Tarkov-utmanaren Gray Zone Warfare är early access-släppt

Robot
Tarkov-utmanaren Gray Zone Warfare är early access-släppt
Medlem

Hoppas de lyckas, skoj med nytt. Gillar att spelföretagen inte ska tro de kan göra vad som helst bara för att deras spel varit stora/störst ett tag.

Medlem

Obestraffad team killing?
Det är väll det som är grejen, trust no one.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Obestraffad team killing?
Det är väll det som är grejen, trust no one.

Exakt! Jag gillar det (kanske därför ingen vill ut och leka med mig? )


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Molotov:

Obestraffad team killing?
Det är väll det som är grejen, trust no one.

Så jäkla gånger jag och brorsan råkat döda varandra på EFT... man blir ju paranoid i sådana här spel!


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Så jäkla gånger jag och brorsan råkat döda varandra på EFT... man blir ju paranoid i sådana här spel!

Kompis: Faaaan jag är död! Någon skjöt mig
Jag: *nervös* va?! Gjorde någon?
Kompis: Vafan jag såg ingen......... Var det du?
Jag: *svettas* Nej då!

Medlem

Kunde inte hålla fingrarna i styr och köpte spelet, det innebär alltid en risk att köpa ett early access spel och man kan inte förvänta sig att det ska fungera (tyvärr)
Ja spelet har lite optimeringsproblem, väldigt struligt med servrar och rubber banding som skapade en hel del buggar då servrarna gjorde många callbacks så att man fastnade på olika sätt och vis för att sedan dö.

Det finns potential till att kunna bli ett bra spel men vill du ha en mer välutvecklad produkt med mer content så ska du inte köpa spelet i närtid.

AI är som sagt var dum (bara varit i nybörjar området ännu) vet ej hur den blir i svårare områden.

Skral tillgång till både loot och vapen.

Medlem

Kollade lite streams idag, såg väldigt rubber banding ut och server lag? Lär vänta ett bra tag innan köp. POV såg lite skumt ut också, vapnet ser ut o vara så långt ifrån kroppen. AIn som buggar och står still på plats i helt öppna områden.

Medlem
Skrivet av noyart:

Kollade lite streams idag, såg väldigt rubber banding ut och server lag? Lär vänta ett bra tag innan köp. POV såg lite skumt ut också, vapnet ser ut o vara så långt ifrån kroppen. AIn som buggar och står still på plats i helt öppna områden.

Kan möjligen bero på att personen du kollat på har ändrat sin Fov. Vissa spelar med en sån konstig fov. Ser ut som man har världens längsta armar osv.

Medlem

Första spelet i UE5 som lockat mig. Helt min typ av genre. Köpte och spelade i några timmar och lyckades få till en stabil upplevelse. Om man är medveten om vad early access innebär, att det ofta är en knölig resa man ger sig in på, så ska många nog kunna ha riktigt skoj med Greyzone. Jag har längtat efter spel i denna genren som pushar gränserna framåt. Inte bara grafiskt utan mycket annat. Tex. fientliga AI-motståndare. Där är inte Madfinger ännu men deras ambitionsnivå pekar dit. De är extremt transparenta i sin kommunikation till skillnad från många andra utvecklare.

Jag tror benhårt på det här projektet!

”-Tålamod är en early access-spelares bästa vän. ”

Medlem
Skrivet av cyppa:

Kan möjligen bero på att personen du kollat på har ändrat sin Fov. Vissa spelar med en sån konstig fov. Ser ut som man har världens längsta armar osv.

kollade på flera streams, men tänkte på det också. Såg skumt ut

Medlem

Ska väl också nämna att Gray zone warfare tittar mer på Arma än Tarkov även om det finns inslag från tarkov så som quest och in-game vendors.
Var för tidigt att släppa ut det i EA redan nu hade inte skadat med 3-6månader till innan EA.

Medlem
Skrivet av Trikkster:

Första spelet i UE5 som lockat mig. Helt min typ av genre. Köpte och spelade i några timmar och lyckades få till en stabil upplevelse. Om man är medveten om vad early access innebär, att det ofta är en knölig resa man ger sig in på, så ska många nog kunna ha riktigt skoj med Greyzone. Jag har längtat efter spel i denna genren som pushar gränserna framåt. Inte bara grafiskt utan mycket annat. Tex. fientliga AI-motståndare. Där är inte Madfinger ännu men deras ambitionsnivå pekar dit. De är extremt transparenta i sin kommunikation till skillnad från många andra utvecklare.

Jag tror benhårt på det här projektet!

”-Tålamod är en early access-spelares bästa vän. ”

Första spelet i UE5? Vad viktigt.

Medlem

Vette fan om jag skulle kalla det en tarkov utmanare, har mer gemensamt med arma än tarkov.

Men oavsätt så har dom OTROLIGT långt kvar innan dom får ut något vettigt av detta spel, så bara att hålla tummarna på att dom lyckas

Medlem
Skrivet av Curik:

Första spelet i UE5? Vad viktigt.

För mig, ja. För dig, uppenbarligen inte. Kul att kunna roa dig ändå. Ha en fin dag!

1
Skriv svar