Rapport: Indie-guldruschen hos Game Pass och Epic är över

Robot
Rapport: Indie-guldruschen hos Game Pass och Epic är över

Betydligt svårare för indieutvecklare att hitta finansiering.

#Epic-games-store, #Game-pass, #Mega-crit, #Red-hook-studios, #nyhetstips


Medlem

Jo det är nog svårt att sticka ut bland alla skräpspel, sen är det ju inte alla som har något bra o komma med heller...

Medlem

Tolkar det som en bra nyhet.

ZF
Medlem

Till ingens med någon form av kognitiv förmåga förvåning.

Men nu har visst redan microfinansiärer som börjat stödja indies de tycker verkar intressanta istället. Det finns naturligtvis inte oändligt med resurser där heller.

Medlem

Gamepass har väl aldrig varit bra för små indie när det kommer till pengar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Tolkar det som en bra nyhet.

Bra för vem?

Medlem

Så Gamepass och Epic vill inte ha Indie spel längre?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Gamepass har väl aldrig varit bra för små indie när det kommer till pengar.

Jaså? Tjänar dom små indie spelen bättre annanstans?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

De kanske skulle sluta vara indie-utvecklare och hitta en distributör som tror på deras projekt?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

De kanske skulle sluta vara indie-utvecklare och hitta en distributör som tror på deras projekt?

Det är väl lite av vad det hela handlat om här i artikeln. Epic och Microsoft har gett extra pengar till utvecklare för att ge ut spelen på deras plattform, då de fått se spelet och tror det kan bli något. Men att den källan till utvecklingspengar sinat sista tiden.

Skrivet av Fulci:

Det är väl lite av vad det hela handlat om här i artikeln. Epic och Microsoft har gett extra pengar till utvecklare för att ge ut spelen på deras plattform, då de fått se spelet och tror det kan bli något. Men att den källan till utvecklingspengar sinat sista tiden.

Jag menar nog mer att de nu på riktigt får känna på hur det är att vara "independent" och inte vara låtsats-indie, som tidigare.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jag menar nog mer att de nu på riktigt får känna på hur det är att vara "independent" och inte vara låtsats-indie, som tidigare.

De flesta indieutvecklare tar väl emot i stort sett villkorslösa pengar som kan hjälpa dem att synas och nå framgång. Fast när det gäller Epic har väl det varit villkorat att vara tidsexklusivt på plattformen ett tag. Slutar de vara indie när de tar emot pengarna? Kanske, men jag tror inte pengarna har varit bundet gällande framtida produkter.

Medlem

tidsexklusivt är bara korkat! Dom tjänar bra mycket mindre och får dålig cred hos spelarna. För en en gångs summa! Bara Greed.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

1
Skriv svar