Spel för ny datamaskin

Medlem
Skrivet av grimpe:

Jag tror att Control och Jedi: Fallen Order skulle kunna intressera dig.

Control ser coolt ut, mycket explosioner Är det en mycket förstörbar värld?


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem
Skrivet av BlackBozze:

Control ser coolt ut, mycket explosioner Är det en mycket förstörbar värld?

Ganska i alla fall. Jag har inte spelat det så mycket än, håller på med ett par andra spel och kan inte låta bli att starta nya kampanjer av XCOM 2 hela tiden.

Medlem
Skrivet av BlackBozze:

Nej, den serien har inte spelat men miljön har alltid intresserat mig. Den kanske jag ska lägga upp på wishlist.

Det tycker jag verkligen! Väldigt atmosfäriska spel. Se till att köra redux-versionerna av 2033 och Last Light 🙂


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av BlackBozze:

Absolut, jag håller med. Jag spelar fortfarande spel med retro-stil på PC som skulle funka på en gammal mobil Jag tycker t.ex. att grafiken i Last Ninja till C64 fortfarande är bra
Självklart är det spelupplevelsen som vinner i långa loppet.

I mitt fall nu så handlar det om att uppleva de spel som jag inte har kunnat driva på ett angenämt sätt de senaste åren.

Last Ninja vilket underbart spel. En av mina få C64 favoriter. Och innan dess, Saboteur på Spectrum. Men last ninja slog det med hästlängder när det kom


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av BlackBozze:

Bra, jag lägger Cyberpunk på framtidslistan så länge

Kingdom Come har jag haft ögonen på - är det bra känsla i strider osv? Eller är det mer fokus på story?

Allt är bra i Kcd, men det tar tid att lära sig att strida. Både i spelet, och bakom tangentbordet Man får inrikta sig på något favvovapen, och bli bra på just det


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av BlackBozze:

Det är väl en vattendelare det där. I vissa spel som är i tredje person så hör man tvärtom Men jag håller med, det är nåt visst med känslan i tredje person. Det kanske är för alla timmar Fallout och Baldur's Gate man spelat...

Ja så är det förstås, är väl även kanske lite vana att denna typ av open rpg's har en tendens att vara tredjeperson. En av anledningarna som dev nämde om varför man inte impleterade det ska tydligen varit av inlevelse skäl (om jag inte minns helt galet).

Medlem
Skrivet av kallandes:

Last Ninja vilket underbart spel. En av mina få C64 favoriter. Och innan dess, Saboteur på Spectrum. Men last ninja slog det med hästlängder när det kom

Ja eller hur! Det spelet formade mig för resten av mitt liv, musiken lyssnar jag fortfarande på


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Om du gillar Doom(2016) så kanske Wolfenstein(MachineGames) kan vara något? Rekommenderar speciellt första delarna, New Order och Old Blood. Tycker själv att serien spåra ut efter det med New Colossus och Youngblood tror jag dom flesta skippade.

För övrigt, har du spelat Bioshock? Serien har hängt med ett tag nu men är lätt värt att besöka om man inte gjort det ännu.

Någon nämnde Resident Evil men glömde nämna remaken på Resident Evil 2, glöm inte det spelet.;)


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av BlackBozze:

Ja eller hur! Det spelet formade mig för resten av mitt liv, musiken lyssnar jag fortfarande på

Var hittade du musiken?

Edit: google är din bästa vän

Edit 2: Hade för mig att det var bättre grafik, typ 1080p medium https://www.youtube.com/watch?v=TPPlJhpE_9Y
Men det var det bästa i grafik just då


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Var hittade du musiken?

Edit: google är din bästa vän

Edit 2: Hade för mig att det var bättre grafik, typ 1080p medium https://www.youtube.com/watch?v=TPPlJhpE_9Y
Men det var det bästa i grafik just då

Jag kör SIDs, och hänger ibland på slayradio som är C64-remakes av olika slag, ett tips.

Hehe, ja grafik är ju lite subjektivt, men man kan ju inte annat än att uppskatta arbetet de har lagt ner på detaljerna.


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Om du gillar Doom(2016) så kanske Wolfenstein(MachineGames) kan vara något? Rekommenderar speciellt första delarna, New Order och Old Blood. Tycker själv att serien spåra ut efter det med New Colossus och Youngblood tror jag dom flesta skippade.

För övrigt, har du spelat Bioshock? Serien har hängt med ett tag nu men är lätt värt att besöka om man inte gjort det ännu.

Någon nämnde Resident Evil men glömde nämna remaken på Resident Evil 2, glöm inte det spelet.;)

Jag körde nåt av nystarterna på Wolfenstein, det var rätt kul, kanske ska kolla in nån annan del.

Jag har också spelat nåt Bioshock för längesen, men det var nåt med miljöerna som inte tilltalade mig. Men jag får slänga ett öga på senaste spelet och se hur det känns


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

12
Skriv svar