Hela The Last of Us Part 2 får inte plats i HBO:s andra säsong

Robot
Hela The Last of Us Part 2 får inte plats i HBO:s andra säsong

Åtminstone två säsonger till, låter det som.

#the-last-of-us


Skribent

Toppen! Tycker nog att den första säsongen av TLoU blivit lite stressad, den hade mått bättre av ytterligare några avsnitt.

Tankar om filmatiseringen av spel nummer två:

Hade varit coolt om en hel säsong ägnas åt Ellie för att sedan byta fokus i säsongen efter där man får se Abbys perspektiv!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jonas Vågström:

Toppen! Tycker nog att den första säsongen av TLoU blivit lite stressad, den hade mått bättre av ytterligare några avsnitt.

Tankar om filmatiseringen av spel nummer två:

Hade varit coolt om en hel säsong ägnas åt Ellie för att sedan byta fokus i säsongen efter där man får se Abbys perspektiv!

Verkligen. Tycker att det gick för snabbt. Behöver verkligen inte dras ut på som med The Walking Dead. Men hade nog gärna sett 12-14 avsnitt där någonstans.

Min syn på säsongen i stort och avsnitt 3:

Tycker också det var synd att avsnitt 3 blev som det blev då all tid vi spenderade med sidokaraktärer i i det avsnittet hade kunnat lagts på huvudstoryn och huvudkaraktärerna istället. Ett sådant sidospår passar sig bättre om säsongen har mer avsnitt att ge än 9 st. Avsnittet är fantastiskt bra på alla sätt, men tycker in det passade in i hur kort serien var och när den i det stora hela inte riktigt tillförde något.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Börjar redan tröttna på serien efter DLC avsnittet som var en snooze fest.


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tycker också det var synd att avsnitt 3 blev som det blev då all tid vi spenderade med sidokaraktärer i i det avsnittet hade kunnat lagts på huvudstoryn och huvudkaraktärerna istället. Ett sådant sidospår passar sig bättre om säsongen har mer avsnitt att ge än 9 st. Avsnittet är fantastiskt bra på alla sätt, men tycker in det passade in i hur kort serien var och när den i det stora hela inte riktigt tillförde något.

Jag tycker att avsnitt 3 var kalas och rättfärdigade sin existens genom det. Seriens höjdpunkt, enligt mig. Då var Left Behind-avsnittet mer av ett problem. Stod inte alls lika starkt på egna ben som avsnitt 3 gjorde och hade samma problem i övrigt. Två "filler"-avsnitt är åtminstone ett för mycket när det bara är nio totalt. Avsnitt åtta och nio fick avhandla grejer som borde spritts ut på fler delar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mikael Berg:

Jag tycker att avsnitt 3 var kalas och rättfärdigade sin existens genom det. Seriens höjdpunkt, enligt mig. Då var Left Behind-avsnittet mer av ett problem. Stod inte alls lika starkt på egna ben som avsnitt 3 gjorde och hade samma problem i övrigt. Två "filler"-avsnitt är åtminstone ett för mycket när det bara är nio totalt. Avsnitt åtta och nio fick avhandla grejer som borde spritts ut på fler delar.

Älskar avsnitt 3, men tycker inte det finns plats för filler i en sådan kort säsong. Tyckte Left Behind hade ett större existensberättigande när det fokuserade på Ellie då hon är en av seriens huvudkaraktärer, sedan om avsnittet var lika bra är en annan sak.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Älskar avsnitt 3, men tycker inte det finns plats för filler i en sådan kort säsong. Tyckte Left Behind hade ett större existensberättigande när det fokuserade på Ellie då hon är en av seriens huvudkaraktärer, sedan om avsnittet var lika bra är en annan sak.

Bara för att ett avsnitt inte är en direkt del av kedjan A till B till C betyder det inte att det är filler. Du har nog inte sett avsnitt 9, men hela Bill och Frank-avsnittet var en essentiell del av seriens budskap i helhet och viktig för ett nyckelögonblick i sista avsnittet. Visst hade det varit trevligt med fler avsnitt, men om jag själv hade klippt något hade avsnitt 3 varit det sista jag rört då det är så fundamentalt för seriens huvudbudskap om kärlek.

