Patch 2.0 är ett lyft för hela Cyberpunk 2077

Medlem

Den här tråden har blivit The Alias Show

Medlem
Skrivet av alias:

Jag försvarar vilka spel jag vill utan pekpinnar från dig eller någon annan tack. Har hela tiden sagt att det inte borde släppts till oldgen konsoller kanske inte ens till current gen. Jag som spelade det på en rimlig PC, inte ens den mest kraftfulla: 6800XT och 5600X hade en riktigt bra upplevelse. Så är det bara, ska jag hålla tyst om det, något som inte jag håller med om för att andra som satt på konsoller eller datorer med undermålig hårdvara som det inte ens borde släppts till (datorer är det ju svårt att hindra släpp till och där kunde de varit ärligare med minimum specs) hade en fruktansvärd upplevelse?

Det flöt kanske inte superbra men jag njöt av spelet hela vägen igenom med mitt 1080 och i7-8700k och spelet såg långtifrån fult ut även på lägre inställningar.

Medlem
Skrivet av John7612:

Den här tråden har blivit The Alias Show

Ok, kanske så, ska väl tagga ner lite..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Det flöt kanske inte superbra men jag njöt av spelet hela vägen igenom med mitt 1080 och i7-8700k och spelet såg långtifrån fult ut även på lägre inställningar.

Fint, glad att du också tyckte om det.:)


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag körde spelet på Stadia när det släpptes och där fungerade det helt okej förutom att det ibland frös i några sekunder, att det uppstod ett par roliga glitchar som inte påverkade något egentligen och att åtminstone två bossar buggade ur så att jag kunde döda dem utan att de gjorde motstånd. Det senare ser jag nästans en feature eftersom CD PROJECT RED inte klarar av att göra svårare svårighetsgrader utan att förvandla alla fiender till kulsvampar. De gjorde samma sak med The Witcher 3 där det kunde ta typ 10 minuter att döda vissa bossar.

I övrigt hade jag rätt kul med spelets strider och värden var vacker och rätt trevlig att utforska. Men det som dödade upplevelsen totalt för mig var att storyn var så horribelt dålig och ointressant samtidigt som varje uppdrag innehöll en handfull logiska luckor där det var helt omöjligt att förstå varför de olika karaktärerna agerade på ett visst sätt (vilket, för att vara rättvis, är något som jag tycker att i princip alla spel, filmer och tv-serier gör sig skyldiga till).

Och så var det så himla långt. Jag var tvungen att plåga mig igenom spelet på slutet, men jag hade hellre sett ett mycket kortare spel med större omspelbarhet.

Eftersom inga av dessa grundproblem ändras i patchen (vilket hade varit underligt, då det hade varit ett helt nytt spel) så hoppar jag över att ens prova den.

Medlem
Skrivet av Tramsfabriken:

Jag körde spelet på Stadia när det släpptes och där fungerade det helt okej förutom att det ibland frös i några sekunder, att det uppstod ett par roliga glitchar som inte påverkade något egentligen och att åtminstone två bossar buggade ur så att jag kunde döda dem utan att de gjorde motstånd. Det senare ser jag nästans en feature eftersom CD PROJECT RED inte klarar av att göra svårare svårighetsgrader utan att förvandla alla fiender till kulsvampar. De gjorde samma sak med The Witcher 3 där det kunde ta typ 10 minuter att döda vissa bossar.

I övrigt hade jag rätt kul med spelets strider och värden var vacker och rätt trevlig att utforska. Men det som dödade upplevelsen totalt för mig var att storyn var så horribelt dålig och ointressant samtidigt som varje uppdrag innehöll en handfull logiska luckor där det var helt omöjligt att förstå varför de olika karaktärerna agerade på ett visst sätt (vilket, för att vara rättvis, är något som jag tycker att i princip alla spel, filmer och tv-serier gör sig skyldiga till).

Och så var det så himla långt. Jag var tvungen att plåga mig igenom spelet på slutet, men jag hade hellre sett ett mycket kortare spel med större omspelbarhet.

Eftersom inga av dessa grundproblem ändras i patchen (vilket hade varit underligt, då det hade varit ett helt nytt spel) så hoppar jag över att ens prova den.

