Något som ger samma upptäckarglädje och utvecklarglädje som Skyrim (gjorde)

Releasehästryttare

Lirat SOMA @fooobar ?

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Subnautica är, för mig i alla fall, definitionen av upptäckarglädje. En mer koncentrerad upplevelse än mycket av vad som nämnts här men ett på många sätt mästerligt designat spel där utforskandet är A och O.

Upptäckarglädje och upptäckarskräck. Fantastiskt spel!

Geeks Gaming

Fantastiskt spel men nog inte så öppet som önskas.
Sen ”glädje”? Soma är ju direkta motsatsen 😁

Medlem

Fortsätta med skyrim och lägga på lite extra moddar. Finns helt nya områden att lägga till.
T.ex. Beyond Skyrim - Bruma

KoP
Medlem

TES: Oblivion, om du inte har spelat det.
Far Cry spelen.
Red Dead Redemption 1 och 2.

Medlem

Kan tipsa som både Technomancer (2016) och Greedfall (2019) från franska Spiders. De hamnar mer i AA klassen så är bra att sätta förväntningarna därefter. Men de båda är spel som gjort intryck på både mig och brorsan, spel man minns långt senare.
Båda gav mig ganska stor upptäckarglädje med att utforska världen och även politiken och intrigerna i världen och storyn, även en hel del kul med att pilla med skills, utrusning och vilka kompanjoner man tar med sig.
De är väldigt välgjorda spel och de vågar sig på lite mer saker än AAA spel som ofta väljer säkra kort så ingen kan bli förnärmad.
Om man fortsätter på AA spåret så kan jag också rekommendera BIOMUTANT, Kingdom Come Deliverance, The Forgotten City, samt nya Robocop spelet. Alla av olika anledningar. Bara säga till om något lockar så kan jag beskriva lite mer vad som triggade upptäckarglädjen hos mig
Finns även en hel del bra CRPGn som triggar upptäcktarnerven, som Expeditions: Rome, Wartales, och Rogue Trader.
Sen är Balders Gate 3 något som måste i alla fall rekommenderas.
Och att du prövar Fallout New Vegas igen en lite längre stund, ett av mina absoluta favoritspel

Hoppas du hittar något som triggar Skyrimglädjen igen, känner själv igenom mig i jakten på samma känsla som Fallout 3 hade en gång i tiden.

12
Skriv svar