Inlägg av anon_306295

Inlägg som anon_306295 har skrivit i forumet

Skrivet av uberpwnage2.0:

Har rensat den del inlägg. Håll er till topic och diskutera det faktiska spelet och snacka inte skit om en av de som jobbar med det. Oavsett bakgrund kan man, och ska här i forumet, visa respekt.

Nej tack. Respekt är någonting man förtjänar.

Jag hade ett välformulerat inlägg som beskrev varför det ringde varningsklockor hos mig när en person som henne är författare. Fanns ingen anledning att ta bort det.

Går inte att skriva någonting här längre sen du började ta bort allt du personligen inte gillar att läsa eller låser trådar så fort din sida inte längre har några argument.

I'm out.

Ha ett bra liv. Börja lyft vikter, det gör under.

/Pecman

Gick på en lite mer internationell skola med många familjer från USA så de avbröt undervisningen och vi slussades in i TV-rummet för att titta på nyheterna.

Fattar inte riktigt detta minimalismlego. Häftigare om det hade varit stort så det gick att leka med. Prydnadslego för nostalgiska vuxna..

Häftigt!

Hoppas det fläskas på grafikmässigt så att det ser lika bra ut som Demon's Souls remaken.

Det som kan göras bättre är striderna som inte ens var bra då. De tog stridssystemet direkt från Baldur's Gate men det fungerade inte lika bra med 3d-kamera och det var alldeles för simpelt och saknade finess.
En annan grej som kan förbättras är att miljöerna är väldigt simpla som i att man bara har en korridor att gå runt i typ, hade varit häftigt om man tryckte in alla quester och liknande i mer öppna realistiska miljöer.

Själva resan till alla olika planeter och storyn är nog ganska tidlöst.

Skrivet av loerk:

Fast man ser ju i videon att monster reagerar även i kanten av skärmen? Så nae, jag tror inte att jag har "missat hela grejen".
Kanske inte visas i videon, fortfarande något som antagligen kan och borde ha fixats.

Skrivet av loerk:

Redigerade mitt tidigare inlägg lite.
Men deras ursäkt håller inte direkt.

Kan nästan sätta pengar på att en mod kommer ut som magiskt löser det som inte gick att lösa.

Varför håller inte deras ursäkt?

Dessutom ser man i videon du länkade att monsterna inte alls reagerar ute i kanten. T.ex. vid 1:07.

Skrivet av Frisell:

Jag har en UW(Mi Monitor) och kan inte säga att det är en dealbreaker för mig. Dammade av D2 för att komma fram till vilken klass jag skulle maina och kör i 4:3 utan att lida. 16:9 duger bra!

Skrivet av Luciphear:

Ja, då var beslutet tydligt; Jag avstår.
Förstår att det inte är en lätt sak att fixa men det är oavsett en avgörande faktor för mig.

Det går fortfarande att köra i 19:9 så är ändå hyfsat bred bild, borde bli rätt smala svarta kanter.

Skrivet av Kalliban:

Det nämnde nånting om att det har att göra med att monster-AI och fysikmotor osv räknar med att du bara ska se en viss bit av kartan. Om du har jättebred skärm så kan du stå och skjuta på monster som du ser innan de ser dig och det sabbar rätt mycket. Jag gissar att det innebar för mycket jobb att behöva skriva om stora delar av motorn för att få det att lira, så jag tycker det är OK. Det här trots allt en grafisk remaster med den gamla motorn under.

Ja det går inte att fixa så att det blir bra för alla. Ändrar man så att monster ser spelaren från längre avstånd ändras det för alla, inklusive de utan ultrawide.
Ultrawide är heller inget bra format för Diablo 2 då spelplanen blir lång och smal, originalet är gjort för 4:3, en mycket mer kvadratisk upplösning. Med ultrawide ser man monster jättelångt ut på sidorna men man ser nästan ingenting uppåt och nedåt.
Ultrawide är häftigt för förstapersonsspel men ganska kasst för andra typer av spel.

