Stora Anime-tråden

Releasehästryttare
Skrivet av deezel:

Tror jag såg upp till avsnitt 4-5, och på punkten brutalt var det väl likvärdigt så långt jag såg. Men har för mycket annat att kolla så den ligger på paus.

Edit:
Vill man ha brutalt så kan man kolla in Hametsu no Oukoku också.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=QUcbz4AyQSQ

Japp, den skall absolut kollas in snart!

-

Mappas nästa Anime kommer till Netflix 15 jan!

Ser ut och bli riktigt bra!

Medlem
Skrivet av Devan:

Japp, den skall absolut kollas in snart!

-

Mappas nästa Anime kommer till Netflix 15 jan!

Ser ut och bli riktigt bra!

https://youtu.be/Z2BDnTE6bDE

På tal om Mappa så har det tidigare kommit ut att dom jobbar "lite" för mycket. Nu på senare har det kommit ut ytterligare kommentarer från folk som jobbar på studion, en del verkar inte må så bra, om man säger så.

Dom har ju jobbat med sjukt många serier den senaste tiden, så inte undra på att dom möjligen känner sig utbrända och överarbetade. Riktigt tråkigt att läsa, om detta stämmer. Studion är ju helt klart en av dom bästa just nu och blir dom behandlade som skit så finns väl risken att den läggs ner eller helt enkelt att kvalitén sjunker.

https://gizmodo.com/mappa-jujutsu-kaisen-crunch-allegations-1...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Skrivet av Fezk:

På tal om Mappa så har det tidigare kommit ut att dom jobbar "lite" för mycket. Nu på senare har det kommit ut ytterligare kommentarer från folk som jobbar på studion, en del verkar inte må så bra, om man säger så.

Dom har ju jobbat med sjukt många serier den senaste tiden, så inte undra på att dom möjligen känner sig utbrända och överarbetade. Riktigt tråkigt att läsa, om detta stämmer. Studion är ju helt klart en av dom bästa just nu och blir dom behandlade som skit så finns väl risken att den läggs ner eller helt enkelt att kvalitén sjunker.

https://gizmodo.com/mappa-jujutsu-kaisen-crunch-allegations-1...

MM får hoppas de löser problemen, sämre kvalitet eller att det blir stejk vill ju ingen, that said arbetsförhållanderna i Japan är ju sämre än här så .. yeah ..

-

Kan nån påminna mig om några år att jag behöver se om Uncle from another world!?

Denna videon påminnde mig om hur mycket jag gillade den serien!

Releasehästryttare
Skrivet av almblad:

Började kolla på GATE idag, älskar idén om att ställa en modern arme mot fantasi arméer!

Den är inte bäst animerad men handlingen håller mig intresserad.

Medlem
Skrivet av Devan:

Började kolla på GATE idag, älskar idén om att ställa en modern arme mot fantasi arméer!

Den är inte bäst animerad men handlingen håller mig intresserad.

https://media.tenor.com/_1Lk_IQQyNwAAAAC/gate-anime.gif

såg GATE när den kom och jag gillade den. Visst inget mästerverk. Men kul karaktärer och hela idén är intressant. Finns vissa avsnitt som är sjukt brutala mot dom stackarna i fantasty världen haha.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fezk:

Jujutsu Kaisen är en för jäkla trevlig serie. Mycket också tack vare Mappa som är helt galet bra på animering, förmodligen den bästa studion just nu skulle jag säga.

Jujutsu Kaisen började som en standard Shonen-serie, men utvecklades till något mer än så ju längre den går.

Dock synd att animatörerna jobbas ihjäl och knappt för betalat. Är du intresserad kan du hitta tonvis med info om du bara söker på studion.

Det intressanta (lite kortfattat) är att det inte riktigt handlar om att de knappt får tid att göra klart en serie, utan att studion har många serier de arbetar med samtidigt så arbetarna knappt får andas.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Devan:

Började kolla på GATE idag, älskar idén om att ställa en modern arme mot fantasi arméer!

Den är inte bäst animerad men handlingen håller mig intresserad.

https://media.tenor.com/_1Lk_IQQyNwAAAAC/gate-anime.gif

Gillar man den så kan man även kolla in Outbreak Company, kom nått år innan GATE. Tjossan, visst 10 år sen jag såg den ser jag Handlar ju även är om en otaku, men de kunde inte var mer olika typer.

