Activision Blizzard tar bort sina spel i Ryssland

Medlem
Activision Blizzard tar bort sina spel i Ryssland

https://activisionblizzard.com/content/atvi/activisionblizzar...

Sen att visa/mastercard drog sig ur gjorde det nog väldigt problematiskt för AVB att kunna ta betalt från sina kunder.
WoW kommer bli lite tommare nu utan alla ryssar, vad är härnäst, CS:GO ?


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Avstängd
Skrivet av kintobe:

https://activisionblizzard.com/content/atvi/activisionblizzar...

Sen att visa/mastercard drog sig ur gjorde det nog väldigt problematiskt för AVB att kunna ta betalt från sina kunder.
WoW kommer bli lite tommare nu utan alla ryssar, vad är härnäst, CS:GO ?

Det och Dota2 från Valves sida tycker jag. Eller varför inte hela Steam?

Viktigt dock att det anges VARFÖR på ryska och länkar till ryskskrivna källor om kriget.

Annars kommer det bara att stärka den nuvarande "fascismen" hos "ryZzarna".

Medlem

Så nu kan man alltså spela Hots utan att få en mute:ad ryss som first-pickar Nova varje match? Fantastiska nyheter!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Såg en tråd lite längre ner om att CD Project gör detsamma. Man kanske borde samla alla sådana på ett ställe? McDonalds, HM, Starbucks, PlayStation Store, Sonys Morbius kommer inte ha premiär i Ryssland som tänkt osv, osv. Detta är bra. Allt som får vanliga ryssar att haja till och öka trycket inifrån på Putin och co.

Medlem

fan ryssarna har inte gjort något. det är putin och grabbarna. han skiter nog i detta tror jag.

Geeks Gaming
Skrivet av Zero303:

fan ryssarna har inte gjort något. det är putin och grabbarna. han skiter nog i detta tror jag.

Absolut är det så men man försöker få folket att vakna och se vilka konsekvenser folket får genom deras ledares beslut.

Vaknar folket har inte Putin mycket att sätta emot

Jag tänker på exemplena ”arabiska våren” 2010 samt Ukraina 2014 (tror jag det var?)

Medlem
Skrivet av AplAy:

Det och Dota2 från Valves sida tycker jag. Eller varför inte hela Steam?

Viktigt dock att det anges VARFÖR på ryska och länkar till ryskskrivna källor om kriget.

Annars kommer det bara att stärka den nuvarande "fascismen" hos "ryZzarna".

Göra det enklare och stänga hela Steam! Dock blir ju CS: Go väldigt tomt, när jag spelat med vänner känns det som ryssar är det enda vi möter. Förövrigt översätter ju DN och andra internationella nyhetssidor artiklar om Ukraina-kriget så hoppas det når dem.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Såg en tråd lite längre ner om att CD Project gör detsamma. Man kanske borde samla alla sådana på ett ställe? McDonalds, HM, Starbucks, PlayStation Store, Sonys Morbius kommer inte ha premiär i Ryssland som tänkt osv, osv. Detta är bra. Allt som får vanliga ryssar att haja till och öka trycket inifrån på Putin och co.

IKEA stänger ju också sina verksamheter där. Massarbetslösheten kommer ju bli så sjuk i lång tid att det förhoppningsvis får folket att i stora massor protestera mot Putin. I bästa fall få till revolution. Om han avsätts och ställs inför rätta för alla krigsbrott han utsatt Ukraina för vore det ju bästa utkomsten av invasionen. Vad som talar mot det är ju alla rapporter om att stora mängder av befolkningen fortfarande tror på den inhemska propagandan om att detta inte är ett krig utan en operation för att avsätta Ukrainska nazister och "rädda folket från sig själva" typ. Så många ser ju allt detta som rättfärdigat, tyvärr. Men fler kanske vaknar med tiden, får vi hoppas.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av NordhNet:

”arabiska våren” 2010

Satan, tog för givet att du tagit fel på årtal och kollade upp, men icke (även om det i praktiken var 2011/12 det höll på som mest). Tiden flyger fan.

Geeks Gaming
Skrivet av Sisyr:

Satan, tog för givet att du tagit fel på årtal och kollade upp, men icke (även om det i praktiken var 2011/12 det höll på som mest). Tiden flyger fan.

Ja, vi börjar bli o-unga….sägs det 😱

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Satan, tog för givet att du tagit fel på årtal och kollade upp, men icke (även om det i praktiken var 2011/12 det höll på som mest). Tiden flyger fan.

Ja.
Arabiska våren var heller inget som ledde till nptt positivt i det stora hela.
Allt handlade om att ersätta skit med skit mer eller mindre.
Men jag antar det är kulturen i dom regionerna.
Ukraina och Ryssland, det har potential att bli nått bra iaf. även om det varit hjärntvättat folk i gemerationer nu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ingen större förlust för Ryssarna skulle jag tro...

Medlem
Skrivet av Zero303:

fan ryssarna har inte gjort något. det är putin och grabbarna. han skiter nog i detta tror jag.

Grejen med sanktioner är att göra livet så surt för befolkningen som möjligt så att de inser att de har gjort fel, och ska bli medvetna av sina val. Det är inte bara folk ifrån Ukraina som flyr just nu. Har pågått sedan dag 1 av kriget.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10577061/Now-RUSSIAN...

Själv undrar jag hur det går med DCS t.ex. Eaglesoft har många ryska kodare.

Medlem

Alla väntar på den stora saken, om steam går ur, DET är en stor sak.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Zero303:

fan ryssarna har inte gjort något. det är putin och grabbarna. han skiter nog i detta tror jag.

Personal, patienter och barn och alla civila har inte heller gjort nått som förtjänar att få bomber över sig.

Ryssarna ska vara glada att inga bomber regnar över dom, sanktkoner är det lindrigaste av straff.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Borde ni inte skriva om detta på framsidan? Det är ju en större nyhet än ganska mycket annat där, det är faktiskt väldigt stort, vad jag vet har det inte skett innan på detta sättet. Nu gäller det så klart bara spel som säljs nu, de tar inte bort gammalt, men är det inte en alfa på väg av deras nya spel nu med?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Personal, patienter och barn och alla civila har inte heller gjort nått som förtjänar att få bomber över sig.

Ryssarna ska vara glada att inga bomber regnar över dom, sanktkoner är det lindrigaste av straff.

Lite svält kan de också få tycker jag. Får de smaka på hur det är att leva i den "icke-rapporterade klassen" i Kina.

Medlem

De är kört för Rysslands förtroende för en extremt lång tid framöver. Kommer bli svårt att få företag att vilja fortsätta vara verksam i ett land som Ryssland efter detta. Speciellt med de lagförslag som är på g i Ryssland.

Medlem

Var ju drygt två veckor sen EA drog sina spel (Battlefield, Apex Legends, FIFA, etc.) från Ryssland. Och igår stängde de ute lag från Ryssland och Belarus från att delta i deras esports ligor i Apex och FIFA.

Dock måste jag säga att jag aldrig förr sett så många ryska spelare i Apex som nu. Antar att de helt enkelt spelar via VPN på våra servrar istället... Antar att det blir samma sak med Blizzard.

1
Skriv svar