Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Inaktiv
Skrivet av Dragonflame:

Tidigt nästa år ska dom börja släppa DLC

källa
https://www.cyberpunk.net/en/dlc

kan dom inte bara patcha färdigt spelet innan dom börjar med annat

Det var ju dock gratis DLC. Sen håller jag med ovanstående att knappast alla anställda arbetar med patcher men förstår vad du menar.

Jag är snart klar med min genomspelning, verkar dock ha haft en väldigt lindrig genomspelning om man jämför med andra. Sen blir det att vänta ut alla DLC samt patcher så kanske det kan bli en till senare.

Avstängd

Kommer vi på ps4 aldrig kunna köpa detta spel?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Okej, uppdatering på denna. Är nu cirka 30-35h in, och jäklar vad buggigt detta spel är. Det är fortfarande sällan game breaking, men ofta visuella buggar som antigen förstör uppelvensen eller är tillräckligt störiga att jag behöver ladda om.

Jag är heller inte jättenöjd med hur obalanserat gunplay är, jag har fått höja svårighetsgraden till högsta för att få någon typ av utamning. Smart targeting är väldigt broken, särskilt kombinerat med headshot multiplier.

Annars tycker jag storyn är riktigt bra och det är vad som får mig fortsätta. Men jag är rätt sugen på att ta en paus och vänta ut buggarna för att få ut en bra spelupplevelse.

Jag har bara spelat 7 tim än (PS4 Pro), och har sett några småbuggar. Jag trodde spelet skulle krascha hela tiden, som folk sa, men det kanske blir värre längre fram?
Är riktigt imponerad av hur överväldigande staden känns.
Såna miljöer kan jag bara drömma om att få uppleva IRL, och har aldrig gjort det i ett spel tidigare. Inte på det sättet iallafall.

Medlem

hur flyter spelet på xbox series x och playstation 5

är det värt att börja spela eller vänta till patchar fixar spelet.

Medlem
Skrivet av Blackmalmoo:

hur flyter spelet på xbox series x och playstation 5

är det värt att börja spela eller vänta till patchar fixar spelet.

Skulle säga som så att om man är orolig och vet med sig att man får spader för minsta grej så skall man vänta. Kan man ignorera sådant så är det bara köra.

NuZ
Testpilot
Skrivet av erikcedervall:

Okej, uppdatering på denna. Är nu cirka 30-35h in, och jäklar vad buggigt detta spel är. Det är fortfarande sällan game breaking, men ofta visuella buggar som antigen förstör uppelvensen eller är tillräckligt störiga att jag behöver ladda om.

Jag är heller inte jättenöjd med hur obalanserat gunplay är, jag har fått höja svårighetsgraden till högsta för att få någon typ av utamning. Smart targeting är väldigt broken, särskilt kombinerat med headshot multiplier.

Annars tycker jag storyn är riktigt bra och det är vad som får mig fortsätta. Men jag är rätt sugen på att ta en paus och vänta ut buggarna för att få ut en bra spelupplevelse.

Efter allt jag läst och sett så valde jag att vänta på spelet de har som vision. Älskar sci-fy och cyberpunk teman men mitten av nästa år det blir köp. Just nu är jag iaf. fast i lätt vinterns bästa spel, Immortals. Fantastiskt rolig gameplay och jag har ”kul” när jag spelar, riktigt kul faktiskt.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Är runt 60h in. Stannade av mitt i(?) act 2 och har bara kört side missions en stund. ÄLSKAR spelet! Ska nog ta tag i main snart. Jag ska bara.

Var ute på äventyr i Night City och försökte se hur högt jag kunde ta mig vid något random citykvarter. Klättrade för högt och hittade delar där jag enkelt kunde "trilla ut" ur världen. Konstiga är att jag typ bara följde brandstege uppåt, med visst trixande på vissa delar. Så absolut inget omöjligt ställe att ta sig till.

https://stadia.google.com/capture/195e9043-8554-43a9-a44b-20d...

