Ett vackrare D2 resurrected?

Medlem
Ett vackrare D2 resurrected?

Vad tycker ni om de nya modellerna i Diablo 2 resurrected?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag tycker de nya modellerna är okej. De är väl snäppet mer realistiska för dem som föredrar det.
Fast om hade det funnits valmöjlighet att välja design A eller B, så hade jag kört på de mer attraktiva över de realistiska. För att det är ändå ett fantasyspel, så varför inte spela med en så vacker karaktär som möjligt - om jag ändå ska drömma mig bort till fantasins värld? Aja, det är en smaksak.

Fanskapade edits för vackrare in-game karaktärer

Originaltråden:
https://us.forums.blizzard.com/en/d3/t/why-is-the-amazon-so-u...

Det är väl mest Paladinen och Amazonen är vackrare i den editerade utgåvan?

Egentligen är det kanske sak samma. Jag körde precis betan och det enda stället man märker av ansiktena är i själva inloggningsvyn. När man väl plöjer monster i spelet så ser man inte gubben ändå.

Nåväl. Vad väljer ni?

Jag tror det finns möjlighet för val i slutändan:


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Tycker originalen passar mycket bättre till den övergripande estetik, de "fixade" ser mer ut som i de flesta random asiatiskt MMOs.

Medlem

Editerade är i många fall för unga och framförallt inte slitna och härjade av strid och svåra tider.

Medlem

Original ser mycket mer passande ut. De tillfixade ser ut som generisk fotomodell-smörja

Medlem

De ser ut som avdankade 50 plusare som inte krigat på 20 år. Förutom sorcereress och assassin som ser ok ut.

Medlem

Lol. De "snyggare" är ju till och med fulare. Sorc exempelvis är ju snygg redan innan och ser ut som jasmin från aladdin i den fangjorda. Generellt ser alla sämre ut i fangjorda, som tonåringar utan erfarenhet. De ska ju vara krigare.. Nej helt klart originalen enligt mig. Amazon är väl den som ser "sämst" ut av originalen, i övrigt är de fan grymma.

Gnällkuk

Rätt säker på att de sagt att de kommer ge dem lite mer kärlek senare, amazonen är den enda som behöver lite mer jobb på sig, de övriga känns helt ok.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Sorc exempelvis är ju snygg redan innan och ser ut som jasmin från aladdin i den fangjorda. Generellt ser alla sämre ut i fangjorda, som tonåringar utan erfarenhet. De ska ju vara krigare..

Tack nu slapp jag skriva 😊

Medlem

Klart det ser konstigare ut, det är ju inte så konstigt. Men ändå, det skiter man ju i, man ser ju knappt gubbarna.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Lite för mycket "modellnivå", gillar det lite mer gruffy look i OG.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Jag försökte hitta hur Amazoner avbildades i det antika Grekland och euroasien

570 F. Kr

500 F. kr

Något färskare avbildningar

År 1620

Omkring 1700-tal

År 1860

Ett par källor
https://www.newyorker.com/books/joshua-rothman/real-amazons

https://en.wikipedia.org/wiki/Amazons

Slutsats
Amazoner är precis som Herkules, Djävulen och andra spöken och demoner… de är en del av flera tusen år gamla myter och berättelser. De fanns vackra avbildningar på Amazoner redan för 2500 år sedan.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv

I början tyckte jag de såg alldeles för gamla och fula it men nu har jag vant mig. Amazonen är väl den enda som ser ganska kass ut men den retuscherade versionen är inte bra heller. Något mellanting kanske men med mer spektakulär kropp.
Föredrar inte någon av de retuscherade versionerna.
Annars tycker jag Necro ser ut som Jigsaw och Druiden ser ut som en härjad Kevin Costner.

Det jag saknar är att de tagit bort all tits and ass från alla sidokaraktär i spelet.

Inaktiv

Inte den här skiten igen. Måste karaktärerna alltid se ”vackra” ut? Samma sak i trailern för Forbidden West så skulle folk in och ändra för att Aloy inte såg ut som en photoshoppad Slitzmodell i ansiktet.

Man får ju tycka som man vill men personligen tycker jag att vi dragit med snygga karaktärer alldeles för länge och i ett spel som Diablo så föreställer jag mig att karaktärerna spenderat mer tid på slagfältet än i salongen, om man behöver en anledning till varför de ser härjade ut.

Medlem

Ge oss karaktärseditorer istället.
Varför bråka om detta när alla kan göra sina egna val eller använda andras?

Inaktiv
Skrivet av anon_119148:

Inte den här skiten igen. Måste karaktärerna alltid se ”vackra” ut? Samma sak i trailern för Forbidden West så skulle folk in och ändra för att Aloy inte såg ut som en photoshoppad Slitzmodell i ansiktet.

Man får ju tycka som man vill men personligen tycker jag att vi dragit med snygga karaktärer alldeles för länge och i ett spel som Diablo så föreställer jag mig att karaktärerna spenderat mer tid på slagfältet än i salongen, om man behöver en anledning till varför de ser härjade ut.

På ett sätt är det nice att ett spel går emot strömmen och gör huvudkaraktärerna till vrak.
För många spel ser ut som Black Desert Online där alla karaktärer är snygga.
Stör mig på det i Baldur's Gate 3 också, äventyrare som är sminkade, har stora fixade frisyrer och perfekt trimmade skägg. Alldeles för fjompigt. I jämförelse med Baldur's Gate 2 där alla har en massa ärr i ansiktet och kvinnorna har dreadlocks och flätor vilket skulle vara mer praktiskt.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Inte den här skiten igen. Måste karaktärerna alltid se ”vackra” ut? Samma sak i trailern för Forbidden West så skulle folk in och ändra för att Aloy inte såg ut som en photoshoppad Slitzmodell i ansiktet.

