Assassin's Creed Shadows släpps i november!

Robot
Assassin's Creed Shadows släpps i november!

Ubisofts flaggskepp åker till feodala Japan. Se premiärtrailern.

#assassins-creed-shadows


Medlem

Från pepp till hype till super hype jäklar vad bra det såg ut hösten räddad 🔥🔥🔥

Geeks Gaming

Börja wow. Sen börja dom prata engelska och sen kom man på att de är Ubisoft och assassin's creed...

Medlem

Snyggt! När EzioLåten(eller vad den nu heter) började smyga sig fram i trailern. Hype 😄


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

No pre-orders!

Medlem

Trodde de skulle ha något i stil med "TreeHouse" och prata om spelet också, lite missnöjd med "bara" en trailer de kunde lika gärna bara ha släppt den igår känns det som. Trailern sa inte så mycket imo men gillar ju att de kör på Samurajer äntligen

Wtf, det släpps ju AC-spel oftare än vad jag byter kallingar.

Medlem

Noll pepp, men jag kommer ha det i minnet och invänta recensioner för att se vad ”typ” av spel det blir.

Medlem
It's not a lake, it's an ocean

Fin setting, men svårt att säga något innan vi får se gameplay.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag antar att den mörkhyade mannen är den historiska karaktären Yasuke? Coolt i så fall! Det som är synd dock, baserat på hur det ser ut. Är att samurai eller ninja kommer vara låsta till de två specifika karaktärerna. Hade varit coolt att kunna spela en kvinnlig samurai eller en manlig ninja.

Baserat på det jag såg, så verkar de låsa ner hela den biten.. Hoppas jag har fel.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Om vi nu ska länka Wikipedia. Ubisoft kallar honom bl.a. för samuraj vilket det finns noll bevis för att han var.
"It's important to note that there are no historical writings or evidence that Yasuke was considered a samurai, he was never given a fief or referred to as one in any writings."

Sen var min kommentar riktad mot att Ubisoft i största allmänhet skiter i den faktiskt historian i sina spel nu för tiden och att det vore dumt att förvänta sig något annat i AC Shadows. Läs inte in saker där de inte finns.

Det är nästan som att AC är ett spel som utspelar sig i historien och baserar saker på historiska karaktärer och händelser.

Vi kan använda lite andra källor om du vill det:

https://www.britannica.com/biography/Yasuke

https://africa.isp.msu.edu/news_article/22285

Citatet du skrev från Wikipedia skrevs dit idag 15:54 och togs bort 17:04. Wikipedia städar bort felaktiga påståenden ganska snabbt.

Medlem

Ubisoft har lovat mycket men levererat tunt de sista spelen så ett köp får vänta ett tag efter släppet.
Det skall bli kul att se hur många A:n det har ock vad prislappen blir.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

IGN var snabba att spotta ut en artikel med lite punktbaserad info om spelet. Intressant är att spejarfågeln försvinner, måste scouta själv. Men eagle vison finns kvar. Helt ok tycker jag, använde aldrig den i Valhalla. Spelet använder sig fortfarande av Anvil-motorn, men en uppgraderad version med global illumination och "breakable props", kanske lite mer fysikeffekter?

Kartan ska vara ungefär samma storlek som Origins, och de hanterar utkikspunkter annorlunda. De avslöjar inte massa platser runtom längre. De vill minska "ikoner på kartan".

https://www.ign.com/articles/assassins-creed-shadows-40-detai...

Medlem

Jag gillar vad som komma skall!


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Woho ett Ubisoft spel. Jag har redan pre-ordrat.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Fin setting, men svårt att säga något innan vi får se gameplay.

Det är ett Ubisoft Assassin's Creed spel. Jag tror inte gameplay kommer vara något överraskande direkt. Man vet vad man får. Många AC spel har varit bra underhållning för min del, även om de kör samma formel. Får väl se om de chockar mig den här gången.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Wtf, det släpps ju AC-spel oftare än vad jag byter kallingar.

