Blizzard meddelar att det inte blir något Blizzcon i år

Robot
Blizzard meddelar att det inte blir något Blizzcon i år

Jag som hade skaffat mobil och allt.

#Blizzard, #Blizzcon


Medlem

Femte gången på 19 år. Det kanske låter hemskt, men det har skett flera andra år, så det måste inte per definition betyda att det går åt pipan hos Blizzard.
Får jag gissa, så kostar det nog mer än vad det smakar. Gissningsvis är inte intresset speciellt stort för folk att lägga tusentals kr på Blizzard heller.

Medlem

Vad kostar en biljett att gå på ett sånt event förr ?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Vad kostar en biljett att gå på ett sånt event förr ?

För 2023 var det från $299.

Medlem

Vad kostar inträdesbiljett inklusive flyg och boende då?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Vad kostar inträdesbiljett inklusive flyg och boende då?

3

Skribent
Skrivet av Dreijer:

Femte gången på 19 år. Det kanske låter hemskt, men det har skett flera andra år, så det måste inte per definition betyda att det går åt pipan hos Blizzard.
Får jag gissa, så kostar det nog mer än vad det smakar. Gissningsvis är inte intresset speciellt stort för folk att lägga tusentals kr på Blizzard heller.

Har de dessutom inget direkt nytt att visa upp i år så blir det nog lite svårmotiverat att köra ett helt eget event gissar jag?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Har de dessutom inget direkt nytt att visa upp i år så blir det nog lite svårmotiverat att köra ett helt eget event gissar jag?

Ja, precis. De avtäckte ju en hel del i fjol så.

Skribent
Skrivet av Dreijer:

Ja, precis. De avtäckte ju en hel del i fjol så.

Tänker att det också kan vara så att MS vill att de ska köra avtäckningar på Xbox-events istället för att hålla helt egna saker?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

gör det för fansen!

varför är blizzard så trötta?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Har de dessutom inget direkt nytt att visa upp i år så blir det nog lite svårmotiverat att köra ett helt eget event gissar jag?

Ja det här är ju definitivt det kloka valet om de inte har mycket att prata om, annars hade de haft eventet och de som gått hade blivit ännu argare på att de blivit "lurade" att betala för ett dåligt event.

Medlem
Skrivet av poorks:

gör det för fansen!

varför är blizzard så trötta?

För att de inte verkar ha kvar något av kompetensen som en gång gjorde dem stora.

Medlem

” Jag som hade skaffat mobil och allt” jävligt syrligt och jävligt roligt


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av poorks:

gör det för fansen!

varför är blizzard så trötta?

Ööööh… är du seriös eller?
Activision
Bobby Cotick
Sexuella trakasserier
Anklagelser
Negativt tryck från deras kunder och gamers överlag

Need i go on?

Anledningen till att det ställer in det är förmodligen bara för att de inte har ett piss att visa upp.

Medlem

Med tanke på de la ner nästan allt de visade upp på förra blizzcon så har de väl inget nytt kvar längre. Kan vara intressant vad blizzard faktiskt jobbar på nu.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tänker att det också kan vara så att MS vill att de ska köra avtäckningar på Xbox-events istället för att hålla helt egna saker?

Min tanke också. Behovet av ett eget event har ju minskat. Kommer säkert återvända då och då när man har mycket att visa upp.


signatur

Jump in.

Medlem

Fick dom inte tillräckligt mycket dricks på sina spel?

Medlem

Blizzard har verkligen tappat gnistan.. när släppte de ens ett bra spel senast?

1
Skriv svar