Skrivet av Gaara:

Låter dumt. Alla spel behöver ju inte kosta 200Miljoner, många lättare/kortare indie spel kan i många fall vara bra mycket bättre o roligare än många AAA spel.

Men klart ska man ta in filmstjärnor, lägga sjukt mycket på marknadsföring, betala VD:s sjukt höga löner etc så ja då skenar kostnaderna. Minns inte vilket spel nu, det är många år sedan men va ju något spel som lade större kostnad på hårfysik än många andra spel hade som total budget.

Assassins Creed till exempel skulle de gärna kunna korta ner till halva storleken utan att jag skulle klaga.

AAA-spel och indiespel är ganska olika.

Med indiespel är det viktigaste en bra och rolig spelidé som är annorlunda från andra spel så att folk kommer vilja spela just ditt spel.
Det är ganska svårt att pumpa ut bra spelidéer på löpande band vilket kanske är varför de flesta stora indiespelen är one-hit wonders.

AAA-företag som släpper engångsbetalningsspel är beroende av att släppa spel på löpande band då företagen är så stora med så många anställda. Lite som i Total War där man konstant måste kriga och ta över nytt land för att kunna underhålla sin stora armé. Om man inte får in pengar måste man istället börja skala ner.

Därför satsar man mer på att utmärka sina spel med ett bra hantverk och att de är väldigt påkostade istället för att försöka göra dem nyskapande eller ens roliga att spela. Hantverket är något konstant som man hela tiden blir bättre på och som utvecklas i takt med att teknologin utvecklas. Ett säkert kort i jämförelse med att försöka komma på bra spelidéer.

Pixel Dungeon var underhållande ett tag. Riktig roguelike gjord för mobil.

Skrivet av Majorkraft:

Med det tänket skulle jag vägra betala skatt med då jag tycker att regeringen är inkompetent och har förstört landet.

Man försöker väl slippa så gott man kan.

Om man nu ska fascistiskt detaljstyra befolkningen så är detta inte ett helt orimligt grepp tycker jag.

Spel är själsligt opium, dagens spel är optimerade för att folk ska bli så beroende som möjligt och för att lura hjärnan att tro att man gör ett meningsfullt arbete genom att ge dopaminkickar när man lyckas med något. Men det är en illusion.
Speciellt pojkar och män slänger iväg otroligt mycket av sin manliga energi på något som i slutändan inte ger något tillbaka i den riktiga världen. Samma med porr. Båda grejerna passiviserar män.

Västvärlden var ändå lite bättre innan alla satt fastklistrade vid datorer och mobiltelefoner.

Du kan ju skaffa en sån här ful MMO-mus? Då kan man nog spela de flesta spel med en hand.

Skrivet av robbis:

Spelar man med dosa på PC får man samma version som konsol, och då kan man binda flera skills till knapparna så man slipper byta de 2 i hotbaren.

Jag har spelat igenom betan med 3 karaktärer och det är ruskitgt bra. Dock är act 2 fruktansvärt buggad, minns inte om det var så i gamla goda D2, men minions fastnar överallt och man blockar varandra i mp när man är i trånga utrymmen. Upplevde inget av det i första akten. Kommer iaf bli ett köp och ser framemot att kötta upp alla gubbar till maxlvl. Men kommer inte köpa det på releasedagen utan väntar tills New World suget lagt sig lite. Kanske till jul?!

Det var samma sak i gamla.
I Maggot lair kan man inte stå mer än 1 person i bredd förutom i svängarna. Är därför ett ganska farligt ställe om man är många då man hela tiden blockar varandra.
Minions fastnar också lätt, funkar ofta att gå iväg en bit så teleporteras de till en. Och om man har teleport-skillen så följer alla med en när man teleporterar vilket är väldigt skönt.

Skrivet av Hanzo:

youtube.com/watch?v=f5RldvjKUWQ

youtube.com/watch?v=nUx3uYfirGI

Hittade dessa efter en snabb google ”Diablo 2 resurrected censored”. Det finns säkert bättre filmer.