KoP
Medlem

Det beror ju på hur många avsnitt dom ämnar att dedikera TLOU Part 2. Nog kan dom få in det hela (iaf the viktigaste) i säsong 2 om dom gör en 15-20 avsnitt. 😅

Överlag tycker jag dock säsong 1 var riktigt bra. Stör mig inte nämnvärt på att serien inte följer spelet slaviskt utan tycker dom har fått till ett ganska bekvämt tempo och innehåll.

Medlem

Blir väldigt intressant å se hur Säsong 2 hanterar vad som händer Joel - och huruvida publiken blir lika delad som med Part II 🤔

De hade gjort en del ändringar, men tv-seriens överliggande fokus på Joel och Ellie var mer eller mindre helt intakt, in till sista meningsutbytet som var rakt ifrån spelet. Något som lär uppskattas av fans av spelet...

Men hur gör tv-seriens showrunner med uppföljande säsonger...? Hmm, blir som sagt riktigt intressant.


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Det hade ju garanterat fått plats om säsong 1 inte hade blivit så populär. Det är ju inte få serier på vilken streamingtjänst som helst som inte behövt klämma ihop story-linen i följande säsonger för att serien inte gått så bra.

Dolph Lundgren ska spela Abby har jag hört.

Nej, det får nog inte plats i en säsong om man ska få med alla "fetch-quests".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade dom vetat vilken succé serien hade blivit tror jag att det hade blivit 2-3 säsonger av första spelet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kyraal:

Bara för att ett avsnitt inte är en direkt del av kedjan A till B till C betyder det inte att det är filler. Du har nog inte sett avsnitt 9, men hela Bill och Frank-avsnittet var en essentiell del av seriens budskap i helhet och viktig för ett nyckelögonblick i sista avsnittet. Visst hade det varit trevligt med fler avsnitt, men om jag själv hade klippt något hade avsnitt 3 varit det sista jag rört då det är så fundamentalt för seriens huvudbudskap om kärlek.

Agree to disagree helt enkelt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Geeks Gaming
Skrivet av jehuty:

Hade dom vetat vilken succé serien hade blivit tror jag att det hade blivit 2-3 säsonger av första spelet.

Mja, men definitivt fler avsnitt! Jag tror HBO fegade lite i.o.m att det var en adaption av ett spel, med all rätt om man ser till historiken på dessa.
Men ack vad matigare det hade kunnat göras 😫

Medlem

Jag tycker det är bästa serien på många år, jag var skeptiskt till en början. Men jag kan ändå bli lite rädd för att HBOska börja mjölka ut det undan för undan och att S3 kanske känns som en tråkig uppföljare till en bra film.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jag tycker det är bästa serien på många år, jag var skeptiskt till en början. Men jag kan ändå bli lite rädd för att HBOska börja mjölka ut det undan för undan och att S3 kanske känns som en tråkig uppföljare till en bra film.

Troligtvis. Det "måste" man i princip när man fått sig en succé. Ingen skulle begränsa sig och säga, "nä vi är nöjda med 2 säsonger, fast vi kan tjäna hundra miljoner dollar på en tredje säsong".

Medlem

Kan dom bara inte göra andra säsongen längre, dvs fler avsnitt istället för att dela upp andra spelet på två säsonger?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

med risk att trampa på spoilers, den stora casting ändringen som kommer ske i början av nästa säsong kommer ta bort hela anledningen till varför jag tittade på säsong 1. så blir nog en skip för mig, finns för många andra saker att titta/spela.

Medlem
Skrivet av Piigge:

med risk att trampa på spoilers, den stora casting ändringen som kommer ske i början av nästa säsong kommer ta bort hela anledningen till varför jag tittade på säsong 1. så blir nog en skip för mig, finns för många andra saker att titta/spela.

Blir samma för mig. Är inte alls sugen på att se säsong 2 då en viss person var enda anledningen att jag såg.

1
Skriv svar