Inlägg av heady89

Inlägg som heady89 har skrivit i forumet

Ett nytt Resistance hade suttit fint.

Prey 2017 är rätt hyllat ändå, fantastisk nyskapande av formulan från system shock och riktigt välgjort spel på en nishad genre.

Att folk var så jävla butthurt av namnvalet och förväntade sig Prey 2006 får Bethesda stå för. Namnet var påtvingat och inget som Arkane Austin ville ha, något som också nämns i noclip-dokumentären.

En utannonsering av IDs nästa vore spännande.

Skrivet av Gaara:

Drömmen vore ju att AI blev så pass bra att vem som helst kunde göra ett spel. Bara uppge önskemål på speltyp och vad man gillar etc så genererar AI:n ett spel utifrån vad man önskat.

Vad är det för positivt med detta, om det ens vore möjligt så tänk lite större, vem fan vill spela eller ens interagera med någon annan om vem som helst bara kan generera precis den upplevelsen de önskar. Multiplayer går i graven direkt den saken är klar. Hej vill du komma och spela mitt autogenererade bf 2746, nejtack jag har mitt eget doom 572 som ja fick genom en knapptryckning, satan vad deprimerande.

Passa bollen till Id tech 7 och mg eller id så kanske det händer något revolutionerande för serien för en gång skull.

Vi lever i en tid där man istället för att enas kring något gemensamt för stunden så som gaming eller gå på fotboll så har vi individer och organisationer som rent av screenar folk på åsikter och deras historia för att sedan bannlysa dem från event eller få kollegan kickad från jobbet för man ogillar vad han röstar på.

Det här beteendet som många gånger anses utövas av så goda människor är sånt fascisterna hade varit stolta över. Himla skitnödigt när organisationer politiserats så som gdq eller när stjärnor, företag eller whatever ska tvingas göra massa ställningstaganden för vad som är aktivistiskt just nu med hot om att karriären eller affärsmöjligheterna annars är slut.

Visa hud och låt henne se sexig ut om det nu var en del av visionen, sånt är uppfriskande i en tid när alla lägger sig platt för pk-pressen.

Det här med att segmentera spelarbasen med kartor och modes var ju något man konstaterade redan i början på 00-talet att det biter spelarbasen rejält i röven, även om det var häftigt med expansioner på den tiden.

Coolt, Sabaton är riktigt jävla bra alltså, kul att se att Pär är involverad i detta med.

Skrivet av robbis:

Sabaton lär ju platsa som sveriges i särklass sämsta band dock...

Snarare Sveriges stoltaste export på området.

Skrivet av lonian:

Hade den varit perfekt tror jag fler köpt.

Tvivlar de spelar roll på den här nivån, de handlar om tur, ligga rätt i tiden och andra tillfälligheter.

Sen är de ju en nish med sci-fic skräck så inte direkt som marknaden är stor från början. Synd, det förtjänade mycket bättre och vi lär inte se mycket mer AAA på området.

Riktigt bra Ip och remake, oerhört synd om de inte får fortsätta. Verkligheten är bitter men även en perfekt produkt är ingen garanti för framgång.

Skrivet av 9-11:

Den tog jag på Xbox. Tar 2-3 timmar att köra igenom kampanjen vill jag minnas. Kan ha använt nån glitch men tror inte det. Blir ju att man speedrunnar till slut. Men visst var den jobbig. Dog mot slutet flera flera gånger. Sammanlagt satt jag säkert 50h med den achievementen.

Gillar achievements men har lugnat ner mig med åren. Peakade på 360-tiden. Nuförtiden släpps så mycket dynga där man kan fixa 1000GS på fem minuter. Pay to win. Tråkig utveckling som förtar hela grejen. På 360-tiden var 100 000GS respekt. Nu kan du fixa det på en vecka om du bara är beredd att betala en slant.

All heder till dig om du tog den legit.

Ja kollade upp om jag kan ha mints fel med cutscenes. Funkar tydligen så att den laddar under cutscenes så beroende på system kan du skippa dem när den laddat klart. En ps4 som klipper hela spelet på 2.5h ser jag dock som stört omöjligt vilket var de ja prövade på vid lansering, oklart om de patachades in bättre möjligheter att skippa men jag har för mig hela introt inte gick att skippa alls heller.

Började jaga troféer för runt 7 år sedan när en polare ryckte med mig på beroendekarusellen på PS4. Dessförinnan var det aldrig något jag brydde mig om, än mindre på PC, men sedan 2015 har jag nog platinum och 100% på nästan alla de spel jag köpt till Playstation. 100% tillkom som ett extra beroende ganska snabbt när man ser hur något är 68% färdig eller så... det svider liksom lite i ögonen och än mer om DLC läggs till så man går från att ha 100% till att bara ha 80% completion eller liknande. (Elden Ring anytime now..)