Hmm vet inte om jag skulle kalla det censur. Tror mer på att de designat om karaktärerna av egen vilja, antagligen för att de tycker det är "omodernt" och kanske till och med "problematiskt" med den gamla stilen med översexualiserade kvinnliga karaktärer o.s.v.

Men ja, det är väl grejen jag stör mig mest på designmässigt i Resurrected. Diablo 2 släpptes 2000 men det hade ändå den där gränslösa 90-talsestetiken. Typ som att allt var designat av en 12-åring, och då menar jag det som en bra sak. Så blodigt som möjligt, så läskiga och coola demoner som möjligt, så coola och starka hjältar som möjligt och så sexiga kvinnor som möjligt.
Den nya versionen är lite mer tragisk, inga urringningar och alla tuttar är lite hängiga och karaktärerna ser ganska impotenta ut. Typ som en sexscen i en SVT-produktion där alla har hängrövar.
Diablo 1 och 2 var för mig ultimata kontraster, gott mot ont, ljuset mot mörkret, skönhet mot fulhet, styrka/hälsa/renhet mot sjukdom/förbannelse/korruption, liv mot död o.s.v.
Att tona ner och gömma saker gör allt lite mer mediokert och uddlöst, det suddar ut kontrasterna och gör det mer grått.

Skrivet av Sille:

Varför skriver ni inte om censuren i spelet?

Men lagget i spelet gör det ospelbart man teleporterar runt med package loss, det är otroligt ospelbart som tur spelar jag hellre en moddad version av orginalet.

Vad är det för censur?

Skrivet av anon_119148:

Inte den här skiten igen. Måste karaktärerna alltid se ”vackra” ut? Samma sak i trailern för Forbidden West så skulle folk in och ändra för att Aloy inte såg ut som en photoshoppad Slitzmodell i ansiktet.

Man får ju tycka som man vill men personligen tycker jag att vi dragit med snygga karaktärer alldeles för länge och i ett spel som Diablo så föreställer jag mig att karaktärerna spenderat mer tid på slagfältet än i salongen, om man behöver en anledning till varför de ser härjade ut.

På ett sätt är det nice att ett spel går emot strömmen och gör huvudkaraktärerna till vrak.
För många spel ser ut som Black Desert Online där alla karaktärer är snygga.
Stör mig på det i Baldur's Gate 3 också, äventyrare som är sminkade, har stora fixade frisyrer och perfekt trimmade skägg. Alldeles för fjompigt. I jämförelse med Baldur's Gate 2 där alla har en massa ärr i ansiktet och kvinnorna har dreadlocks och flätor vilket skulle vara mer praktiskt.

I början tyckte jag de såg alldeles för gamla och fula it men nu har jag vant mig. Amazonen är väl den enda som ser ganska kass ut men den retuscherade versionen är inte bra heller. Något mellanting kanske men med mer spektakulär kropp.
Föredrar inte någon av de retuscherade versionerna.
Annars tycker jag Necro ser ut som Jigsaw och Druiden ser ut som en härjad Kevin Costner.

Det jag saknar är att de tagit bort all tits and ass från alla sidokaraktär i spelet.

Skrivet av Cyberz:

Får man ingen quest eller så ?
Vad exakt ska man göra i denna beta?

Prata med Akara.
Man kan spela hela akt 1 och 2.

Gött med split-screen!

Tror ändå tvåan är mer straight-forward. Ettan var väldigt förvirrande ett tag när man var i första staden.
Tycker ettan hade roligare strider, var mycket mer att man kunde cheesea på olika sätt och låsa in gubbar mellan möbler samt att man kunde ta död på saker snabbt med explosiva tunnor o.s.v.
I tvåan tar striderna evigheter.
Tvåan hade såklart bättre kompanjoner och lite mer story men brydde mig aldrig om något av det. Det är extremt långt också, mer än kanske innehållet förtjänar.