Dragon's Dogma 2 rullar i "omkring eller högre än 30 fps" på konsol

Medlem

Så folk har köpt en konsol för 7-8k , och ska ändå spela i 30 fps? Känns så 2000 tal, och nästan lurendrejeri. Tack å lov kör man på PC.

ZF
Medlem
Skrivet av Kalliban:

Underbart att de inte låser fpsen till 30 på konsol! Med VRR så är det klart bättre att de låter oss få de där extra bildrutorna 🥳

Mja.. Det bör ju finnas alternativ för både låst och inte oavsett om det så sällan pinar sig över 32fps.

Men åtminstone med PS6 kan en kanske se fram emot 60+ på retrospelet då. Till skillnad från DD(1) idag, och för alltid.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Underbart att de inte låser fpsen till 30 på konsol! Med VRR så är det klart bättre att de låter oss få de där extra bildrutorna 🥳

VRR funkar bara om spelen når 40fps och enligt IGN så kör spelet på med en average 31fps. så VRR kommer inte kunna hjälpa

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

VRR funkar bara om spelen når 40fps och enligt IGN så kör spelet på med en average 31fps. så VRR kommer inte kunna hjälpa

Är du säker? Beror inte det på TVn? Min TV har "vrr minimum: < 20 Hz" enligt rtings (de testar inte lägre än 20, men den klarar alltså vrr ner till 20 eller ännu lägre). Menar du att xsx och ps5 har egna gränser där de inte använder VRR under 40fps?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Är du säker? Beror inte det på TVn? Min TV har "vrr minimum: < 20 Hz" enligt rtings (de testar inte lägre än 20, men den klarar alltså vrr ner till 20 eller ännu lägre). Menar du att xsx och ps5 har egna gränser där de inte använder VRR under 40fps?

Xbox kan använda VRR i 20+fps men på PS5 så måste det vara 40fps

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Xbox kan använda VRR i 20+fps men på PS5 så måste det vara 40fps

Ah, perfekt för mig som tänkte köpa till xbox då, surt för de som tänkte köpa till PS. Tack för infon! Undra varför de begränsat det där och inte bara följer vad tvn klarar.

12
Skriv svar