Du borde byta dem oftare.

Medlem
Skrivet av Thane:

Vad bra att man kommer spela som en Japan då i form av Naoe.

Yasuke fanns i verkligheten så ingen konstigt med en afrikan i japan.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Yasuke

Uppenbarligen gjorde Ubisoft mer research än vad du gjorde.

Jag är tämligen övertygad om att det var rätt jäkla konstigt med en afrikan i Japan i slutet på 1500-talet.

Medlem
Skrivet av Thane:

Det är nästan som att AC är ett spel som utspelar sig i historien och baserar saker på historiska karaktärer och händelser.

Vi kan använda lite andra källor om du vill det:

https://www.britannica.com/biography/Yasuke

https://africa.isp.msu.edu/news_article/22285

Själv väljer jag att tro på japanerna när det gäller källor för deras egen historia, de borde liksom ha koll på den. Som till exempel Kyoto University Research Information Repository.
Även min japanskprofessor sa att samuraj detaljen var fel och har ingen anledning att tro att hon inte hade koll.

Nu har jag bättre saker att göra än att argumentera med främlingar på internet, som att sitta i solen på altanen en stund innan läggdags. Trevlig kväll på dig.
Och Ubisoft är fortfarnde kassa på ordentlig historia och efterforskning. I alla sin spel.

Medlem

Jag gillar trailern!

Det är bara att slå på japanska röster sen när man spelar.

Det fanns en afrikan som bar svärd i Japan under 1500-talet:

Citat:

Yasuke was a man of African origin who served as a retainer to the Japanese daimyō Oda Nobunaga in 1581–1582, during the Sengoku period. He was employed as a koshō (小姓, page or sword-bearer) for a period of 15 months until Nobunaga's death in the Honnō-ji Incident.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yasuke

Yasuke förekommer bland annat i Nioh 1, 2 och Samurai Warriors 5.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Tradig trailer (jag är nog för gammal), men jag är ändå rätt pepp på det här. Japan känns kul. Hoppas att det kommer rejäla spelmekaniska nyheter den här gången. Origins och Valhalla var lite samma samma.

Men allra mest önskar jag att det kommer finnas japanskt tal. Detta efter att i helgen sett Akira Kurosawas utmärkta film De Sju Samurajerna.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Tradig trailer (jag är nog för gammal), men jag är ändå rätt pepp på det här. Japan känns kul. Hoppas att det kommer rejäla spelmekaniska nyheter den här gången. Origins och Valhalla var lite samma samma.

Men allra mest önskar jag att det kommer finnas japanskt tal. Detta efter att i helgen sett Akira Kurosawas utmärkta film De Sju Samurajerna.

Jag tror inte det kommer bli något i klass med Ghost of Tsushima, men det blir nog kul att leka runt i.

Jag ser gärna fler tripel-A-ninjaspel.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Tyckte det såg jävligt nice ut. Högt produktionsvärde. Levererar de en underhållande story också, då är jag på!

Medlem

Var inte Mirage det senaste?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Var inte Mirage det senaste?

Mirage klassas som ett litet sidospår. Artkilen nämner det sista stora AC.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fulci:

Det är ett Ubisoft Assassin's Creed spel. Jag tror inte gameplay kommer vara något överraskande direkt. Man vet vad man får. Många AC spel har varit bra underhållning för min del, även om de kör samma formel. Får väl se om de chockar mig den här gången.

Jo, i och för sig. De lär väl inte göra något revolutionerande.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av maq777:

Mirage klassas som ett litet sidospår. Artkilen nämner det sista stora AC.

Det var detta jag reagerade på att Valhalla var senaste. Tack för förklaringen. Kanske missa något i texten.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag är tämligen övertygad om att det var rätt jäkla konstigt med en afrikan i Japan i slutet på 1500-talet.

Och? Yasuke är en historisk person oavsett om det var konstigt med afrikaner i Japan eller inte.

Medlem

Faen va najs.. spela som en samurai eller en shinobi

Skriv svar