Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem
Skrivet av Crank:

Gillade också foundation och ska snart ge mig på säsong 2. Detta är en typisk serie där dom som läst böckerna ger den dåliga betyg och dom som inte läst böckerna ger bra betyg. Det ser man tydligt när man läser omdömen på imdb.

Har inte läst böckerna, orkade med tre avsnitt.
Ville gilla den, borde gilla den, men den fångade inte mitt intresse


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Crank:

Gillade också foundation och ska snart ge mig på säsong 2. Detta är en typisk serie där dom som läst böckerna ger den dåliga betyg och dom som inte läst böckerna ger bra betyg. Det ser man tydligt när man läser omdömen på imdb.

Jag gav upp på S2 efter ett par avsnitt, helt värdelöst. Och detta trots att jag nu inte förväntar mig något från böckerna längre.

Tyvärr :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare

Justified: City Primeval 7/10

Är man sugen på ett kriminaldrama så va denna serien helt ok!

Gnällkuk
Skrivet av Crank:

Haha intressant att vi tycker så olika😆 Tycker också att serien var bra men julavsnittet var riktigt dåligt, klarade en tredjedel sedan började jag hoppa fram en minut då o då tills att det tog slut. Rekommenderar att man helt enkel hoppar över det avsnittet för det är bara utfyllnad och tillför inget till resten av serien

Tur inte serien började med detta avsnitt för då hade jag inte sett resten.

Oj, jag är verkligen av motsatt åsikt. Den ger ju bakgrund till alla trasiga relationer de har i sin dysfunktionella familj och alla skådespelare och gästskådespelare gör ju en fantastisk insats. Jag tycker det var ett mästerverk i form av regi och skådespelarinsats.
Det var ett så jäkla tempo att jag kände att det nästan blev jobbigt att kolla på, dvs de förmedlade kaoset oerhört bra (enligt mig).

Lite svårt att gå in mer i detalj utan att spoila så avstår det. Men ja, du är nog i minoritet om man kollar IMDb åstminstone, däremot rankar folk Fork-avsnittet som kom efter högre vilket jag inte alls håller med om, men vi är ju alla olika med olika preferenser


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Releasehästryttare

My Adventures with Superman 8/10

Blev positivt överraskad av denna, rekommenderas!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Oj, jag är verkligen av motsatt åsikt. Den ger ju bakgrund till alla trasiga relationer de har i sin dysfunktionella familj och alla skådespelare och gästskådespelare gör ju en fantastisk insats. Jag tycker det var ett mästerverk i form av regi och skådespelarinsats.
Det var ett så jäkla tempo att jag kände att det nästan blev jobbigt att kolla på, dvs de förmedlade kaoset oerhört bra (enligt mig).

Lite svårt att gå in mer i detalj utan att spoila så avstår det. Men ja, du är nog i minoritet om man kollar IMDb åstminstone, däremot rankar folk Fork-avsnittet som kom efter högre vilket jag inte alls håller med om, men vi är ju alla olika med olika preferenser

Håller helt med! Det var verkligen ångestframkallande att se vilken dysfunktionell bakgrund de har. Men det förklarar också mycket! Vilket såklart är poängen! Allt annat än meningslöst avsnitt, ger snarare serien djup bortom antydningar i dialogen.

Förövrigt såg jag nyss klart Who is Erin Carter? med svenska Evin Ahmad (som slog igenom i Netflix-serien Snabba Cash) som briljerar! Manuset är välskrivet och bjuder på sköna twists and turns och det är nästan alltid spännande! Bådar för en andra säsong också! Hoppas!

Medlem

Kollade igenom Band of brothers igen. Det säkert tio-femton år sedan jag såg den sist men det är fortfarande en fantastiskt bra serie. Det är lite kul att se vissa skådisar som jag inte mindes överhuvudtaget som Fassbender och James McAvoy.


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

One Piece

På IMDB 8.5
https://www.imdb.com/title/tt11737520
https://onepiece.fandom.com/wiki/One_Piece_(Live-Action_Serie...

Sett den nu på Netflix (deras produktion) utan att vare sig läst manga'n eller sett något av de +1000 anime avsnitten innan.
Blev totalt förälskad i serien, försökte leta om det fanns någon större utgåva med typ första halvan att köpa som DVD box men hittade inget lämpligt paket.
Så överväger nu ett abonnemang på Chrunchyroll då ett One Piece sug infunnit sig, de verkar ha de första +700 episoderna att se i Europa, vet någon om deras app har stöd för chromecast? Såg iofs. att de har "app" för PS5 och 4 så den biten löser sig vilket som.

För er med "barnasinnet" kvar, riktigt bra och jag själv ger den +9 av 10.

Edit,
Fungerar med chromecast, mer info om tjänsten
https://www.bredbandsval.se/streaming/crunchyroll


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

One Piece

På IMDB 8.5
https://www.imdb.com/title/tt11737520
https://onepiece.fandom.com/wiki/One_Piece_(Live-Action_Serie...

https://static.wikia.nocookie.net/onepiece/images/d/dc/One_Pi...

Sett den nu på Netflix (deras produktion) utan att vare sig läst manga'n eller sett något av de +1000 anime avsnitten innan.
Blev totalt förälskad i serien, försökte leta om det fanns någon större utgåva med typ första halvan att köpa som DVD box men hittade inget lämpligt paket.
Så överväger nu ett abonnemang på Chrunchyroll då ett One Piece sug infunnit sig, de verkar ha de första +700 episoderna att se i Europa, vet någon om deras app har stöd för chromecast? Såg iofs. att de har "app" för PS5 och 4 så den biten löser sig vilket som.

För er med "barnasinnet" kvar, riktigt bra och jag själv ger den +9 av 10.

Edit,
Fungerar med chromecast, mer info om tjänsten
https://www.bredbandsval.se/streaming/crunchyroll

Även om jag inte var speciellt förtjust i live action-serien så är det ändå kul att se att folk som som varken läser eller ser One Piece(animen) får upp ögonen för detta mästerverk. Det känns som det var meningen med att göra denna serie, att få fler att se/läsa originalet(duh), vilket bara är positivt.

Du har "lite" att ta igen då animen varit igång sen 1999 som du nämner hehe, men det är värt resan(om man nu gillar det man ser då). Kan bli segt efter ett visst skede i serien då man började dra ut på saker alldeles för mycket. Men, fortfarande lätt värt att kolla. Underbar story, humor, drama, karaktärer, värld, lore, feta fighter. Ibland förstår jag inte riktigt hur en person kan ha sådan fantasi likt Eiichiro Oda, ett geni.

Bara att hoppas att du gillar det du ser(om du nu börjar kolla då), då har du en riktigt unik och fantastisk serie som väntar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Snart sett klart Lost! Första säsongerna är riktigt bra sen tappar den.

Releasehästryttare

The last of us 8/10

Gillade den men hade gett den högre betyg om man inte spelat spelet.

Medlem

Beef (2023)
En road rage incident mellan två parter leder till en hatisk jakt att ge igen på den andre till absurda längder där konsekvens efter konsekvens staplas och omdömet kastas rakt ut ur fönstret.

Väldigt bra mörk komedi, bästa jag sett på Netflix på mycket länge. Rolig, känslosam men ibland blir karaktärna lite väl idiotiska med sina handlingar så att det blir nästan för mycket.

Betyg: 4 av 5 - Rekommenderas

https://m.imdb.com/title/tt14403178/

Medlem

Castlevania: Nocturne

Dåligt skriven story och dialog. Inte alls en värdig uppföljare till första serien i min åsikt, tyvär.

Livet går vidare,

1/5

Medlem
Skrivet av Devan:

Justified: City Primeval 7/10

Är man sugen på ett kriminaldrama så va denna serien helt ok!

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYmEyMGJjN2ItMjk5NC00O...

Jag gillade den! Underhållande och passar att äta till! Bådar gott för en fortsättning också!

Releasehästryttare

Castlevania: Nocturne 6/10

Den är inte dålig men jämför man med originalet så är den betydligt sämre

Min rekommendation: skippa, det finns så mycket annat animerat som är bättre just nu!

Releasehästryttare

Captain Laserhawk A Blood Dragon Remix 8/10

Bästa Ubisoft har släppt de senaste 10 åren!

Medlem

30 Coins - säsong 1 - https://www.imdb.com/title/tt9764386/

"An exiled priest tries to escape his demons while living in a remote village in Spain"

Betyg: 2/5

Meh, huvudpremissen var intressant och det började ganska bra, men överlag var den ingen höjdare.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Familjen Andersson

På IMDB 5.8, tycker personligen den ligger högre än så.
https://www.imdb.com/title/tt28784095/

Letade något snabbtittat ihop med snabbmaten, testade denna serie efter att ha snabb bläddrat, trög som sirap är man för det tog en bra stund innan jag såg att det var en Sune variant. Tur att jag inte visste det först för då hade jag nog inte sett något avsnitt.

Bra manus, bra barnskådisar och hyggligt rolig, dvs. jag kommer att se alla tio avsnitten och har hunnit med 3 så här långt, skönt med lite "lätt humor" ibland.

Enda smolken är Per Andersson som för mig inte är någon favorit.

Familjen Andersson går att se här.
https://www.svtplay.se/familjen-andersson


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Familjen Andersson

Gjorde kort praktik på den i våras. Var bara där en vecka men det var kul när en fick se inspelning genom monitor eller ännu bättre inne på set! Speciellt Per var så rolig så jag höll på att skratta rakt ut!

För övrigt såg jag nyss "nya" skräckserien från Mike Flanagan som omarbetat den klassiska Poe-berättelsen med modern input från Sacker-familjen och den opiod-kris de startade med OxyContin (som det gjorts serier, filmer och dokumentärer om men detta är mer en allegori).

Medlem

Castlevania: Nocturne

Håller med om att det är enormt steg ner från förra serien, tyvärr. Nocturne har alldeles för bråttom med att komma till häftiga strider och känns som att den inte orkar med sina egna karaktärer. Både storyn i sig och dialogen är riktigt amatörmässigt och verkar dessutom förvänta sig förkunskaper om egyptiska gudar samt de franska och haitiska revolutionerna, vilket bara kommer i vägen för att berätta den story som jag skulle tro att de flesta är här för. Förra serien hade Dracula (ett enkelt koncept) och ett tight gäng välskrivna karaktärer och mer behövdes inte för att leverera. Powerscalingen går alldeles för fort också, både för Richter och "the big bad".

2/5 för att den ser bra ut, precis som första serien.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Kolsvart:

Kollade igenom Band of brothers igen. Det säkert tio-femton år sedan jag såg den sist men det är fortfarande en fantastiskt bra serie. Det är lite kul att se vissa skådisar som jag inte mindes överhuvudtaget som Fassbender och James McAvoy.

Väldigt märkligt! Jag såg nyligen också Band of Brothers efter att inte ha sett den på säkert 10 år. Reagerade också på exakt dem två karaktärerna och fick direkt googla för se om det verkligen kunde vara dem.

Medlem

Ahsoka

Sicket sömnpiller. Trodde botten var nådd med Boba Fett och Obi-Wan. Men Ahsoka är faktiskt ännu sämre. Serien där alla är idioter och totalt likgiltiga.

2,5/5

Medlem

Sett de tre säsongerna som släppts hittills av The Righteous Gemstones. Mörk och skruvad humor med hjärta (nånstans långt därinne)

FM-guru
F.d. Sisyr

Happy! (2017-2019)

Såg den för flera år sedan men kom av mig och såg aldrig klart den då. Men nu så. Ojämn men underhållande serie om en före detta polis, numera yrkesmördare, som börjar se sin kidnappade dotters låtsasvän - en liten blå, flygande enhörning vid namn Happy - på riktigt varvid de utgör en extremt omaka duo som försöker hitta det kidnappade barnet. Vrickad, rolig, ofta inte så lite mörk och när den träffar rätt är det riktigt bra TV. Tyvärr rätt ojämn dock, som sagt. Chris Meloni är fantastisk i huvudrollen och seriens stora behållning.

Stark 3/5.

Medlem

F is for family, så tråkigt att det är slut

Medlem

Precis rivit av 201 avsnitt att amerikanska The Office. Tyckte det var rätt kass jämfört mot brittiska inledningsvis men sen blev det sin egwn grej. Jäkligt kul. Sista säsongen var lite svagare dock.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Precis rivit av 201 avsnitt att amerikanska The Office. Tyckte det var rätt kass jämfört mot brittiska inledningsvis men sen blev det sin egwn grej. Jäkligt kul. Sista säsongen var lite svagare dock.

Personligen tycker det är typ enda amerikanske rameken någonsin som är starkare än originalet! Galet bra från början till slut imo! Jim som ständigt trollar Dwight är ju oftast det bästa också

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Gjorde kort praktik på den i våras. Var bara där en vecka men det var kul när en fick se inspelning genom monitor eller ännu bättre inne på set! Speciellt Per var så rolig så jag höll på att skratta rakt ut!

https://youtu.be/yvuAWVzP6wI

För övrigt såg jag nyss "nya" skräckserien från Mike Flanagan som omarbetat den klassiska Poe-berättelsen med modern input från Sacker-familjen och den opiod-kris de startade med OxyContin (som det gjorts serier, filmer och dokumentärer om men detta är mer en allegori).

Skoj!
Blir nästan lite avundsjuk där.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

För övrigt såg jag nyss "nya" skräckserien från Mike Flanagan som omarbetat den klassiska Poe-berättelsen med modern input från Sacker-familjen och den opiod-kris de startade med OxyContin (som det gjorts serier, filmer och dokumentärer om men detta är mer en allegori).

Det där var min senaste serie med, drog igång första avsnittet igår, sen kunde jag inte sluta och det blev en hederlig binge... Bland det bästa jag sett i år. Inte särskilt otäck jämfört med något av hans tidigare verk, men allt annat alltså... 4/5 Pumpor.

Medlem

Såg sista avsnittet av Billions igår, en av mina favoritserier de senaste åren.

Skriv svar