Körde också på Stada faktiskt, men inte mer än fem minuter. Latensen satte stopp, gick inte att njuta, otrolig hög latens. Fick återbetalning. Att storyn var horribelt dålig fattar jag inte? För mig var sriderna det tråkiga. Körde du igenom spelet till slutet? Vi har alla olika preferenser, själv tycker jag nog huvudstoryn är cyberpunks styrka.

"Eftersom inga av dessa grundproblem ändras i patchen (vilket hade varit underligt, då det hade varit ett helt nytt spel) så hoppar jag över att ens prova den." Ehh det är faktiskt en helt ny story, Kanske ännu mer storydriven än grundspelet. Om du inte gillade grunden så kanske du gör rätt i att hoppa över detta också. Själv älskade jag det.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Har återvänt och kört ett par timmar.
Det flyter på bättre än någonsin och omgivningarna är otroligt snygga med varenda reglage maxat. Att man kan köra path-tracing i kring 90 blås (fps) är ju rentav magi.
Karaktärerna lämnar dock en del att önska, då alla i princip har den döda looken i ansiktet, förutom några få undantag.

Tyvärr är resten av spelet supermediokert.
Otroligt risig combat, röstskådespelet är under all kritik, eller rättare sagt 50/50... (Keanu Rieves måste ju ta nåt slags pris för sämsta skådespelet), ojämn ljudmix... kontrollerna för PC känns bedrövligt, fysiken när man rör sig flippar ur ganska ofta vid kollision med objekt, AI'n fortsätter vara stendum och storyn och berättandet överlag är så ointressant. Avskyr i princip alla karaktärer.
Irriterande ljudeffekter i menyerna som låter som "coilwhine" från datorn.

Överlag, mellanmjölk-deluxe för min del.
Kul att pressa datorn lite iaf och se alla läckra grafiska effekter i staden dock.

Moderator | Testpilot

Nu är det väl ändå dags @Joakim Bennet ?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av ActualAir:

Tack, där sparade du mig pengar på ett onödigt inköp av Cyberpunk 😃!

Oj!

Verkligen inte samma typ av spel!

Har båda två och det är helt olika spel.. Att jämföra det ena för att inte spela det andra är helt befängt enligt mig!

Gillar man fps/action Rpg med tight story, en futuristisk setting med inslag av GTA med bra story och ännu bättre expansion så är detta ett spel du inte vill missa! Dessutom gör du val under storyn som kan påverka uppdrag, storyn och karaktärer!

Flera val jag gjort har gett större skillnad än vissa val i spel som Mass Effect t ex.

Finns flera olika slut och jag kan säga att två val kan ändra hela delar av spelets handling.

Detta är inte ett fantasy rpg med turn-based combat... Helt annat upplägg med uppdragsstruktur och valmöjligheter.

Du har ingen squad och behöver inte strategi i samma utsträckning som i bgs3.

Medlem

Valde fel svar med en viss ganska svin viktig karaktär.. Sedan slutade inte den där blå effekten hålla på. Jag trodde det var en del av det eftersom det var 2.0 typ att nått coolt skulle hända jävla skit bugg. Jag kommer vänta tills 2.1 kommer.


signatur

Allätare

Medlem

Vilket lir detta är! Har väntat på denna dag (dagen då spelet officiellt är lagat/"färdigt") och tydligen lyckats hålla mig undan spoilers och annat. Vilket manus, vilka häftiga val det går att göra för att påverka hur saker och ting ska bli/utspela sig. Just nu känner jag att jag aldrig lirat ett bättre rpg, hoppas känslan håller i!

Medlem
Skrivet av Andy_dee:

Oj!

Verkligen inte samma typ av spel!

Har båda två och det är helt olika spel.. Att jämföra det ena för att inte spela det andra är helt befängt enligt mig!

Gillar man fps/action Rpg med tight story, en futuristisk setting med inslag av GTA med bra story och ännu bättre expansion så är detta ett spel du inte vill missa! Dessutom gör du val under storyn som kan påverka uppdrag, storyn och karaktärer!

Flera val jag gjort har gett större skillnad än vissa val i spel som Mass Effect t ex.

Finns flera olika slut och jag kan säga att två val kan ändra hela delar av spelets handling.

Detta är inte ett fantasy rpg med turn-based combat... Helt annat upplägg med uppdragsstruktur och valmöjligheter.

Du har ingen squad och behöver inte strategi i samma utsträckning som i bgs3.

Har köpt en kopia på Tradera trots allt 😃
Så får jag bilda mig en egen uppfattning.

Skriv svar