Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem

Tindersvindlaren på tv4 play. Jag blir förbluffad över hur man kan låta sig luras på det viset men det är väl lätt att säga när det aldrig drabbat en själv.

Releasehästryttare

Ahsoka 7/10

Kan enbart rekommendera denna serien om man sett Sw:Rebels först, annars så missar man så mycket av varför saker händer och varför alla beter sig som de gör.

Releasehästryttare

Curses! 6/10

Dreamworks senaste serie är ok, sätt inte barn framför denna dock, de kommer få mardrömmar!

Releasehästryttare

GEN V 6/10

Avstickaren från The Boys, lever tyvärr inte upp till huvudserien enligt mig.

Releasehästryttare

Bluey 10/10 (säsong 1)

Helt underbar serie, nästan varje avsnitt får mig att skratta, detta är förmodligen den perfekta barnserien då den både lär barn hur man skall bete sig och samtidigt har mycket bra skämt som enbart vuxna kan njuta av!

Releasehästryttare

Obituary 8/10

Ung Tjej som är besatt med döden skriver dödsannonser i en lokal tidning, enda problemet är att det är få som dör i staden och hon får betalt per annons hon skriver, så hon tar saken i egna händer och börjar mörda folk.

Jag gillar serien starkt, man får lite Dexter vibbar.

Releasehästryttare

The Sopranos 10/10

Vad kan sägas om denna serien som ej sagts innan, det är fortfarande ett ruskigt bra drama, såg den senast för 15 år sen och kommer se den om 15 igen om jag lever vid det laget!

FM-guru
F.d. Sisyr

Gen V, säsong 1

Spin-off på The Boys som handlar om studenter på Godolkin University, ett universitet specifikt för supes. Hogwarts för superhjältar, typ. Skådisarna här är dock rätt klena (Lizzie Broadway undantagen) och det bakas in för mycket tonårsdrama, samtidigt som narrativet hackar en hel del med diverse logiska luckor och ojämnt tempo. Ändå lite underhållande, men förmodligen mest eftersom jag är ett hyfsat stort fan av The Boys. 2/5.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Gen V, säsong 1

Spin-off på The Boys som handlar om studenter på Godolkin University, ett universitet specifikt för supes. Hogwarts för superhjältar, typ. Skådisarna här är dock rätt klena (Lizzie Broadway undantagen) och det bakas in för mycket tonårsdrama, samtidigt som narrativet hackar en hel del med diverse logiska luckor och ojämnt tempo. Ändå lite underhållande, men förmodligen mest eftersom jag är ett hyfsat stort fan av The Boys. 2/5.

generation V "agina" .
är så woke att det är löjligt. samt superhjältar med finnar och ångest vem vill se?

Releasehästryttare

Onimusha 6.5/10

Capcoms senaste serie är snygg men ganska tråkig, kan enbart rekommenderas om man är ett stort fan av spelen!

Medlem

Blue eye Samurai
10/10 - Netflix

Wow! Detta var bland det bästa jag har sett på länge, bra och snygg action, intressanta karaktärer och mycket bra narrativ.
Jag var nästan irriterad över att det inte fanns en till säsong att påbörja efter sista avsnittet.
Rekommenderas starkt och man inväntar ivrigt säsong två!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Special Ops: Lioness

Inget speciellt, men välskrivet och spännande actionsserie som lite halvhjärtat blandar in personligt och politiskt drama i mixen. Typ 6-7/10-serie.

Releasehästryttare

Lilyhammer 8/10

Vill man ha en gangster serie som inte är lika seriös som Sopraons så är denna passande, mycker mer skämt men ändå rejält med våld och död!

Medlem
Skrivet av Devan:

Lilyhammer 8/10

Vill man ha en gangster serie som inte är lika seriös som Sopraons så är denna passande, mycker mer skämt men ändå rejält med våld och död!

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTU5NjAyOTkyM15BMl5Ba...

Är Steven Van Zandt Lika bra som i Sopranos eller känns han som Silvio Dante i light? Han ser exakt ut som sin karaktär i Sopranos även om Silvio Dante aldrig hade flyttat till Norge i något vittnesskydd. 😃

Även om Silv aldrig skulle ha flyttat till Norge i något vittnesskydd. Sopranos har mycket satir.

Releasehästryttare
Skrivet av Zontos:

Är Steven Van Zandt Lika bra som i Sopranos eller känns han som Silvio Dante i light? Han ser exakt ut som sin karaktär i Sopranos även om Silvio Dante aldrig hade flyttat till Norge i något vittnesskydd. 😃

Även om Silv aldrig skulle ha flyttat till Norge i något vittnesskydd. Sopranos har mycket satir.

Han är bättre i Lilyhammer än i Sopranos skulle jag säga, han är ju sin egen chef där.

Medlem
Skrivet av Devan:

Han är bättre i Lilyhammer än i Sopranos skulle jag säga, han är ju sin egen chef där.

I see

Medlem

Bodies

Netflix, åtta avsnitt.

