Hellblade 2 släpps 21 maj!

Robot
Hellblade 2 släpps 21 maj!

Blytungt tillskott till årets Xbox-releaser. (Och även till pc.)

#hellblade-2, #releaselistan, #xbox-series


Medlem

Äntligen ett datum!

Medlem

Det var längesen jag var så här jävla pepp på ett spel och sist jag var så här pepp blev jag så jävla besviken.
Älskade ettan även om det hade lite brister.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Dex
Medlem

Missade jag det, men var där ingen gameplay trailer?

Skrivet av Dex:

Missade jag det, men var där ingen gameplay trailer?

Funderade också på det.

Kommer kosta 50 dollar och vara lika långt som första spelet, så ca 7-8 timmar? Enbart digital release.

https://twitter.com/VGC_News/status/1748080943733293211

Att detta skulle vara ett svar på God of War är väl lite tveksamt.

Medlem

Vilket sömnpiller. 7 års utvecklingstid för detta?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Bennii:

Äntligen ett datum!

Allt jag gått och väntat på! (I ett par år.)


signatur

En Bamseponny av folket

Dex
Medlem

Jag har suttit och kollat runt mer, men kan hitta en ordentlig gameplay trialer som dom andra spelen som släpps senare i år hade.
Någon som har sett en?

Kommer vara samma längd som det första och kosta 50 dollar och vara digital only

Källa

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Vilket sömnpiller. 7 års utvecklingstid för detta?

Känner lite så jag med. Jag tyckte att det första spelet var skräp så är lite intresserad av vad andra tyckte var så bra med spelet? Det var ju bara depp, mörker och fruktansvärd combat?

Hade mycket hellre sett något i stil med Enslaved från denna studion

Medlem

Tar med mig att serien verkar fortsätta i samma stil med en mer kortare fokuserad upplevelse vilket jag personligen tycker är bra.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Känner lite så jag med. Jag tyckte att det första spelet var skräp så är lite intresserad av vad andra tyckte var så bra med spelet? Det var ju bara depp, mörker och fruktansvärd combat?

Hade mycket hellre sett något i stil med Enslaved från denna studion

Ett nytt Enslaved hade varit väldigt trevligt. Ett av mina favoritspel från den eran.

Medlem
Skrivet av ulphen:

Ett nytt Enslaved hade varit väldigt trevligt. Ett av mina favoritspel från den eran.

Instämmer!

Medlem

Gillade första spelet skarpt även om det var på den kortare sidan (runt 7-8 timmar om jag inte minns helt fel). Behöver absolut inte sträcka sig över 30+ timmar men det hade inte suttit helt fel någonstans mellan 12-15 timmar.

Skribent

Hellblade var ett att spelen som jag tycker hade kunna stannat där det var utan uppföljare. Spelet var så fantastiskt med att ta upp ämnet psykisk ohälsa och hur det kan vara att vara i huvudet på något som hör röster och dylikt. Det känns som de i 2an har gått bort från detta och det nu blivit mer ett "vanligt" action äventyr.

Nu behöver det inte blir dåligt, men 1an var unikt på ett sätt som inte går att kopiera igen känner jag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Kommer kosta 50 dollar och vara lika långt som första spelet, så ca 7-8 timmar? Enbart digital release.

https://twitter.com/VGC_News/status/1748080943733293211

Att detta skulle vara ett svar på God of War är väl lite tveksamt.

Var får du för dig att det skulle vara ett svar på God of War. Konstigt att du sätter dina egna höga förväntningar och jämför för använda det som kritik mot ett spel du knappt kört eller sett mycket av.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Hellblade var ett att spelen som jag tycker hade kunna stannat där det var utan uppföljare. Spelet var så fantastiskt med att ta upp ämnet psykisk ohälsa och hur det kan vara att vara i huvudet på något som hör röster och dylikt. Det känns som de i 2an har gått bort från detta och det nu blivit mer ett "vanligt" action äventyr.

Nu behöver det inte blir dåligt, men 1an var unikt på ett sätt som inte går att kopiera igen känner jag.

Såg du en annan video eller hur kunde du tolka det som ett "vanligt" action äventyr?

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Kommer kosta 50 dollar och vara lika långt som första spelet, så ca 7-8 timmar? Enbart digital release.

https://twitter.com/VGC_News/status/1748080943733293211

Att detta skulle vara ett svar på God of War är väl lite tveksamt.

Trodde det var ett svar på Gran Turismo.. Vem har sagt att det ska vara ett svar på God Of War? Är ju väldigt olika typer av spel !

