CD Projekt skämtar: Nästa spel blir ett AAAAA

Robot
CD Projekt skämtar: Nästa spel blir ett AAAAA
Medlem

Ej att förglömma hur Cyberpunk mottogs när det släpptes. Numera är det förvisso ett riktigt bra spel, men CDPR är nog de sista som borde kasta bävrar i trähus.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

BG3 är väl redan AAAA spel?

Skribent
Skrivet av Pjotor:

Ej att förglömma hur Cyberpunk mottogs när det släpptes. Numera är det förvisso ett riktigt bra spel, men CDPR är nog de sista som borde kasta bävrar i trähus.

Alltså kom igen! Det där var fan det roligaste jag hört på länge! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Och utvecklingstiden för dessa spel går mot "AaaaAAAAaaaAaAAAaaaaAAAAAAAAA!" xD


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Karmak:

BG3 är väl redan AAAA spel?

Vad definierar man/du som AAAA?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad definierar man/du som AAAA?

Skulls & Bones. Inget annat lever upp till AAAA.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Shimo:

Och utvecklingstiden för dessa spel går mot "AaaaAAAAaaaAaAAAaaaaAAAAAAAAA!" xD

Skäckspel med andra ord

Medlem

Skull & Bones lanserades i bättre skick än deras eget Cyberskräp 🫠

Medlem

Spelbranschen i framtiden.

Medlem
Medlem

Om jag inte minns fel så röstades Cyberpunk 2077 fram till årets spel av FZas läsare. Så även om det låter som en pik mot Ubisoft kanske det kan bli verklighet 😉

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad definierar man/du som AAAA?

Var mer menat som skämt från min sida. Har ingen aning vad man menar med AAAA

Medlem
Skrivet av Karmak:

Var mer menat som skämt från min sida. Har ingen aning vad man menar med AAAA

I den mån etiketten är meningsfull så kanske GTA 6 kan räknas som AAAA.

Redaktör
Skrivet av Algustafa:

I den mån etiketten är meningsfull så kanske GTA 6 kan räknas som AAAA.

Där är du nog nåt på spåren. Och om inte det är stort nog i fråga om kostnad, omfång och utvecklingstid så får väl Star Citizen rycka in.


signatur
Skribent
Skrivet av Algustafa:

I den mån etiketten är meningsfull så kanske GTA 6 kan räknas som AAAA.

Jag har för mig att The Initiative som jobbar (jobbade?) på nya Perfect Dark-spelet hävdade att det är en AAAA-titel. Så om vi då ska räkna att AAAA är tid i utveckling borde väl GTA 6 också hamna där?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag har för mig att The Initiative som jobbar (jobbade?) på nya Perfect Dark-spelet hävdade att det är en AAAA-titel. Så om vi då ska räkna att AAAA är tid i utveckling borde väl GTA 6 också hamna där?

Det var tydligen en jobbannons för spelet som sa det ja. Kanske för att locka de bästa utvecklarna? Undrar om det blir något spel, var ett tag sedan nu.

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Det var tydligen en jobbannons för spelet som sa det ja. Kanske för att locka de bästa utvecklarna? Undrar om det blir något spel, var ett tag sedan nu.

Ja man kan ju undra vad som hänt med det spelet. Är ju ett FPS också, borde väl inte vara så svårt att få ihop något kan jag tycka?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det enda spel som jag har spelat som jag skulle överväga att kalla ett AAAA i nuläget skulle vara Red Dead Redemption 2.
Så jag har höga förväntningar på GTA 6.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja man kan ju undra vad som hänt med det spelet. Är ju ett FPS också, borde väl inte vara så svårt att få ihop något kan jag tycka?

Kanske ett extra A ger några år extra utvecklingstid. Eller så har det varit i tidigt stadie väldigt länge. Hoppas att vi får veta nåt i sommar.

Medlem

"Dels en ny Witcher-trilogi, dels en Cyberunk-uppföljare," Den däringa Cyberunk uppföljaren låter spicy.

Medlem

Trippel-A, kvadrupel-A, kvintupel-A, sextupel-A, septupel-A, oktupel-A, nonupel-A, dekupel-A och så vidare.

1
Skriv svar