Man får ju tycka som man vill men personligen tycker jag att vi dragit med snygga karaktärer alldeles för länge och i ett spel som Diablo så föreställer jag mig att karaktärerna spenderat mer tid på slagfältet än i salongen, om man behöver en anledning till varför de ser härjade ut.

Själv föreställer jag mig att man springer runt i en mörk fantasyvärld med hjältar som är helt ofantligt starka, modiga och fagra som i sagor och mytologier. Efter de besegrat Mephisto, Diablo och Baal skrivs de in i legender likt den episka Herkules. Det är ingen realism utan mer övernaturlig superhjältefantasy.

Herkules


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Lol. De "snyggare" är ju till och med fulare. Sorc exempelvis är ju snygg redan innan och ser ut som jasmin från aladdin i den fangjorda. Generellt ser alla sämre ut i fangjorda, som tonåringar utan erfarenhet. De ska ju vara krigare.. Nej helt klart originalen enligt mig. Amazon är väl den som ser "sämst" ut av originalen, i övrigt är de fan grymma.

Haha ja! Och Necron ser ut som The Witcher snubben i fel franschise xD


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

phi
Medlem

Om någonting så har denna tråd i alla fall fått mig att inse att jag är lika välhängd som Herkules.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Själv föreställer jag mig att man springer runt i en mörk fantasyvärld med hjältar som är helt ofantligt starka, modiga och fagra som i sagor och mytologier. Efter de besegrat Mephisto, Diablo och Baal skrivs de in i legender likt den episka Herkules. Det är ingen realism utan mer övernaturlig superhjältefantasy.

Med tanke på att Diablo är en fantasy så starkt inspirerad av gotiken så tycker jag det faller sig naturligt att det även sträcker sig till de karaktärer som avbildas. För mig blir det annars att skära sig.
Gotikens skulpturer och övrig bildkonst är starkt kopplade till naturalism och realism.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ge oss karaktärseditorer istället.
Varför bråka om detta när alla kan göra sina egna val eller använda andras?

Håller med.

Av omröstningen att döma är det två ganska stora läger, 48% vs 36% (n=75).

Det bästa vore att sätta valet i spelarens händer. Likadant som man kan välja namn, klass, utrustning, stats och färdigheter.

Säg åtminstone tre till fem olika ansikten per karaktär. Remastern kostar trots allt 400 kr!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag kunde nog inte bry mig mindre. När jag spelar så tittar jag inte på ansiktet, man ser det knappt ens i spelet med tanke på hur långt kameran är ifrån karaktären. Man ser det bara i menyn, men jag tvivlar att någon kommer spendera märkvärdig tid på att glo på sin karaktär där istället för att spela spelet.

Medlem

Denna trådstart är läskigt lik rumpsnubben som härjar på diverse olika svenska forum. Om det inte är du så ber jag om ursäkt.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Denna trådstart är läskigt lik rumpsnubben som härjar på diverse olika svenska forum. Om det inte är du så ber jag om ursäkt.

Nej. Jag hänger bara här på FZ.

Rumpsnubben låter som ett troll, men det här är ingen trolltråd. Det är en tråd om preferenser, tycke och smak. En tråd som jag skapat i nyfikenhet. Jag är ledsen ifall någon ogillar ämnet eller uppfattar det som en trolltråd.

Syftet med tråden är att höra hur andra ser på frågan. Jag tycker att det är intressant att höra vad andra människor har för åsikter. Det finns inget som är rätt eller fel, utan alla har rätt till sin åsikt.

Jag tycker att det har varit en väldigt intressant tråd hittills. Folk må uttrycka sig starkt men det hör saken till. Vi snackar ju trots allt om preferenser, och det är inte sällsynt med starka preferenser.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Föredrar originalen, även om jag måste erkänna att jag inte har så stort intresse av spelet i sig. Att ansikten har karaktär är betydligt viktigare för mig än att de ska se ut som supermodeller.

Sedan tycker jag att det kan vara lite problematiskt att en del av skönhetsändringen för paladinen är att göra hans hudfärg ljusare? Att barbaren är oförändrad talar ju också sitt tydliga språk om vad för skönhetsideal som söks efter här.

Medlem

Den enda "edit" som jag gillade var nog Necromancern, dem andra såg för plastiga ut.

Medlem

Og helt klart. Varför suger alla in luft på dom fanskapade? Sån där "ffft nu tar dom ett kort"


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Ingen åsikt blev mitt svar.

Den "gotiska" estetiken från Diablo 2 är till stor del från konstnären Gerald Brom. Det verkar inte som han har varit med i nytappningen, rätta mig dock om jag har fel. Dagens modeller verkar mer anpassade efter den standard som gäller vår tidsanda, kanske lite väl retuscherade.

Medlem

Tack till alla som röstat!

3/6 (hälften) föredrar realistiskt
2/6 (en tredjedel) föredrar vackert
1/6 (en sjättedel) har ingen åsikt i frågan

n=123


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd

Grand Moff Tarkin som Amazon är inte.. optimalt. Överlag töntigt hur förfulandet av kvinnor i spel och te.x tecknat blivit, att de mer eller mindre är konverterade till att se ut och agera som män. konstigt sätt att vara "feminist" på kan jag tycka, finns väl mycket som är vackert med det kvinnliga och feminina, inget som ska behöva försvinna bort. En amazon tycker jag ska vara vacker och tilldragande men farlig.

Resterande, äh, behöver inte ändras, de såg mer generiska ut bara. kanske att man låter krigaren se mer "het" ut ifall amazonen nu ska vara ögongodis för män, så det blir jämställt

12
Skriv svar