EA Sports UFC 5 visar upp mer detaljer

Robot
EA Sports UFC 5 visar upp mer detaljer

Blod och flödande brottning kan väntas i oktober.

#EA, #EA-sports-UFC-5


Medlem

Damn.. jäklar så realistiskt det ser ut. Äger UFC 4 men de spelet har ju ingen PlayStation 5 version så det kan nog bli ett köp av UFC 5 för att få maximera grafiken.

Jag lirar bara UFC 4 med stående regler. Jag förbjuder BJJ. Hehe. @Johlor 😁😃
Kan inte reglerna när MMA matcher blir liggandes på mattan där BJJ används. Grymt effektiv kampsport men tråkig att kolla på anser jag. Därför ställer jag in i options menyn att matcherna bara ska avgöras stående kampsport likt Muay Thai som jag själv tränar.

Hoppas Jon Jones finns med i lätt tungvikt utöver nuvarande tungvikt. Personligen föredrar jag klassen lätt tungvikt där de fortfarande har lite smidighet o snabbhet kvar i kroppen. Shit vilken bra grupp det var när Jon Jones, Alexander Gustafsson, Antony Smith, DC m.m fortfarande tävlade i denna klass.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Jag älskar den nya skademodellen.
I ufc 4 så syntes cutsen knappt, mer blodrealism till folket! 👊😃

Edit: Undrar hur Dualsense kontrollen kommer att användas?


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Damn.. jäklar så realistiskt det ser ut. Äger UFC 4 men de spelet har ju ingen PlayStation 5 version så det kan nog bli ett köp av UFC 5 för att få maximera grafiken.

Jag lirar bara UFC 4 med stående regler. Jag förbjuder BJJ. Hehe. @Johlor 😁😃
Kan inte reglerna när MMA matcher blir liggandes på matten där BJJ används. Grymt effektiv kampsport men tråkig att kolla på anser jag. Därför ställer jag in i options menyn att matcherna bara ska avgöras stående kampsport likt Muay Thai som jag själv tränar.

Hoppas Jon Jones finns med i lätt tungvikt utöver nuvarande tungvikt. Personligen föredrar jag klassen lätt tungvikt där de fortfarande har lite smidighet o snabbhet kvar i kroppen. Shit vilken bra grupp det var när Jon Jones, Alexander Gustafsson, Antony Smith, DC m.m fortfarande tävlade i denna klass.

Du är inte min vän längre!

Nä, men jag förstår helt. BJJ är inte den mest publikvänliga sporten. Man måste veta vad som händet för att det ska bli intressant.

Håller helt med om att LHW har gått ned sig rejält sen Jones, Alex, Smith och DC härjade i toppen. Men det går i cykler så snart har vi nog ett gäng toppfighters där igen.

Satt och funderade på skadorna, jag hoppas det inte blir så folk kan spamma attacker och det alltid blir läkarstopp i första ronden. Tanken är ju god att ju mer skada du tar på en sida desto svårare är det att försvara. Men det finns ju en risk det kan leda till typ spamming av vänsterkrokar tills domaren bryter för cut på den sidan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Du är inte min vän längre!

Nä, men jag förstår helt. BJJ är inte den mest publikvänliga sporten. Man måste veta vad som händet för att det ska bli intressant.

Håller helt med om att LHW har gått ned sig rejält sen Jones, Alex, Smith och DC härjade i toppen. Men det går i cykler så snart har vi nog ett gäng toppfighters där igen.

Satt och funderade på skadorna, jag hoppas det inte blir så folk kan spamma attacker och det alltid blir läkarstopp i första ronden. Tanken är ju god att ju mer skada du tar på en sida desto svårare är det att försvara. Men det finns ju en risk det kan leda till typ spamming av vänsterkrokar tills domaren bryter för cut på den sidan.

Man tycker ju det borde straffa sig ganska fort om man är så förutsigbar att man huvudsakligen spammar ena sidan.

Skribent
Skrivet av Kyraal:

Man tycker ju det borde straffa sig ganska fort om man är så förutsigbar att man huvudsakligen spammar ena sidan.

Ja i verkligheten skulle det göra det. Men i spelet så har du ju inte höger och vänster blockering. Så om du spammar vänsterkrokar och din motståndare blockar så kommer du skadan du gör byggas upp på den sidan genom att attackerna har lättre att gå igenom guarden. Om man då lägger till att domaren kan stoppa matchen för cuts, så skulle det kunna bli ett problem om detta inte är balanserat.

I 2an kunde man tex. spamma jabbar, de gjorde lite skada men tog nästan ingen energi heller. Så tillslut gick motståndaren ned. Även om du visste du mötte en jabbspammare så var det svårt att vinna för de kunde bygga upp mer skada snabbare än dig själv om du använde vanliga attacker.

Tänker att gå efter cuts kan bli en cheeze-grej, men hoppas de har testat detta väl för tanken är god.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är.... ör det Valentina på framsidan? Jag kan ärligt talat inte avgöra.
Volk känner man ju igen. Trodde inte han skulle bli en sån GOAT när han först dök upp, men jäklar vad han vinner. Helt galen division med Aldo, Holloway och Volk som mega-mästare

Skribent
Skrivet av Evilof:

Är.... ör det Valentina på framsidan? Jag kan ärligt talat inte avgöra.
Volk känner man ju igen. Trodde inte han skulle bli en sån GOAT när han först dök upp, men jäklar vad han vinner. Helt galen division med Aldo, Holloway och Volk som mega-mästare

Det är Valentina, men hennes modell ser mycket bättre ut i trailern. Hon är en av tränarna man har i kampanjen. Det enda som är off är hennes storlek, hon ser mycket större ut än hon egentligen är.

Håller med om Volk, han var rätt annonym i början också. Räknade han som en mid-tier fighter. Bra nog att ha en UFC-karriär, men inte bra nog att ta titeln. Ack så fel jag hade...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är Valentina, men hennes modell ser mycket bättre ut i trailern. Hon är en av tränarna man har i kampanjen. Det enda som är off är hennes storlek, hon ser mycket större ut än hon egentligen är.

Håller med om Volk, han var rätt annonym i början också. Räknade han som en mid-tier fighter. Bra nog att ha en UFC-karriär, men inte bra nog att ta titeln. Ack så fel jag hade...

Johan

Du som är väldigt insatt (antar jag) i UFC, varför vill EA fortfarande ha med fighters som Khabib, Conor, Jon Jones och DC(?) i spelet? Dom har väl inte fajtats på hur länge som helst?

Kommer Gus vara med i rostern?


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Skribent
Skrivet av Beerceptulus:

Johan

Du som är väldigt insatt (antar jag) i UFC, varför vill EA fortfarande ha med fighters som Khabib, Conor, Jon Jones och DC(?) i spelet? Dom har väl inte fajtats på hur länge som helst?

Kommer Gus vara med i rostern?

De som har blivit lite legender i MMA kommer folk alltid att vill spela. Chuck Lidell lär ju fortfarande vara med, samma med Anderson Silva och GSP. Khabib och DC är pensionerade men Jones gick ju match ganska nyligen i HW och Conor ska möta Chandler i december, så de två är i alla fall aktiva. Jag är rätt säker på att Gus kommer vara också med då han är en populär fighter fortfarande trots pension.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar