PS5-exklusiviteten var nyckeln till FF7 Rebirths sömlösa och livliga värld

Medlem
Skrivet av ZF:

Möjligt att det kan vara så ibland. Men om du kollar DFs videos så är även de förvirrade över hur det ens är möjligt, och spekulerar oftare om API-buggar än slarv. Det är inte som att det bara är från samma eller ett fåtal utvecklare heller. Alla kan ju rimligen inte vara slappa och göra liknande misstag så ensidigt liksom.

Men det är inte som att det inte händer alls på PS. Har sett ett par exempel på det med, som i deras tidigare exklusiva spel till och med. Men när det är så ensidigt på just multiplattformspel så är det ju fog nog för spekulationer åtminstone.

Kanske är det så men jag tror att moderna spel är svåra att göra och att utvecklarna är medvetna om många av missarna/buggarna. Men blir tvingade att släppa pga deadline. Det är ju logiskt att lägga fler resurser till att beta av problemlistan på plattformen som är typ dubbelt så stor. Vilket jag tror playstation är om man bara räknar ”konsol Xbox”.

Jag har aldrig gjort ett spel så detta är bara spekulationer från min sida. Mycket möjligt att det är så att Xbox är krångligare att utveckla mot som du säger.

Medlem

Man kan inte se Pc som en konsol. Pc är riktigt rörigt att göra spel till om så många som möjligt ska bli glada. Hade det varit enklare att göra spelet på pc så hade dom säkert gjort det där först. När jag hade pc var jag aldrig nöjd med spelen windows och fönster som förstörde känslan i spelen. Jag tror att man måste ha en vilja av stål och vara teknik intresserad om man ska uppskatta spel på pc.

12
Skriv svar