Rykte: Xbox överväger att släppa fler spel på andra plattformar

Robot
Rykte: Xbox överväger att släppa fler spel på andra plattformar

Och Sea of Thieves ska vara avgörande i utvärderingen.

#Sea-of-thieves


Gnällkuk

Lite märkligt att ha ett sex år gammalt spel som avgörande?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

The Verge... bara för jag såg dom nämnas måste jag se deras episka pcbuilding video igen!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

The Verge... bara för jag såg dom nämnas måste jag se deras episka pcbuilding video igen!

Ah den är riktigt bra! Måste fan kolla på den igen.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Lite märkligt att ha ett sex år gammalt spel som avgörande?

Den plan som är presenterad är att eventuellt släppa äldre titlar till andra plattformar, så ett sex år gammalt spel är ju en perfekt måttstock.

Medlem

Ori borde väl rimligen hamna på Playstation någon gång.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Verkligen tragiskt hur Spencer har dödat Xbox som konsol.

Gnällkuk
Skrivet av gundemannen:

Den plan som är presenterad är att eventuellt släppa äldre titlar till andra plattformar, så ett sex år gammalt spel är ju en perfekt måttstock.

Aha, trodde det var både gamla och nya!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av lonian:

Ori borde väl rimligen hamna på Playstation någon gång.

Det är dom enda spel jag skulle vilja ha från MS till PS5. Borde inte vara helt orimligt då spelen även finns på Switch. Håller tummarna.

Skribent
Skrivet av Sphere of No Form:

Det är dom enda spel jag skulle vilja ha från MS till PS5. Borde inte vara helt orimligt då spelen finns på Switch. Håller tummarna.

Skulle ju kunna släppas en kollektion om något år med båda spelen till Playstation.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ankh:

The Verge... bara för jag såg dom nämnas måste jag se deras episka pcbuilding video igen!

Skrivet av JerkerRaner:

Ah den är riktigt bra! Måste fan kolla på den igen.

Inte sett! Länk?

Medlem

Hoppas dom släpper nästa elder scrolls på playstation 6 då utvecklingen av det spelet nog drar ut på tiden

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Verkligen tragiskt hur Spencer har dödat Xbox som konsol.

Verkligen. Jag och mina vänner har lirat på Xbox sen 360 tiden och alltid varit nöjda med spelen och incitamenten som funnits att köra på just Xbox. Men hela Series generation har präglats av en extrem brist på exklusiva spel med kvalité, konstanta förseningar och ”de kommer snart” lögner, känslan av sämre kvalité överlag p.g.a. bl.a. en invalid Series S, och nu kan de få exklusiva titlarna börja komma på alla andra konsoler. Nu undrar vi varför vi ens ska fortsätta med Xbox när anledningarna att ha en bara blir färre och färre. Och vi kan inte vara de enda som tänkte så.

Och nej, jag är ingen som älskar exklusiva titlar, de tillför egentligen inget, men nu är de en realitet och något många tar med i beräkningen när de köper en konsol.

It's not a lake, it's an ocean

Surprise, surprise...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Verkligen. Jag och mina vänner har lirat på Xbox sen 360 tiden och alltid varit nöjda med spelen och incitamenten som funnits att köra på just Xbox. Men hela Series generation har präglats av en extrem brist på exklusiva spel med kvalité, konstanta förseningar och ”de kommer snart” lögner, känslan av sämre kvalité överlag p.g.a. bl.a. en invalid Series S, och nu kan de få exklusiva titlarna börja komma på alla andra konsoler. Nu undrar vi varför vi ens ska fortsätta med Xbox när anledningarna att ha en bara blir färre och färre. Och vi kan inte vara de enda som tänkte så.

Och nej, jag är ingen som älskar exklusiva titlar, de tillför egentligen inget, men nu är de en realitet och något många tar med i beräkningen när de köper en konsol.

