spiral från säsong 1 och 2. Skönt att det är slut nu då serien på något känns som en karikatyr av sig själv med de en gång sylvassa dialogerna som nu var tunna plattityder med obscena populärkultur-referenser som tydligen alla känner igen. Karraktärerna som en gång var särskiljda, hade egna sätt att prata på och egna mål har formats in i samma massa och var bara tomma skal.

En del karraktärer som inte borde varit med så långt som de varit har tagit för stor plats. Till sist var det synd att se den här serien fallera på samma sätt som Suits gjorde i slutet.

Skulle kunna gå vidare in på varför jag tycker som jag gör, men då är det spoilers så skippar det. Läste att det är flera spinoffer på gång också, och beroende på vilka karraktärer de väljer att följa är jag beredd att ge en spinoff en chans faktiskt, för de första säsongerna är riktigt jävla bra finansdrama.

Releasehästryttare

Hilda 7/10 (säsong 1)

En helt ok serie, skulle dock säga att den är mer barnvänlig än för vuxna, det jag saknar är humorn som många andra animerade series har som denna konkurrerar med.

Releasehästryttare

Bookie 8/10

Kul liten miniserie från skaparna av 2 och en halv man

Avstängd
Skrivet av Devan:

Bookie 8/10

Kul liten miniserie från skaparna av 2 och en halv man

https://bellmedia-images.imgix.net/lede/wp-content/uploads/20...

Gillar man brutalt överdrivet våld, då är den här serien toppen, vidriga karaktärer, misslyckade patetiska försök till humor, inte mycket att hänga i julgranen.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Releasehästryttare

Beacon 23 6/10

Luddig sci-fi med massa plot hål, men ändå så fans det lite att gilla.

Medlem

A Murder at the End of the World 8/10 En riktigt bra Whodunit serie.
https://www.imdb.com/title/tt15227418/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8...

Medlem

Såg klart säsong två av "The Wheel of Time"

IMDB

Som någon som läst böckerna tyckte jag säsong 1 var okej, men med ganska stora avsteg från vad som "borde hända".

Nu känns det som om man tagit till sig av kritiken och försöker styra storyn tillbaka till där den "borde vara". Vissa saker går ju inte att rädda såklart, men överlag tycker jag det var ett stort steg upp.

Som en läsare måste man förlika sig med att filmatiseringar av ens favoritböcker aldrig kan innehålla allt som böckerna gör, och att vissa ändringar måste ske, och jag kan ändå köpa många av ändringarna som gjorts för att hålla det lite mer strömlinjeformat. Man har inte råd att introducera för många karaktärer i ett svep. Det jag kan tycka man ska akta sig för är att göra ändringar som påverkar olika karaktärers motivation eller liknande. Det var väl en av de stora tabbarna de gjorde i Game of Thrones. Där har man gjort en tabbe under säsong 1 av serien, och jag undrar hur de tänker laga det längre fram. Men det får framtiden utvisa.

I böckerna (GOT) lägger man ju fram ganska tydligt att Danaerys har en tendens att få storhetsvansinne men att hon blir vägledd i rätt riktning av de hon har runt sig, t ex Baristan Selmy. När de en efter en försvinner ur hennes liv så väljer hon "fel väg", och även om böckerna inte hunnit dit så läggs grunden för att hon, i en situation där hon inte längre har de där rösterna hon litar på som leder henne rätt, tar ett beslut som att bränna en hel stad.

Nåväl, totalt sett ger jag serien 4/5. Ett stort steg upp och hoppas bara inte den underväldigande säsong 1 gör att serien aldrig får en chans till.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Skrivet av Pihlbaoge:

Såg klart säsong två av "The Wheel of Time"

IMDB

Som någon som läst böckerna tyckte jag säsong 1 var okej, men med ganska stora avsteg från vad som "borde hända".

Nu känns det som om man tagit till sig av kritiken och försöker styra storyn tillbaka till där den "borde vara". Vissa saker går ju inte att rädda såklart, men överlag tycker jag det var ett stort steg upp.

Som en läsare måste man förlika sig med att filmatiseringar av ens favoritböcker aldrig kan innehålla allt som böckerna gör, och att vissa ändringar måste ske, och jag kan ändå köpa många av ändringarna som gjorts för att hålla det lite mer strömlinjeformat. Man har inte råd att introducera för många karaktärer i ett svep. Det jag kan tycka man ska akta sig för är att göra ändringar som påverkar olika karaktärers motivation eller liknande. Det var väl en av de stora tabbarna de gjorde i Game of Thrones. Där har man gjort en tabbe under säsong 1 av serien, och jag undrar hur de tänker laga det längre fram. Men det får framtiden utvisa.

I böckerna (GOT) lägger man ju fram ganska tydligt att Danaerys har en tendens att få storhetsvansinne men att hon blir vägledd i rätt riktning av de hon har runt sig, t ex Baristan Selmy. När de en efter en försvinner ur hennes liv så väljer hon "fel väg", och även om böckerna inte hunnit dit så läggs grunden för att hon, i en situation där hon inte längre har de där rösterna hon litar på som leder henne rätt, tar ett beslut som att bränna en hel stad.