SoL
Medlem

Hoppas inte denna retar upp allt för många. 2020 måste ju vara ett ganska bra år för Rockstar, youtube svämmar nämligen över med jämförelser mellan GTA vs Cyberpunk eller RDR vs Cyberpunk. Hursomhelst fick jag ett gott skratt av denna. Jag hoppas och tror att Cyberpunk 2077 kommer bli fantastisk så småningom!

https://youtu.be/g3Nvx8zhq2A

Medlem

Ytterligare en trevlig sak med Stadia och Cyberpunk (gäller säkert andra spel också). Man kan exportera sina save-game och köra dem på PC (precis gjort det). Kunde inte hålla mig och köpte ett 3090, nu fortsätter jag mitt spelande på PC:n ^^ Vad jag förstod kan man inte göra tvärt om, men jag vet inte (inte undersökt).

Medlem

Man kanske ska undvika ändå, känns ju sådär när man hör streamers som kommer till "Stor Emotionellt Ögonblick" och saker flyter in i nyllet på folk för clipping å så...

QA grabbarna på det här spelet måste ha pratat med en vägg eller rapporterat buggar som hamnat rakt i "Skräpkorgen" på Outlook.

Medlem

Nu gillar jag spelet ännu mer. Blade Runner är min absoluta favoritfilm.

Är i Japantown nu, och det är ju som att vara där, inne i filmen. Wow

Medlem

För PC spelare: optimering av grafikinställningar som ger mest grafiskt utan att påverkar FPS negativt.

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Tidigt nästa år ska dom börja släppa DLC

källa
https://www.cyberpunk.net/en/dlc

kan dom inte bara patcha färdigt spelet innan dom börjar med annat

Fan va kul med mer innehåll, fullkomligt älskar spelet och känner mig inte på något sätt färdig med det.

Skrivet av Snake Plissken:

Klarade av storyn i morse, och tycker som all är spelet jätte bra

Du vet väl om att det finns flera olika slut? Googlar man så säger dom att det finns 5 olika slut, jag skulle snarare kalla det för 3 där 2 av dom har 2 olika varianter som i grunden är samma slut. Har precis fått fram det 3e slutet, fruktansvärt bra spel som jag kommer fortsätta köra fast jag redan kört igenom hela spelet 2 gånger nu.

Medlem
Skrivet av deezel:

För PC spelare: optimering av grafikinställningar som ger mest grafiskt utan att påverkar FPS negativt.
https://www.youtube.com/watch?v=TEVXVf4Hu0U

Trevligt, den ska kollas igenom.
.
.
.
Better Controls Menu modden är nu uppdaterad och stöder "walk" i alla riktningar. Finns i två versioner, en med separat dodge-knapp och den andra med dodge på move-dubbeltryck som default. Obs! Den kan återställa inställningarna (på grund av spelet) när man installerar den första gången eller uppdaterar.
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/102

Skrivet av TheVoomyOne:

Fan va kul med mer innehåll, fullkomligt älskar spelet och känner mig inte på något sätt färdig med det.

Du vet väl om att det finns flera olika slut? Googlar man så säger dom att det finns 5 olika slut, jag skulle snarare kalla det för 3 där 2 av dom har 2 olika varianter som i grunden är samma slut. Har precis fått fram det 3e slutet, fruktansvärt bra spel som jag kommer fortsätta köra fast jag redan kört igenom hela spelet 2 gånger nu.

Jadå det vet jag, ska spela ett annat slut när spelet fått lite patcher och jag fått mitt 3080kort


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Är det nån som jämfört Digital Foundrys settings med Gamers Nexus settings? Jag kör DF's nu och undrar om det är värt att byta.

Jag kör 1440p med gsync med ett 3080.

Geeks Gaming
Skrivet av Frisell:

Är det nån som jämfört Digital Foundrys settings med Gamers Nexus settings? Jag kör DF's nu och undrar om det är värt att byta.

Jag kör 1440p med gsync med ett 3080.

Ska faktiskt testa nexus settings senare när kidsen tuppat, df fungerar bra hittills dock men man vill ju kräma ur så mycket som möjligt.
Sitter också på 1440 men med ett 1080ti så jag behöver all hjälp jag kan få

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ska faktiskt testa nexus settings senare när kidsen tuppat, df fungerar bra hittills dock men man vill ju kräma ur så mycket som möjligt.
Sitter också på 1440 men med ett 1080ti så jag behöver all hjälp jag kan få

Spännande. Berätta gärna här i tråden. Du får gärna tagga mig oxå så jag ser!

