Inlägg av kebbe

Inlägg som kebbe har skrivit i forumet

Ganska väntad Ubisoft-tolkning så blir nog att skippa detta. Visar det sig att de valt att skrota hela Animus-skräpet kan nog intresset väckas igen.

Spelade om Limbo nyligen och där talar man verkligen ett spel som inte åldrats bra.

Ingenting på vardagarna men chips på helgen, en större påse brukar räcka två veckor. Är inget större fan av godis men kvantiteten kanelbullar kan dra iväg fort.

Hade inte hört talas om Draugen, såg mysigt ut.

Det där är inget nytt på Steam. Folk går inte tillbaks och spelar skräp, kvar blir de som gillar spelet och snittbetyget ("senaste") kryper upp. Hade inga förväntningar på spelet och fick det gratis så tyckte det var ganska bra redan vid release, Cyberpunk är dock långt från vad som utlovades och känns rentav gammalt att spela även efter vad de "lagat".

Säsongspass, lootlådor, mikrotransaktioner och reklam. Man får verkligen allt med AAAA-spel för 900kr.

Att Alan Wake 2 representerar Finland i Soundtrack istället för Ari Pulkkinens briljanta hantverk med Trine-sagan är ju snudd på kriminellt.

Skrivet av Force:

Tyvärr är många content creators inte mer än ett sätt att få ut reklam nu för tiden

Är ju samma med spelpressen. Är ju knappt en månad sedan en enad spelpress gick med på Capcoms NDA att inte nämna mikrotransaktionerna i Dragon’s Dogma 2. Bara att utgå från att alla positiva förhandsintryck är köpta.

Påbörjade Steelrising. Än så länge är det nog det första spelet i Souls-genren jag fastnat för.

Warner förlorade $200 miljoner på live service-fiaskot Suicide Squad. Spelet sitter på drygt 200 aktiva spelare sedan en månad tillbaks.

https://insider-gaming.com/suicide-squad-cost-warner-bros-200...

Låter bra. Corsair håller generellt hög kvalitet och kan säkert driva genom kompromisser som tar ned direct drive-rattarna till en mer rimlig prisnivå.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Den här oron över att Microsoft kan lägga ner, säg, Obsidian, Inxile, Double Fine, Ninja Theory och så vidare har jag inte känt förrän nu. Hi-Fi Rush var en hit, men det räckte inte. Vad ska man rimligen behöva göra?

Tango Gameworks är förvisso ett ganska unikt fall då Shinji Mikami lämnade studion strax efter Hi-Fi Rush vilket hade kunnat vara tillräckligt för att tappa förtroendet i studion. Vidare rapporterades Hi-Fi Rush sälja dåligt utanför Game Pass. Microsoft avfärdade de rapporterna med att "Hi-Fi RUSH was a break out hit for us and our players in all key measurements and expectations" följt av att stänga studion ett par månader senare så det är nog ganska uppenbart vilken part som ljög där.

Uppenbarligen är Game Pass-framgång inte tillräckligt för att bära ett spel finansiellt och kombinationen av recensionshyllningar och PR-uttalanden om spelets framgång på prenumerationstjänsten verkar ha skapat någon konstig föreställning om att spelet var en finansiell framgång när så inte var fallet.

Bästa spelkonsol, i de trådarna blir det liv.

Köper direkt.

Contracts 2 var riktigt stabilt. Kändes som ett klassiskt single player-fps likt de som brukade släppas runt mitten av 00-talet.

Synd att det inte blir några konsekvenser för sånt här beteende. De satt alltså över ett år med spelet innan studion lades ned och under den tiden lade man inte en sekund (eller ett öre) på att försöka leverera det man sålt och lovat i form av DLC.

Skrivet av Hipshot:

Vilken onödig nyhet, det har ju inte ens gått ett halvt år in på 2024. Skriv om det när det inte finns en chans längre...

Skrivet av pastapapa:

Har man sagt 2024 så har man ju fortfarande drygt 7 månader på sig...

lol

Skrivet av Atilaa:

Känner minst 4 som köpte det

Raphaël Colantonio, gamle Arkane chefen, har berättat att det var ett ickeförhandlingsbart krav från Bethesda att spelet skulle heta Prey. Han sa vidare att hela användandet av namnet och IPn Prey var ett gigantiskt misstag då det stötte bort de som gillade gamla Prey och ville ha uppföljaren som de blev lovade men aldrig fick samt de som inte alls gillade originalet från 2006. Att stöta bort spelare i en redan nischad genre är inte så smart, blir inte många sålda då.
Att bli påtvingade ett dåligt namn kopplat till en annan IP är knappast Arkanes fel.
Här är en fin liten sammanfattning om just det. Sen hans egna ord, starar 4:04 i intervjun
Var därför han lämnade efter Prey och började göra egna tunga spel.

Såhär i efterhand ser det nästan ut som sabotage från Bethesda med alla misstag runt Prey. Påtvingat namn trots att det saknade koppling till originalet, inga recensionsexemplar innan release samt attacker mot indieutvecklare där man tvingade "Prey for the Gods" att byta namn till "Praey for the Gods" för att man ansåg sig äga ordet "Prey" (Bethesda var dock inte så sugna på att ge sig på Disney för 2022 års film med identiskt namn). Första Prey ansågs väl lite av en försäljningsflopp för sin tid om jag minns rätt så det är ändå en bedrift att lyckas sälja sämre med ett modernt AAA-spel.

Ganska roligt att deras skins blivit så dyra att man introducerar en ny, ännu dyrare valuta för att det ska se billigare ut. Börjar bli löjligt nu när de kör fyra virtuella valutor.

Ganska avtändande med spel vars grafik ser ut som Newgrounds-spel ca 2004 men kanske värt att kolla in.

Skrivet av Mikael Berg:

Prey är väl ändå den stora majoriteten av spelare rörande överens om att det är ett bra spel?

Majoriteten av de tre spelare som köpte det tyckte säkert att det var kanon.