För att beskriva serien med ett ord (så att säga): Tidsresemordmysterium.

Fyra av fem


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Generation V. Riktigt bra serie! Men kanske inte så konstigt att jag tycker det som älskade The Boys 😁

Medlem

5/5 - Helvetiskt bra! Bästa jag sett sen Last of Us och bästa animen sen Arcane!

Medlem

Scavengers Reign (2023) - https://www.imdb.com/title/tt21056886/

Follows the crew of a damaged deep space freighter stranded on a beautiful but dangerous planet.

Spektakulär animerad, vacker sci-fi serie. Världen dom hamnat på känns som en mix av Nausicaä of the Valley of the Wind och Mononoke Hime från Ghibli.

Tyvärr brister det lite i intressanta karaktärer och manus. Även röstskådespeleriet faller platt ibland. Själva huvudstoryn är väl inget märkvärdigt direkt heller, den driver saker framåt.

Det är animeringen(fantastisk), musiken, ljudet, varelserna, atmosfären, mystiken, världen och alla olika händelser som gör serien sevärd.

Serien är inget för barn kan väl även nämnas, stundtals väldigt melankolisk, rå och mörk.

Betyg: 4.5/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Devan:

GEN V 6/10

Avstickaren från The Boys, lever tyvärr inte upp till huvudserien enligt mig.

https://www.themoviedb.org/t/p/original/8yj0b6qYTujn1raQIFdOs...

Jag gillade Gen V. Likt dig så håller jag den inte lika högt som The Boys, men klart godkänt. Skulle nog dra till med en 7:a, vissa stunder en 8:a.

Upplägget inför The Boys S4 känns lovande.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Doom Patrol (HBO Max)

Hade inte hört eller läst något om denna serien men var sugen på något superhjältigt och drog igång.

Fastnade rätt snabbt, det var så flummigt och knäppt mest hela tiden men samtidigt spännande.

Säsong ett är kanon, säsong två bra, säsong tre ok, säsong 4 inget vidare (förutom slutet som faktiskt fick mig till tårar och reflektion).

Det bästa med serien är att den är väldigt osannolik. På några minuter kan zombie-rumpor (!) ta över världen, hjältarna sugas in i en åsna för att sedan pruttas ut igen, skurken pratar med oss tittare under scener där även karaktärerna hör vad som sägs, en robot be alla dra åt helvete för att den inte kan röra sig pga av parkinsons, tidsresor hit och dit, med mycket mera.

Där finns en röd tråd som behandlar mänsklighet genom ämnen som identitetskris, rädsla för förändring, kärlek, skam, ilska, hämnd, förlåtelse och, mest centralt, rädslan över att dö som ger en behövlig känsla av seriositet bland allt det galna som händer.

Gillar också att det inte är så svart eller vitt kring vad som är gott och ont.

Klart underhållande.

S1: 4/5
S2: 3/5
S3: 3/5
S4: 2/5


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare

Såg halva första avsnittet av Obliterated 3/10

En serie som måste skrivits av en kåt tonåring från Texas, tror ej jag sett en serie som skriker "us nr1" mer...

Releasehästryttare

My Daemon 8/10

Bäst beskriven som en Pokemon serie för vuxna, jag gillar den men den kan vara lite väl brutal för många, sätt absolut inte på den till barn!

Releasehästryttare

Scavengers Reign 8/10

Väldigt bra animerad serie, håller med @Fezk
Jag behöver en paus från hypervåldsamma animerade serier efter denna dock!

Medlem
Skrivet av Devan:

Scavengers Reign 8/10

Väldigt bra animerad serie, håller med @Fezk
Jag behöver en paus från hypervåldsamma animerade serier efter denna dock!

https://64.media.tumblr.com/0e4521f48fbc4a38042318aa356a4f0b/...

Kul att du gilla den! Får tacka för tipset från trailer-tråden. Hoppas fler får upp ögonen för den.

En scen jag sett om ett par gånger jag tyckte var smått fantastisk:

"Pollinering"-scenen


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Sopranos

Jag har sett genom hela serien för första gången. Jag har mest sett någon säsong av de första och jag tycker att S2-S3 är de bästa säsongerna. S5 känns mest som att Tony mest springer omkring och är arg och S6 är ganska segt i början tycker jag av någon anledning. Men det är väl som serien är hypead för, en av världens bästa serier och serien avslutas med världshistoriens drygaste cliffhanger.

Man vill ha en till säsong på en gång 😃

Medlem

Station Eleven.

Medlem

Blev nyfiken på Scavengers Reign efter att ha sett den här i tråden. Alltså vafan är det jag precis har sett? 🤣

Tyckte om den men det var så mycket i den som bara var. hemskt.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Releasehästryttare
Skrivet av Issue:

Blev nyfiken på Scavengers Reign efter att ha sett den här i tråden. Alltså vafan är det jag precis har sett? 🤣

Tyckte om den men det var så mycket i den som bara var. hemskt.

Skriv svar