Hursomhelst finns det gott om exempel på ruskigt dåligt implementerade trophies, inte minst när det kommer till Multi-Player och rena slumpen, så sånt undviker jag så gott det går. De får gärna vara svåra, riktigt svåra, men det ska inte vara 1000h grind för en armor, någon slump i mp, eller för den delen hanterat som "Mein Leiben" i Wolfenstein NC. (att behöva plöjja ett spel på 15h i en sittning med mellansekvenser som inte går att skippa och där du är död på någon mikrosekund från ett misstag är inte ens en riktigt svår trofee, det är ett dåligt skämt från utvecklarna)

Håller på med Lies of P just nu vilket är en fantastiskt välgjord Souslike.

Skeva förväntningar bara för att spelen kostar en hunka eller två mer idag. En välsvarvad AAA-kampanj på 7-8h med grym teknik, geometri, mocap, animationer, ljud, scripting und so weiter är oftast bra mycket mer komplicerad än valfritt spel över 15h, inte minst dessa grindiga illusioner av "100h+" och "open world".

Man kan lätt spendera år på att detaljera innehåll som folk bara flyger förbi på sekunder eller minuter, allt som oftast utan att uppskatta det enorma hantverket, såvida det inte är dåligt såklart, då noteras det direkt...

Ja varför inte, spelen är oftast mer polerade och hårdvaran vid release betydligt mer pang för pengarna än en pc för samma pris.

Förra generationen sticker visserligen ut med svaga cpu:er redan vid lansering, men ändå pga andra fördelar som låst hårdvara, mindre overhead osv så lyckas kompetenta företag kräma ut grejer som kräver bra mycket mer på en pc.

Som någon som alltid byggt och haft nya burkar hemma måste jag ändå erkänna att de mestadels samlar damm vad gäller spelande nuförtiden. Kanske har lite med åldern att göra också 😜

Helt rätt, majoriteten av spel därute har inte FF idag, så detta är ett välkommet undantag. Det vare lite vanligare förr när communitys körde och modererade sina egna servrar, men idag är det är det rätt sällsynt att se Friendly Fire på i multi-player.

Grymt häftigt!

Ser rätt kul ut, men någon tvåa av Callisto lär vi nog inte få tack vare alla tubers som brölade högt när det inte var "Dead Space" 4.0
Märktes att expansionen var tänkt att vara något betydligt mer än vad det vart tack vare responsen.

Körde själv på PS5 vid lanseringen och det flöt på utan några som helst problem, men visst, PC-releasen hade oacceptabla prestandaproblem utan tvekan. Men i övrigt ett löjligt snyggt spel med atmosfäriskt världsbygge, och jag gillade starkt det köttiga närstridssystemet som verkar vara en av grejerna folk hängde upp sig mest på.

Annars var det väl mest den extrema återanvändningen av mini-bossen som blev lite väl påtaglig. Tycker verkligen inte Striking Distance förtjänar i närheten av den mängd skit de fick, det finns så mycket annat som är så mycket värre och hyllas till skyarna, dubbla måttstockar som vanligt. Synd för de finns riktigt få spel med AAA-kvalitè på detta område med mörk sci-fic.

Skrivet av AdamMK:

Nice! Tack för recensionen.
Gillar verkligen att såna här shooters har fått genomslag igen.
Angående fienderna. Använder de hitscan eller är det projektiler som far runt? Tycker det senare brukar vara trevligare.

Ganska säker på att alla fiender använder projektiler så man har en ärlig chans att undvika dem. En av de vanliga fienderna har en projektil som går rätt fort och ett slags uppföljande skott som är ämnat att få dig ur balans från rytmen att alltid tänka dodge <--> skjuta, så stannar man till eller gör ett misstag får man skylla sig själv

Klassiker, dessa satt man och nötte både i SP och Lan. Otroligt oförlåtande spel som krävde kirurgisk precision i många av uppdragen. Jag undrar om de lyckas hålla fast vid känslan och utmaningen utan att för den delen göra spelet bissart mainstream eller annorlunda. Att det inte kommer vara lika hardcore är nog ganska uppenbart.

Skrivet av magma:

Tack för en trevlig läsning,

Det har varit en del turer kring Wrath: AOR vad jag förstått, men kul att det äntligen släpptes. Också sparsystemet påminner lite om det i Daikatana (på gott och ont) där man samlade på någon form av pärlor.

Stämmer att det har varit en del kontroverser men jag tänkte skippa att beröra det som ett minus för slutprodukten. Kvalitén på den fullständiga releasen är riktigt bra och sen om man varit med från början i EA kan jag förstå att vissa haft en bitter eftersmak i hur det hanterats. Kul ändå att de lyckas ta det i mål och på ett bättre sätt än tex Graven.

Just det, det stämmer nog att sparsystemet i Diakatan fungerande på liknande sätt Hursomhelst så fungerar det riktigt bra här och känns unikt.

Skrivet av Hipshot:

Grymt att det kom ut, det finns ingen förlust i att det saknar multiplayer, det är bara bra, jag tycker inte att spel som dessa behöver multiplayer, det är bättre de bara kommer ut, sedan kan man lägga till det om man måste.

Sparsystemet är samma som i Daikatana, där man bara kunde spara om man hittade save-gems eller på vissa platser. Då gillade ingen det haha.

De gjorde helt klart rätt som lade resurserna på att slutföra SP istället för att inkludera MP efter alla turer fram och tillbaka med Slipgate och 3DR.