Medlem
Skrivet av Fezk:

På tal om Mappa så har det tidigare kommit ut att dom jobbar "lite" för mycket. Nu på senare har det kommit ut ytterligare kommentarer från folk som jobbar på studion, en del verkar inte må så bra, om man säger så.

Dom har ju jobbat med sjukt många serier den senaste tiden, så inte undra på att dom möjligen känner sig utbrända och överarbetade. Riktigt tråkigt att läsa, om detta stämmer. Studion är ju helt klart en av dom bästa just nu och blir dom behandlade som skit så finns väl risken att den läggs ner eller helt enkelt att kvalitén sjunker.

https://gizmodo.com/mappa-jujutsu-kaisen-crunch-allegations-1...

Skrivet av uberpwnage2.0:

Dock synd att animatörerna jobbas ihjäl och knappt för betalat. Är du intresserad kan du hitta tonvis med info om du bara söker på studion.

Det intressanta (lite kortfattat) är att det inte riktigt handlar om att de knappt får tid att göra klart en serie, utan att studion har många serier de arbetar med samtidigt så arbetarna knappt får andas.

Jo, skrev om det några inlägg ovan.

Läst dock någon kommenterar att man är besviken för man inte fick tillräckligt tid att göra animeringen bättre osv. Det är väl just förmodligen att dom har för mycket att göra, ingen tid för finputs.

Får hoppas det hamnar tillräckligt i rampljuset och folket där får det bättre. Antingen det eller så blir det förmodligen som jag skrev, sämre kvalité eller studion lägger ned/folk slutar, kanske en strejk. Nu är ju den japanska arbetskulturen en aning annorlunda, så vi får väl se hur det blir, tråkigt är det iallafall.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Skrivet av deezel:

Gillar man den så kan man även kolla in Outbreak Company, kom nått år innan GATE. Tjossan, visst 10 år sen jag såg den ser jag Handlar ju även är om en otaku, men de kunde inte var mer olika typer.

Läste om den igår, hinner jag så skall jag se den också!

Releasehästryttare

Sqeee!!

Älskar designen på de flesta karaktärer!

Releasehästryttare

Sorry @deezel men outbreak company föll mig inte i smaken, ger serien 6/10, hade gett den 5 men den fick mig att skratta några gånger så blir en 6a!

Medlem

Hade en slö söndag och gav Outbreak Company en chans jag med, men den föll mig inte alls i smaken och gav upp rätt så snabbt. Alldeles för otaku-fokuserat, vilket är så cringy och blä.

Releasehästryttare

MF Ghost 8/10

Har nu sett 10 av de 12 avsnitt som sänds och redo att ge denna serien ett betyg, visuellt är det riktig snyggt när bilarna kör runt, dock när det är karaktärer i stället på skärmen så kan bakgrunderna vara snyggare vilket gör att det känns som de inte passar in i välden, dock inget större problem då serien fokuserar på bilkörningen.

Audio är klockrent, bilarna låter som de skall och röstskådespelarna gör sitt jobb bra och musiken passar serien!

Givetvis om man har 0 intresse för racing eller bilar så bör man skippa denna, men för mig som ibland kör något racing spel så va den grym!

Releasehästryttare
Medlem

Alltså, Jujutsu Kaisen..... överraskar fortfarande hur bra den är. Så löjligt bra serie!

Todo, så skön karaktär. En favorit, helt klart.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Alltså, Jujutsu Kaisen..... överraskar fortfarande hur bra den är. Så löjligt bra serie!

Todo, så skön karaktär. En favorit, helt klart.

Vänta bara tills du är på de senaste avsnitten!
Galet bra!

Medlem
Skrivet av Jimmandx:

Vänta bara tills du är på de senaste avsnitten!
Galet bra!

Jo alltså, det är det jag menar, det blir bättre ju längre det går, är på det senaste, fantastisk.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jo alltså, det är det jag menar, det blir bättre ju längre det går, är på det senaste, fantastisk.

Aah hade missat att se senaste avsnittet, hänger med på vad du menar nu ⭐️

Releasehästryttare

Tearmoon Empire 6/10

Såg 7 av de 12 avsnitten, och det händer inget spännande efter avsnitt ett, riktigt sömnpiller!

Releasehästryttare

Solo leveling är den vinter animen 2024 som folk är mest sugna på enligt anichart

Kommer ni se den?
Själv har jag den inte på min att se lista just nu.

