Här är nya Game Pass-priset efter höjningen

Robot
Här är nya Game Pass-priset efter höjningen

Lyckligtvis ganska lite. Och det är billigare i Sverige än EU.

#game-pass, #microsoft, #xbox-series


Ambassadör
Xbox

Var väl inte helt oväntat med en priskorrigering. Inflationen äter ju upp allt mer.

Fortfarande lägre än jag trodde dock.


signatur

Jump in.

Inaktiv

55% prisökning är rätt rejält. Alltid faran när man blir inlåst i prenumerationer.
Förstod fel

Redaktör
Skrivet av anon_332538:

55% prisökning är rätt rejält. Alltid faran när man blir inlåst i prenumerationer.

55 procent är det väl inte, snarare typ 5 och 15? Oavsett så är det rätt lite i reda pengar: 6 och 20 kr.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

55 procent är det väl inte, snarare typ 5 och 15? Oavsett så är det rätt lite i reda pengar: 6 och 20 kr.

11 till 17 dollar är en 55% ökning om jag inte måste gå om grundskolan innan midsommar?

Medlem
Skrivet av anon_332538:

11 till 17 dollar är en 55% ökning om jag inte måste gå om grundskolan innan midsommar?

11 dollar är konsol-varianten och 17 dollar är ultimate, det är ingen prishöjning från 11 till 17.

Medlem

Inte så farligt men efter att ”All access” abonnemanget går ut så förlänger jag nog inte. GP har kanske inte blivit sämre men MS har. Det kommer helt enkelt för få intressanta spel.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_332538:

11 till 17 dollar är en 55% ökning om jag inte måste gå om grundskolan innan midsommar?

99kr till 105kr =5,94%

135kr till 155kr =14,81%

Var du får 11 till 17 ifrån vet jag inte heller. Game Pass konsol höjs från $9.99 till $10,99 och Game Pass Ultimate från $14,99 till $16,99.


signatur

Jump in.

Medlem

Game pass är ett fantastiskt erbjudande för de som spelar mycket. Det är ofta inte prisvärt för oss som spelar 6-8 timmar i veckan. Då är det bättre att vänta 2-3 månader och köpa spel på rea för 199-299:- fysiskt och räknar med att jag får ca 40 timmar per spel i ren speltid. Då äger jag dessutom spelet, game pass har tidigare tagit bort spel som jag klarat halvvägs. Game pass går att ta en månad här och där när det släpps något som är intressant men det är för dyrt för att betala 12 månader om året för min del.

Medlem

Surt. Helst vill man ju att kurvan går åt andra hållet.
Men jag kommer vackert betala för det är så jävla värt det ändå. Så, you win Majkrosoft!

Medlem

Ultimate blir lite dyrt fast det är väl i klass med Geforce now i och för sig. Kommer nog att köpa Ultimate till semester men sen blir det nog bara Gamepass för PC någon månad här och där. Tycker fortfarande att det är en bra deal men det är mycket annat man vill spela också.

Medlem

perfekt har ultimate till oktober kör starfield sen bye gamepass 👌

Medlem

Långsiktigt så är detta planen. Skaffa prenumeranter via omöjligt bra erbjudanden för att sedan stegvis öka kostnaden.

En ökning på 10 kr är glömt om 6 månader, sedan kommer nästa.

Alla är glada för dem har ju trots allt tillgång till några hundra spel som dem aldrig kommer att spela men det är ju så himla billigt och "bra att ha". Och det går att streama via telefonen vilket nästan ingen gör men det är "bra att kunna".

Kvantitet före kvalitet, precis som Mcdonalds för att citera en tidigare tänkare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Långsiktigt så är detta planen. Skaffa prenumeranter via omöjligt bra erbjudanden för att sedan stegvis öka kostnaden.

En ökning på 10 kr är glömt om 6 månader, sedan kommer nästa.

Alla är glada för dem har ju trots allt tillgång till några hundra spel som dem aldrig kommer att spela men det är ju så himla billigt och "bra att ha". Och det går att streama via telefonen vilket nästan ingen gör men det är "bra att kunna".

Kvantitet före kvalitet, precis som Mcdonalds för att citera en tidigare tänkare.

Har dock svårt att se att nästa höjning kommer redan inom 6 månader.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Har dock svårt att se att nästa höjning kommer redan inom 6 månader.

Det är populärt att hata på MS nu så kräv inte logik av dessa fanboys som bara spyr galla vid alla tillfällen de får

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det är populärt att hata på MS nu så kräv inte logik av dessa fanboys som bara spyr galla vid alla tillfällen de får

Du är ju dock en Microsoft fanboy så att du tar illa upp när någon kritiserar gamepass är förväntat.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Har dock svårt att se att nästa höjning kommer redan inom 6 månader.

Ser att det jag skrev lätt kan misstolkas men menade inte att nästa höjning kommer om 6 månader utan att denna höjning år glömd då, sedan kommer nästa fast vid ett senare tillfälle.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det är populärt att hata på MS nu så kräv inte logik av dessa fanboys som bara spyr galla vid alla tillfällen de får

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det får gå tills vidare. Går det uppåt 175-200 slutar jag prenumerera.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du är ju dock en Microsoft fanboy så att du tar illa upp när någon kritiserar gamepass är förväntat.

Haha, har vuxit upp med Nintendo (NES, Snes och Gamecube) så är det något "lag" jag håller närmast är det nog dem. Men har ägt och spelat glatt på Xbox 360, Playstation 3, 4 och 4 Pro. Men även Xbox One X och Series X. Så är en allätare. Och tar inte illa upp (eller bryr mig det minsta) av kritik av Gamepass. Tyckte bara inlägget var löjligt. Så alla fel i ditt inlägg

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha, har vuxit upp med Nintendo (NES, Snes och Gamecube) så är det något "lag" jag håller närmast är det nog dem. Men har ägt och spelat glatt på Xbox 360, Playstation 3, 4 och 4 Pro. Men även Xbox One X och Series X. Så är en allätare. Och tar inte illa upp (eller bryr mig det minsta) av kritik av Gamepass. Tyckte bara inlägget var löjligt. Så alla fel i ditt inlägg

Om folk tror du är en fanboy, så ligger ansvaret hos dig.

Glad midsommar, kamrat!

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Om folk tror du är en fanboy, så ligger ansvaret hos dig.

Glad midsommar, kamrat!

Känner inget ansvar, men ville tillrättavisa grova faktafel! Glad midsommar!

Medlem

Eftersom jag knappt använder mitt game pass så är det nog dags för mig att säga upp det. Det är bara barnen som använder det till minecraft ibland, men det blir billigare att köpa det

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Känner inget ansvar, men ville tillrättavisa grova faktafel! Glad midsommar!

Du gjorde ingen ansträngning till att rätta något utan du var bara nedvärderande och oförskämd. Tecken på fanboyism.

Glad midsommar!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har ultimate till början av -24, tveksamt om jag förnyar

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha, har vuxit upp med Nintendo (NES, Snes och Gamecube) så är det något "lag" jag håller närmast är det nog dem. Men har ägt och spelat glatt på Xbox 360, Playstation 3, 4 och 4 Pro. Men även Xbox One X och Series X. Så är en allätare. Och tar inte illa upp (eller bryr mig det minsta) av kritik av Gamepass. Tyckte bara inlägget var löjligt. Så alla fel i ditt inlägg

Skrivet av Freakon:

Du gjorde ingen ansträngning till att rätta något utan du var bara nedvärderande och oförskämd. Tecken på fanboyism.

Glad midsommar!

Att du inte ser detta som en ansträngning att rätta till ett faktafel utan något nedvärderande och oförskämt ger mig tecken på att du är ett väldigt dåligt troll. Jag förklarar bara att jag haft konsoler, och spel, av de flesta läger (förutom Sega som var lite av en motsättning till att ha Nintendo som liten) och har haft både Game Boy, GB Advance, DS och 3DS från Nintendo samt PSP av Sony. Hade dock aldrig Vita men det var mer av livssituation snarare än att jag plötsligt skulle hata Sony (det gör jag inte och har aldrig gjort). 

Avstängd

Helt ok med 20kr då det fortfarande är billigare mot PS+ Premium och då får spel dag 1 och har molnspelande.

Klart dom måste öka priset på Game Pass med inflationen.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Att du inte ser detta som en ansträngning att rätta till ett faktafel utan något nedvärderande och oförskämt ger mig tecken på att du är ett väldigt dåligt troll. Jag förklarar bara att jag haft konsoler, och spel, av de flesta läger (förutom Sega som var lite av en motsättning till att ha Nintendo som liten) och har haft både Game Boy, GB Advance, DS och 3DS från Nintendo samt PSP av Sony. Hade dock aldrig Vita men det var mer av livssituation snarare än att jag plötsligt skulle hata Sony (det gör jag inte och har aldrig gjort). 

Jag trodde du menade ditt inlägg där du skriver att folk i tråden hatar och är fanboys.

My bad.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar