CD Projekt ångrar inte förstaperson i Cyberpunk 2077, "får se" hur det blir med tvåan

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Fast det är nog inte bara motorn då moddare fixar det mycket bättre.

Är väl där deras räddning finns, då mod communityn är grym till Bethesda spel.

Medlem

Enda anledning till att jag inte spela Cyberpunk är att det inte är i 3rd person, så de får gärna lägga till det i 2:an.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag tänker att dom kunde lägga till tredjeperson som en perk i spelet. Typ något man kan låsa upp i sitt skill tree och sen förklara det som att det är en lite drönare som flyger runt karaktären. Eftersom jag gillar att smyga i spel hade jag inte haft något emot det

Typ lite som det här, fast i framtiden?

Jag tycker förstaperson blir mer immersivt. Tredjeperson existerar enbart för konsol-gaming på teve med handkontroll. 😁

Medlem
Skrivet av jawik:

Situationsbaserat skulle jag säga. På PC med mus tangentbord är det FPS som gäller i alla lägen det går för mig. Kör man konsol på TV'n så funkar TPP däremot bra.

Sen skulle jag inte få för mig att spela vissa typer av spel på konsol, medan andra passar bra där.

Kunde inte sagt det bättre. Sen är även en ytterligare fördel med PC att man kan ha en Xbox-handkontroll som komplement. Kör med tangentbord och mus on foot, medan jag använder controller på fordon. Dock kör jag med förstapersons även med fordon och handkontroll.

På konsoll blir det givetvist väldigt kruxigt med förstapersonsperspektiv, fast även med tredjepersonsperspektiv för skjutspel behöver man sikta. Men däremot om man kör en melee-build på konsoll och tredjepersonsperspektiv så hade det fungerat superbt.
Håller även med om att vissa typer av spel skulle jag aldrig heller få för mig att spela på konsoll. Vilket omfattar ALLA typer av strategi-spel. T.ex. dessa som kör Cities: Skylines på konsoll. Låter som rena tortyren.

12
Skriv svar