Exakt samma för mig - jag och mina vänner hade otroligt kul med Xbox 360 och Gears, Halo och allt där emellan. Nu (sedan Xbox One) finns det ingen anledning för oss att investera i Xbox överhuvudtaget, det senaste bra spelet (enligt mig givetvis) var Sea of Thieves och det finns till PC så och nu till Playstation, så återigen, ingen anledning till att köpa och investera i Xbox-varumärket. De har tappat mig som Xbox konsolkund, som Xbox Live Gold-kund och att jag ej köper vissa 3:e-parts spel via Xbox utan Steam.

Xbox 360 var sista Xbox-konsolen jag köpte och det är synd, för det är något speciellt med konsol ändå.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Bro Exotic:

Verkligen tragiskt hur Spencer har dödat Xbox som konsol.

Det började redan 2010 någon gång. Genom lanseringen av Kinect, som för all del var ett coolt tillbehör som slog försäljningsrekord, började de tappa fotfästet. Fokus på spel tappades bort. Xbox One var egentligen bara en fortsättningen på detta i tangentens riktning. Sedan har de i mitt tycke aldrig hämtat sig. Att köpa upp spelstudior går ju an (det är lätt att skita när arslet är fullt, som min farfar brukade säga), men hur mycket har kommit ut av alla dessa uppköp sedan de började shoppa loss 2018?

Som gammal Xbox-räv är jag mest bara besviken. Jag trodde på Xbox Series X, den kändes som en potentiell comeback, i synnerhet med ett nytt Halo till lanseringen. Men inget har riktigt blivit som utlovat.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Inte sett! Länk?

https://youtu.be/2lmfF0k2UcU


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

ZF
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Aha, trodde det var både gamla och nya!

Det är det. Rejält gammalt, och iallafall relativt nytt.

Men de säger ju lite olika saker, så ett såpass litet urval kanske säger mycket om just urvalet, men inte så mycket om helheten.

Men om ett väldigt gammalt onlinespel som trots allt för tillfället åtminstone är fortsatt populärt på ens eget system blir populärt på ett annat så säger det åtminstone en hel del om benägenhet eller ej för spelare att vara på flera plattformar.

Då behövs kanske även lite färskare spe om inte annat än för att väga detta mot, och se hur de presterar som sådana utan samma word of mouth.

Skrivet av Ruffles:

(det är lätt att skita när arslet är fullt, som min farfar brukade säga)

Fast intrycket att Phil har svårigheter trots att det verkar välfyllt, verkar rätt sannolikt på uttrycket.

Medlem

Är så nöjd över att få spela Sea of Thieves och Grounded på ps5an. Jag är helt nöjd med om dom är dom enda två spel som kommer till Playstation! Är så peppad/hyped!

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Exakt samma för mig - jag och mina vänner hade otroligt kul med Xbox 360 och Gears, Halo och allt där emellan. Nu (sedan Xbox One) finns det ingen anledning för oss att investera i Xbox överhuvudtaget, det senaste bra spelet (enligt mig givetvis) var Sea of Thieves och det finns till PC så och nu till Playstation, så återigen, ingen anledning till att köpa och investera i Xbox-varumärket. De har tappat mig som Xbox konsolkund, som Xbox Live Gold-kund och att jag ej köper vissa 3:e-parts spel via Xbox utan Steam.

Xbox 360 var sista Xbox-konsolen jag köpte och det är synd, för det är något speciellt med konsol ändå.

MS primära konsol kunder är dem som inte har en kraftigare speldator och jag tycker det är helt ok, jag tycker tvärt om att det är Playstation i alla år som är bakåtsträvande och ovilliga att någon annan än dem som införskaffar deras konsol för njuta av deras spel.
Även om dem blivit bättre på det så är det fortfarande flera år mellan konsol släpp och en eventuell pc port och många som inte kommer alls.

Folk med kraftiga datorer är inte den tilltänkta kunden för konsol tillverkarna och det är ok, men jag föredrar då MS väg att också släppa spel på flera plattformar (inklusiva Playstation) för att det påverkar inte mig som kanske spelar på Switch, PC och Xbox om någon med ett Playstation kan spela samma spel.

1
Skriv svar