Geeks Gaming
Skrivet av Frisell:

Spännande. Berätta gärna här i tråden. Du får gärna tagga mig oxå så jag ser!

Det var inte så stor skillnad på inställningarna i sig, men jääääklar vilken analys GN gjort 😱
Sevärd bara för jobbet man lagt ner på det!

Det jag tar med därifrån är att jag ställt upp ssr ett steg och sänkt volymetric fog ett steg

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det var inte så stor skillnad på inställningarna i sig, men jääääklar vilken analys GN gjort 😱
Sevärd bara för jobbet man lagt ner på det!

Det jag tar med därifrån är att jag ställt upp ssr ett steg och sänkt volymetric fog ett steg

En anledning till att jag prenumererar på GN Alltid mycket detaljerade analyser.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det var inte så stor skillnad på inställningarna i sig, men jääääklar vilken analys GN gjort 😱
Sevärd bara för jobbet man lagt ner på det!

Det jag tar med därifrån är att jag ställt upp ssr ett steg och sänkt volymetric fog ett steg

Låter bra. Får titta lite senare. Tack för info!

Tråddemonen
Testpilot

Har gjort alla sidequests och alla NCPD märkningar på kartan, så alla sidogrejer är nu avklarade eftersom att jag har fått troféerna i alla områden som bekräftar det, och jag ska nu återgå till mainstoryn. Har spelat ca 93 timmar nu, det fanns en hel del i spelvärlden, men den känns inte supermassiv med innehåll som t.ex skyrim i jämförelse.

Medlem
Skrivet av Blackmalmoo:

hur flyter spelet på xbox series x och playstation 5

är det värt att börja spela eller vänta till patchar fixar spelet.

Fungerar väldigt bra. Spelade 10 timmar igår utan några störningsmoment.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Blackmalmoo:

hur flyter spelet på xbox series x och playstation 5

är det värt att börja spela eller vänta till patchar fixar spelet.

Än så länge är det bara last-gen versionerna som körs på de nya konsolerna. Skulle vänta tills de nya versionerna släpps

Medlem

Auto-aim verkar inte fungera för mig, jag håller i R2 men det händer ingenting trots inställningarna. Fler som har så?

Ambassadör
Xbox

Då var det dags! Kastade mig in i detta igår kväll.

Första intrycket är riktigt bra, inget tekniskt krångel, ser bra ut och spelet ser ut att ha fångat mig redan. Vi får väl se om det håller!

Kör på Xbox Series X.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Då var det dags! Kastade mig in i detta igår kväll.

Första intrycket är riktigt bra, inget tekniskt krångel, ser bra ut och spelet ser ut att ha fångat mig redan. Vi får väl se om det håller!

Kör på Xbox Series X.

Hoppas det funkar bra för dig, för det är ett grymt lir bakom problemen som vissa upplevt

Ambassadör
Xbox
Skrivet av deezel:

Hoppas det funkar bra för dig, för det är ett grymt lir bakom problemen som vissa upplevt

Ja, håller tummarna hehe. Jag kommer iofs inte springa runt o leta problem, spelar inte spel så som vissa verkar göra. Jag hoppas på att sugas in i story och stämning.

Gick in blint vad det gäller builds o grejer också, så vi får se hur det går


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja, håller tummarna hehe. Jag kommer iofs inte springa runt o leta problem, spelar inte spel så som vissa verkar göra. Jag hoppas på att sugas in i story och stämning.

Gick in blint vad det gäller builds o grejer också, så vi får se hur det går

Hehe, samma här. Man ska ju kunna respecca, men det har jag inte gjort. Skapat en build jag trivs med och passar min spelstil, har knappt skjutit något (två uppdrag som jag behövt göra det på var av ett verkar vara buggat om man letar lite, men det löste sig iaf). Är inte heller den som går runt och blåser huvet av folk till höger och vänster som vissa verkar gilla

Fordonskörning som många klagar på kan behöva lite fixar, men det går att köra tämligen bra, mycket handbromssvängar kan jag säga ^^ Men båge är att föredra då det kan vara ganska mycket bilar i vägen.

Skriv svar