Ukrainsk kryptofirma hade 3 800 Playstation 4 olagligt inkopplade i elnätet

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Samma sak.

Absolut. Massor med folk älskar influencer-kulturen och får både underhållning och inspiration av det. Om det nu är "nyttigt" i alla fall är en annan fråga. Det finns förstås många influencers som gör större skada än nytta. Vissa medvetet, andra inte. Men det råder ingen tvekan om att det iaf KAN tillföra värde, som med annan underhållning/kultur.

Inte genom strömförbrukningen/hyran/etc. Men att tillskaffa sig resurser på andras bekostnad kallar jag att utnyttja samhället.

När det kommer till staten så beror det ju förstås på av vilket syfte. Staten ska ju inte ha eget vinstintresse utan ska agera för folkets bästa. Men gör de det för att öka sin egen kassa och sedan inte använder pengarna för folkets bästa, ja då är det självklart inte försvarbart.

När det kommer till "affärsbankerna" så tycker jag inte det är moraliskt ok. Det betyder dock inte att jag tycker att verksamheten borde vara olaglig.

Aight, vi kan enas om att vi inte håller med varandra, troligtvis inte i någonting. Ha en bra dag.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar