Fragzone-fredag – Är Skull Island årets sämsta spel?

Robot
Fragzone-fredag – Är Skull Island årets sämsta spel?

Och det rasar in fler kandidater till årets bästa.

#fragzone-fredag


Medlem

Baldurs gate 3 GOTY. Det tillför något nytt och fräscht till genren.

Spiderman lever mycket på sitt varumärke så det kommer säkerligen sälja mer. Men personligen tycker jag inte det är ett bättre spel. Vi har sett det förr.

Medlem

Baldurs gate 3 är definitivt GOTY.
Precis som förra årets vinnare Elden Ring, så är det en fräsch fläkt som även lyckats attrahera och välkomna en större massa till en mer nischad genre.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

There can be only one. Tears såklart

Medlem

Starfield GOTY 😍

Medlem

BG3 helt klart GOTY för mig, inget annat spel kommer i närheten detta år.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

skulle bli väldigt förvånad om inte baulders gate 3 kammar hem flest GOTYs i år

Medlem

Bästa spelet enligt artikel bilden är. Tomas - Life simulator.

Farornas Konung

Av dom nya spelen jag spelat är Forza Motorsport överlägset bäst hittills. Wrom, wrom..

Medlem

Master Detective Archives - Rain Code är GOTY för mig än så länge.

Medlem

Gollum blir man ju lite sugen på att testa för att kolla hur kass det verkligen är, antar att man kan refunda på Steam men tiden får man ju iofs inte tillbaka.

Medlem

vilket spelår det varit.
Mina favoriter
Resident Evil Village VR (Räknar det som egen release)
Vertigo 2
Ghosts of Tabor
Sen kliar det i fingarna för Baldurs gate 3, blir köp snart
Sen alla andra spel som verkar bra men som man troligtvis inte kommer ha tid på ett tag att spela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Baldurs Gate 3. Klar GOTY för mig!

Medlem

Super mario wonder iz da goatyy, tror jag.

Medlem

Tears of the Kingdom, även om det släppts så många fantastiska spel i år har det aldrig tidigare varit mer självklart vilket spel som är bäst detta året, för mig såklart.

Medlem

Dead Space remake och Starfield är några av dom bästa i år enligt mig.
När man körde igenom Dead Space igen med den nya grafiken och lite annat så var det en helt fantastisk känsla.
USG Ishimura har aldrig sett mer läskig ut. Men samtidigt väldigt vackert på sitt sätt.
Och ljudet....
Nej det får bli en genomspelning i helgen tror jag allt!

Starfield har jag jävligt skoj i fortfarande, snart 250ish timmar in.
Inget GOTY material, men första genomspelning var sjukt nice

Medlem

Årets spel: Diablo 4.
DLSS3 och grym prestanda. Underbar story. Världen ser fantastisk ut. Blood Necro är sjukt rolig att spela.

Årets besvikelse: Assassin's Creed Mirage.
Stora prestanda och optimerings problem.
En dålig version av Origins värld och är helt död.
Alldeles för högt pris på spelet.

Medlem

Årets spel: Gissar på BG3, som jag inte hunnit med än, annars behöver jag vänta ett par månader till för att se vad som kommer innan årsskiftet.

Årets besvikelse: Diablo 4. Jag kan normalt inte sätta betyg på sådana spel då jag aldrig har tid för annat än säkra kort...trodde jag. Spelet som jag sett fram emot så mycket och som var ett sådant löfte (ungefär lika långt som man kom i betan) visade sig skapa långt mer irritation än nöje. Mest irriterad är jag över att de lyckats schabbla bort någonting som utan några problem hade kunna varit så otroligt mycket bättre.

Nog finns det sämre spel ifall man letar, men vem orkar slösa tid och pengar på att göra det?

Medlem
Medlem

GOTY är solklar, BG3!

Årets sämsta blir varken Skull Island eller Gollum, det blir D4. Både Skull Island och Gollum är säkert sämre spel per se, men att lyckas misshandla Diablo-franchisen och ARPG-genren generellt som Blizzard gjorde med D4 är en bedrift och därmed hamnar det i botten.

Sen har det ju funnits positiva överraskningar som dök upp från ingenstans (för mig i alla fall) som "Dave the Diver" och "Against the Storm".

Medlem

Starfield får nog årets sämsta spel, grafiken var så sjukt dåligt.
Kändes som bethesda anlitat någpt indie företag för det.

Medlem

Lite för tidigt att säga vilket som är bäst för mig, men just nu är det utan tvekan Armored Core 6 och Lies of P som är på toppen.

Sen har jag annat kvar jag måste köra som kanske tar tronen, Lords of the Fallen spelar jag just nu, sen är det Jedi Survivor och Alan Wake 2 kvar.

Årest besvikelse för mig är Wo Long: Fallen Dynasty. Bra action men balanseringen fanns knappt, alldeles för enkelt.

En sak är säker, detta spelår har varit riktigt grymt!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Amiga t-shirt!
Wooo!

Medlem

BG3 är nog årets spel
Skull Island är nog årets sämsta spel

Medlem

Årets bästa hittills: Hogwarts. Bubblare: Jedi Survivor och Dying Light 2. Av det jag har spelat det vill säga. Både Zelda och Super Mario ligger oöppnade och väntar och BG3 får bli först till nästa år.

Årets sämsta:

Redfall utan tvekan.

Medlem

Jag brukar gilla att jämföra intresset för spel. Vet att det inte har något med hur bra det är men. Hogwarts Legacy var verkligen massivt. BG3 har haft störst över en längre tid.

Edit ok Hogwarts var inte alls massivt.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Fezk:

Lite för tidigt att säga vilket som är bäst för mig, men just nu är det utan tvekan Armored Core 6 och Lies of P som är på toppen.

Sen har jag annat kvar jag måste köra som kanske tar tronen, Lords of the Fallen spelar jag just nu, sen är det Jedi Survivor och Alan Wake 2 kvar.

Årest besvikelse för mig är Wo Long: Fallen Dynasty. Bra action men balanseringen fanns knappt, alldeles för enkelt.

En sak är säker, detta spelår har varit riktigt grymt!

Armored Core 6 är så sjukt jävla bra spel. Ursäkta språket. Men det är årets spel för mig.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Armored Core 6 är så sjukt jävla bra spel. Ursäkta språket. Men det är årets spel för mig.

Håller med, riktigt bra!

Det förtjänar helt klart en GOTY-nominering.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

NuZ
Testpilot

Hogwarts, Lies of P, Forza Motorsport och BG3 lätt. Ska sätta tänderna i Lords of the Fallen och tror det är i toppen också.

Starfield är fantastiskt men som alla Bethesda spel så tar det några år och moddar innan de är otroliga.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

PayDay 3 är Årets Sämsta Spel, om vi inte snackar ren shovelware utvecklade av nobodies.


signatur

Todd Howard is a Cunt

1
Skriv svar