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Kommer kosta 50 dollar och vara lika långt som första spelet, så ca 7-8 timmar? Enbart digital release.

https://twitter.com/VGC_News/status/1748080943733293211

Att detta skulle vara ett svar på God of War är väl lite tveksamt.

Att detta skulle vara någon form av svar på God of war är rent trams. Det är mils avstånd mellan kvalitén.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Skunke:

Trodde det var ett svar på Gran Turismo.. Vem har sagt att det ska vara ett svar på God Of War? Är ju väldigt olika typer av spel !

Skrivet av noreason:

Var får du för dig att det skulle vara ett svar på God of War. Konstigt att du sätter dina egna höga förväntningar och jämför för använda det som kritik mot ett spel du knappt kört eller sett mycket av.

Såg du en annan video eller hur kunde du tolka det som ett "vanligt" action äventyr?

Skrivet av Freakon:

Att detta skulle vara någon form av svar på God of war är rent trams. Det är mils avstånd mellan kvalitén.

Det står i artikeln till denna nyhetstråd. Skrivet av självaste Tomas Helenius. Det var ju det jag var tveksam till då jag inte heller ser likheten. Så skäll på FZ.

Medlem

Endast digital release, vilket märkligt beslut. Detta är väl trots allt ett av årets största släpp till Xbox?

Skribent
Skrivet av noreason:

Såg du en annan video eller hur kunde du tolka det som ett "vanligt" action äventyr?

"Vanligt" i att det första var så speciellt och en ren studie i psykologisk ohälsa. Vet att psykologiprogrammet här i Umeå använde spelet i just studiesyfte.

Utvecklarna sa ju till och med under presentationen att huvudpersonen nu inte är rädd för sina inre röster och syner. Något som jag tycker var hela grejen med etta och vad som gjorde det unikt. Nu verkar det vara en mer klassisk story om att stoppa invarderande vikingar.

Det känns lite som med Matrix, en film som inte behövde någon uppföljare. Även om uppföljarna var ok så var känsla i dem en helt annan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kan tycka att det är lite poetisk rättvisa om Senua efter allt hon fått utstå lär sig att leva med, om än inte bli av med, sina inre röster och deras ständiga närvaro. Hon ser ju fortsatt inte jättebekväm med att dela sitt psyke med dem, men jag håller med om att serien kan sluta efter det här spelet - vill inte komma till ett läge där hennes mentala tillstånd inte längre är något utmärkande utan bara förpassats till bakgrunden. Älskade det första spelet och detta är vad jag ser fram emot mest under 2024!

Skribent
Skrivet av Ugly_Bob:

Kan tycka att det är lite poetisk rättvisa om Senua efter allt hon fått utstå lär sig att leva med, om än inte bli av med, sina inre röster och deras ständiga närvaro. Hon ser ju fortsatt inte jättebekväm med att dela sitt psyke med dem, men jag håller med om att serien kan sluta efter det här spelet - vill inte komma till ett läge där hennes mentala tillstånd inte längre är något utmärkande utan bara förpassats till bakgrunden. Älskade det första spelet och detta är vad jag ser fram emot mest under 2024!

Ja precis, jag älskade verkligen ettan och det är ett av mina favorit spel just för hur unikt allt kändes. Att ha hörlurar och få känslan av rösterna i Senuas huvud var en sjukt bra idé till exempel. Sen håller jag med om att hon förtjänar att gå vidare och det kanske går att fortsätta utforska hennes psyke också för hon lär ju ha grov PTSD.

Jag låter kanske mer negativ än jag egentligen är för jag är också väldigt spänd på detta spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det enda jag gillade med första spelet var grafiken. Att vandra runt i den tomma världen och försöka lösa tråkiga svåra pussel som man var tvungen att kolla upp på youtube för att lösa och sedan värdelös kombat när det väl kom något monster. Nä jag kom inte långt in i spelet. Blev en avinstallation och irritation att man köpt det digitalt på ps4.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Det står i artikeln till denna nyhetstråd. Skrivet av självaste Tomas Helenius. Det var ju det jag var tveksam till då jag inte heller ser likheten. Så skäll på FZ.
https://i.ibb.co/HrK49V6/g.png

Haha oops. ☺️


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Körde Hellblade 1 på Switch, det var helt okej, hoppas detta blir några snäpp vassare.

Medlem

Ettan var riktigt bra. Unikt, atmosfäriskt med tajt gameplay.

Tvåan ser bättre ut på alla punkter, minus det unika då det redan är gjort.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hoppas verkligen inte det är deras svar på God of War på något sätt. Vill inte gå ett till lättsamt spel som är skrivet och läggs upp som en marvel film med alldeles för många repetitiva och tråkiga strider och pussel som går ut på att lasta något.

1
Skriv svar