Medlem
Skrivet av Devan:

Solo leveling är den vinter animen 2024 som folk är mest sugna på enligt anichart

https://youtu.be/HkIKAnwLZCw

Kommer ni se den?
Själv har jag den inte på min att se lista just nu.

Polarn säger att det något av det snyggaste han läst inom manga / manhwa iallafall och verkar ha en hel del coola fighter, så jag lär spana in den.

Men, är inget fan av "VR/AR/dungeons&dragons med leveling"-genren, så får se vad man tycker om denna.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

JRA
Medlem

Någon som har sett Ghiblis nya än?

Medlem
Skrivet av JRA:

Någon som har sett Ghiblis nya än?

Inte ännu, men ser fram emot att göra det.
Har dock hört lite om att den delat tittarna i helt olika läger. Har läst alltifrån att den är fantastisk, vrickad och konstig till t.o.m. bedrövlig... så det ska bli intressant att se var man hamnar. 😅

Quake-konnässsör

Nu när ni nämnde Manwha så kanske jag kan rekommendera några. Av vad jag har fått lära när jag sitter och skummar igenom, så verkar sydkoreanerna tycka om reinkarnation/själavandring formatet, liknande format som japanernas Isekai, men där huvudkaraktären behåller minnet från sitt tidigare liv. Även, MMO, de verkar vara galna i det format

  • Reformation of the Deadbeat Noble

  • Return of the Mount Hua Sect

  • Reaper of the Drifting Moon

  • Taming Master

  • Damn Reincarnation

  • Reincarnation of the Suicidal Battle God

  • Solo Max-Level Newbie

  • Solo Leveling

  • The Ember Knight

  • Tower of God

  • The Gamer

  • unOrdinary

  • Eleceed

  • Nano Machine

  • Swordmaster’s Youngest Son

  • The Max Level Hero has Returned!

  • Doctor’s Rebirth

  • Regressor Instruction Manual

  • The Dark Magician Transmigrates After 66666 Years

  • Return of the 8th Class Magician

  • The Breaker (Finns tre delar. The Breaker, del 1, The Breaker New Waves, del 2 och Eternal Force, del 3)

Där har ni säkert flera månader att läsa igenom om ni så behagar. Tower of God, The Breaker, Solo Leveling och Regressor Instruction Manual är nog mina favoriter bland dessa. Men alla är underhållande och läsa med sin egen tvist.

De flesta av dessa är också "Ongoing", det vill säga att de inte är kompletta. Solo Leveling, Return of the 8th Class Magician, The Breaker del 1 och del 2 är de som endast är avslutade av dessa.

Solo Leveling är mycket värd och läsa igenom, även om Animen kommer ut "snart" så kan man med gott samvete läsa igenom Manwhan. Jag tror att de kommer skippa vissa saker, så som de gjorde i Tower of God. Men sen så skippade de några saker när de gjorde Manwhan från den Light Novel som skrevs från början.

Releasehästryttare

Shy

Hade lite högre förväntningar på denna, såg det första två avsnitten och den va extremt tråkig, huvudpersonen Shy lever verkligen upp till sitt namn och kan knappt prata med folk och 50% av avsnitten spenderas med att hon gnäller.

Fattar verkligen inte hur denna gått från manga till anime! Undvik!

Releasehästryttare

Berserk of Gluttony 7/10

Mellanmjölk! Det är vad jag kallar denna, nu jag gillade den och kan rekommendera den om man inte har något annat bra och se, men, den gör verkligen ingenting jättebra så det är inte en anime som man kommer komma ihåg om ett år.

Releasehästryttare

The Demon Sword Master of Excalibur Academy 7/10

Också en mellanmjölks anime som man inte kommer komma ihåg att man sett om ett år, men likt den ovan så va den ändå kul, gillade denna snäppet mer dock, så samma som ovan rekommenderas om man inte har nått bättre att titta på!

Medlem

Nästan lite IGN-vibbar på betygen, ”mellanmjölk, glöms snabbt bort!” - 7/10

Releasehästryttare
Skrivet av Jimmandx:

Nästan lite IGN-vibbar på betygen, ”mellanmjölk, glöms snabbt bort!” - 7/10

Nja, 1-5 undvik 6 ok 7 bra 8-9 grymt bra 10 Mästerverk

-

Rick & morty animen ser så där ut, ny teaser idag:

Releasehästryttare

Det är kallt i mitt rum just nu, så kanske inte nya Kaiju No 8 trailerns fel att jag fick gåshud

Skriv svar