Kingdom Come: Deliverance II

Medlem

Inte lirat ettan ännu, men måste göra det.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Geeks Gaming
Skrivet av noreason:

Fattar inte hur FZ kunde ge KCD 3/5 när det är ett av de bästa spelen som släppts senaste decenniet, men skitspel som botw och totk får 5/5 smh

Det var ju ganska trasigt/buggigt när det släpptes och bl.a hela grejen med schnapps var ju sådär genomtänkt.
Är helt med på betyget och man skriver även i recensionen att spelet behövde ett års patchning men hade potential att nåt Witcher 2/3 nivåer

Skrivet av JonnyBOj:

Vi som har missat KingdomeCome 1, är det för sent för att spela igenom? Är det bra story? Kommer tvåan hänga ihop med 1an?

Verkar som man måste ha massa moddar till 1an för att få det att se bra ut? Är alla buggar bortpatchade ur 1an?

Tack på förhand.

Det är INTE för sent, spelade det förra året och led inte det minsta av att det skulle vara föråldrat. Storyn komme hänga ihop, men det sägs att man ska kunna hoppa rakt in i tvåan. Som vanligt i sådana fall har man dock så klart störe behållning om man spelat föregångaren.

Medlem

Warhorse vart uppköpta av Koch media ett år efter släppet av första spelet, får hoppas att det inte ändrat något i företagskulturen, då första spelet var så uppfriskande i hur icke-corporate dom var.

Medlem

Äger första, kan man modda ok med epic games annars köper jag det till Steam om det finns billigt

Medlem

Det blev rage quit när jag inte klarade slutstriden. Jag hade antagligen för låga fighting skills och orkade inte ladda en tidigare save och bygga upp Henry. Annars var närvarokänslan den bästa som jag upplevt, kändes äkta på något sätt.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Äger första, kan man modda ok med epic games annars köper jag det till Steam om det finns billigt

Ja det ska gå, man kanske får göra en liten workaround bara eftersom mappstrukturen för de båda butikernas versioner skiljer sig lite.

Instruktioner finns här.
https://www.nexusmods.com/news/14193

Medlem

KCD åldras verkligen som ett fint men lite janky vin. Det är fortfarande yxigt och kantigt, stridsmekaniken kanske inte sitter som en smäck alla gånger, det är inte buggfritt och så vidare. Men det liknar (fortfarande) nästan inget annat spel därute, och därför fyller det också ett stämningsfullt behov som jag hade glömt att jag hade. Att knata omkring i skogen, sparka i lite buskar och lyssna på gurglande bäckar är spelets största och mesta USP, tycker jag nog. Det känns lite som att spela Oblivion för första gången, och nervöst gå vilse i alla djupa, lummiga skogar. Och att besöka de här landsbygdskyrkorna där precis ingenting annat finns att göra än att titta på lite medeltida väggmålningar i eftermiddagsljuset, det är uppfriskande. Det känns mer som en upplevelse, mindre som massa spektakel för en rastlös datorspelare.

Warhorse älskar ju sina skogar också. Det såg man i trailern och de är ju designade som de är av en anledning. Jag är helt med på deras tåg. Det finns ett egenvärde i en riktigt bra skog. Kan de åstadkomma de igen, då köper jag det på studs.

Medlem

Jag som inte har spelat men sett innehållet, det känns som Kingdom utmanar Cyberpunk och GTA till sett skala och story? Helt otroligt vad de verkar åstadkomma.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Warhorse vart uppköpta av Koch media ett år efter släppet av första spelet, får hoppas att det inte ändrat något i företagskulturen, då första spelet var så uppfriskande i hur icke-corporate dom var.

Jag är community manager på Plaion (tidigare Koch Media), vi släppte även ettan innan Warhorse kom med i företaget officiellt och jag kan lova att allt vi vill med uppföljaren är att Warhorse vision ska få komma fram precis som med det första spelet


signatur

Community manager på PLAION (Deep Silver, Ravenscourt, Prime matter, Square Enix, Sega etc).

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Vi som har missat KingdomeCome 1, är det för sent för att spela igenom? Är det bra story? Kommer tvåan hänga ihop med 1an?

Verkar som man måste ha massa moddar till 1an för att få det att se bra ut? Är alla buggar bortpatchade ur 1an?

Tack på förhand.

Du kan redan spela det, storyn kommer vara en direkt fortsättning från ettan.

Du behöver inga moddar, spelet är ju sjukt vackert och finare skogar finns inte i andra spel.

Buggar är inget jag träffar på när jag spelar (PC) så kör hårt, sjukt bra spel!

Ambassadör
Xbox

Det här såg ju riktigt najs ut. Jag måste verkligen ta tag i första spelet... Har legat i backloggen länge.


signatur

Jump in.

Medlem

Vad glad jag blir av att det genom åren är så många på Fz som inte bara gillade Kingdom Come utan betraktar det som ett av de bästa spelen de nånsin spelat.

Jag hoppas det är många fler än jag som uppskattar att det försöker vara jordnära, oborstat, improviserat och autentiskt istället för tillrättalagt, polerat och bländande.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Metsys1k:

Fyfan va bra. Älskade ettan trots alla buggar.

Ja i dagsläget är det fortfarande omöjligt att spela 1:an med kontroll på PC

Medlem
Skrivet av noreason:

Fattar inte hur FZ kunde ge KCD 3/5 när det är ett av de bästa spelen som släppts senaste decenniet, men skitspel som botw och totk får 5/5 smh

Du glömde nämna The last of us 2 som ett exempel på där FZ cookade rejält också

Medlem
Skrivet av D1versity:

Ja i dagsläget är det fortfarande omöjligt att spela 1:an med kontroll på PC

Waaaaaah synd då blir det inget Kingdom come

Skrivet av Najkan:

Waaaaaah synd då blir det inget Kingdom come

Jag spelade med kontroll på PC och hade inga problem alls. Ge det en chans.

Medlem

Alla som inte spelat ettan men är intresserade av detta, spela det. Spelet är fantastiskt.

Jag har inte spelat med några moddar, så de kan jag inte säga något om.

Medlem
Skrivet av Lotus Assassin:

Jag spelade med kontroll på PC och hade inga problem alls. Ge det en chans.

Fint att höra

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Ge mig sikte på pilbågen så är jag med!

Nu finns det armborst man kan ta till istället. Långsammare men betydligt enklare att sikta med.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Ge mig sikte på pilbågen så är jag med!

Mod till ettan finns!

Medlem

Hur är spelet på xbox series x? Har inget annat spelalternativ just nu, men är sugen på att spela igenom 1an. Såg att det ev var rea på spelet också.

Medlem
Skrivet av jaicoas:

Första spelet finns även på PS store inkl. all dlc för 45 kr. Gäller fram till 25/4 kl. 00.59 😎

Royal Edition (all dlc) för 7,99 euro på steam till den 25/4 också.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Känns som de will göra ett witcherspel..möjligen bättre om de hade kört på sin egen agenda.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Ge mig sikte på pilbågen så är jag med!

Här!

Medlem
Skrivet av Atorak:

Man är alltid svag för riddar spel, finner tids eran intressant även historiskt. En solig eller regning dag på 80-talet startade man Defender of the crown sen så...

Defender of the Crown håller fortfarande. När jag hälsar på föräldrarna i mitt barndomshem och då och då kopplar in den gamla NES:en av nostalgiskäl så är det Punch-Out och Defender of the Crown jag spelar. Fortfarande en skön känsla när man halverar antalet försvarare med en välriktad katapult-”pest-kastrull” eller när man säkrar upp landskap för landskap genom att bygga borgar. Perfekt att man hinner klara spelet på under timmen också, känns precis lagom.

Måste ge Kingdom Come deliverance en chans tror jag. Jag har ignorerat det lite iom att jag fick för mig att det var för amatörmässigt gjort men tanken på en polerad tvåa och kommentarer här gjorde att det dels blev ett spelsläpp jag blev väldigt intresserad av att följa och dels blev jag sugen på att testa ettan. Funkar det bra på PS5 (gillar enkelheten med vardagsrumssoffan) eller ska man köra på PC?

Medlem
Skrivet av jaicoas:

Första spelet finns även på PS store inkl. all dlc för 45 kr. Gäller fram till 25/4 kl. 00.59 😎

Ja men då så.. om det kostar en halv stöl så ska jag testa. Även om jag inte gillar det i slutändan så kommer jag ha backat några som jag iaf tycker det låter som har lite ambitioner att göra spel för att de vill förverkliga just en spelidé och inte för att spel är ”bra business” sånt gillas alltid.

Medlem
Skrivet av saigon:

Hur är spelet på xbox series x? Har inget annat spelalternativ just nu, men är sugen på att spela igenom 1an. Såg att det ev var rea på spelet också.

Jag spelar där. Det är grymt. Men det har ju ingen fps boost eller next gen patch, så det är samma version som one rakt av. Hade gärna sett en patch för högre fps, men jag har inte stört mig så mkt på det. Riktigt grymt spel rakt av.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Spelar på ps5 så hjälper inte så mycket, men tack ändå!

Medlem

Kingdom Come: Deliverance är topp 10 bästa rollspel någonsin. Det gick sin egen fantastiska väg.

Uppföljaren är utan tvekan mitt mest hypade spel i år. ❤️

123
Skriv svar