Nåväl, totalt sett ger jag serien 4/5. Ett stort steg upp och hoppas bara inte den underväldigande säsong 1 gör att serien aldrig får en chans till.

Kan bara instämma om det du skriver. Andra säsongen var många steg upp mot den första. Hursomhelst så är det kul att se sin favorit bokserie bli tv serie.

Medlem
Skrivet av Pihlbaoge:

Såg klart säsong två av "The Wheel of Time"

IMDB

Som någon som läst böckerna tyckte jag säsong 1 var okej, men med ganska stora avsteg från vad som "borde hända".

Nu känns det som om man tagit till sig av kritiken och försöker styra storyn tillbaka till där den "borde vara". Vissa saker går ju inte att rädda såklart, men överlag tycker jag det var ett stort steg upp.

Som en läsare måste man förlika sig med att filmatiseringar av ens favoritböcker aldrig kan innehålla allt som böckerna gör, och att vissa ändringar måste ske, och jag kan ändå köpa många av ändringarna som gjorts för att hålla det lite mer strömlinjeformat. Man har inte råd att introducera för många karaktärer i ett svep. Det jag kan tycka man ska akta sig för är att göra ändringar som påverkar olika karaktärers motivation eller liknande. Det var väl en av de stora tabbarna de gjorde i Game of Thrones. Där har man gjort en tabbe under säsong 1 av serien, och jag undrar hur de tänker laga det längre fram. Men det får framtiden utvisa.

I böckerna (GOT) lägger man ju fram ganska tydligt att Danaerys har en tendens att få storhetsvansinne men att hon blir vägledd i rätt riktning av de hon har runt sig, t ex Baristan Selmy. När de en efter en försvinner ur hennes liv så väljer hon "fel väg", och även om böckerna inte hunnit dit så läggs grunden för att hon, i en situation där hon inte längre har de där rösterna hon litar på som leder henne rätt, tar ett beslut som att bränna en hel stad.

Nåväl, totalt sett ger jag serien 4/5. Ett stort steg upp och hoppas bara inte den underväldigande säsong 1 gör att serien aldrig får en chans till.

Vilken streamingtjänst ligger Wheel of time på?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vilken streamingtjänst ligger Wheel of time på?

Amazon Prime Video


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Nu har jag inte sett klart men sett så mycket som finns.
Började se Invincible igår (på prime video) och har nu sett en och en halv säsong, satan va bra den är. Det hade jag inte väntat mig


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Började se Invincible igår (på prime video) och har nu sett en och en halv säsong, satan va bra den är.

Tack för tipset! Jag började också titta och blev alldeles hooked. Grymt bra!

Medlem
Skrivet av Devan:

Bookie 8/10

Kul liten miniserie från skaparna av 2 och en halv man

https://bellmedia-images.imgix.net/lede/wp-content/uploads/20...

Såg klart hela på en gång igår, rätt kul, tack för tips

Medlem

The Wheel of Time, riktigt bra serie tyckte jag, tyvärr rätt kort. är dock en 3e säsong på gång tydligen

It's not a lake, it's an ocean

The Crown

Efter sex säsonger och 60 avsnitt är det slut. Jag brukar aldrig fastna för serier om kungahus eller den brittiska överklassen, men det var något med The Crown från första början som fick mig att titta vidare. Detta är nämligen inte bara drama och skvaller, sex och relationer. Kungahusets liv vävs in i världspolitik och alla stora händelser under drottningens tid på tronen. Det är få serier jag följer i sex säsonger, men The Crown bar kronan på högburet huvud hela vägen in i mål.

4/5


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd

Zero Zero Zero, miniserie från 2019. Om en kokainsändning från Sydamerika till Europa. Den är realistisk, täcker olika perspektiv från drogkarteller, säljare, tillverkare och mellanhänder. Rekommenderas.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

FM-guru
F.d. Sisyr

Säsong 3 av Love, Death & Robots. Överlag fortsatt riktigt bra. Inte minst är det ofta visuellt häftiga grejer. Lite snabba, personliga betyg på kortfilmerna:

Three Robots: Exit Strategies - 2/5
Bad Travelling - 5/5
The Very Pulse of the Machine - 3/5
Night of the Mini Dead - 4/5
Kill Team Kill - 1/5
Swarm - 4/5
Mason's Rats - 4/5
In Vaulted Halls Entombed - 3/5
Jibaro - 5/5

Releasehästryttare

ECHO 6/10

Kan inte rekommendera denna, ECHO är ingen intressant anti hjälte.

Testpilot

PLUTO

Riktigt bra anime. En återberättelse ur en berättelse från Astro Boy. En mörk och tät upplevelse.

Releasehästryttare

The Curse 6/10

Hade ingen aning om vad detta skulle vara för serie, baserat på namnet så trodde jag det skulle vara psykologisk horror, men det är mer drama med några få sci-fi inslag.

Hade nog inte get serien en chans om inte Emma Stone varit med, men hon gör som vanligt ett bra jobb.

Överlag så va den mer tråkig än intressant så kan inte rekommendera den.

Skriv svar