Världens bästa skurk – Final!

Robot
Världens bästa skurk – Final!

GLaDOS mot Bowser. Valve mot Nintendo. Vem tar hem titeln?

#världens-bästa-skurk


Medlem

Glados känns ganska självklar här faktiskt.

Medlem

Bowser är en klassisk skurk. Och han är ju bra på sitt sätt. Men... rätt menlös också. Man skulle enkelt kunna ersätta honom.

Glados har mord i sinne och humor. En perfekt skurk som är svår att glömma.

Önskar bara att det var Glados mot Arthas i finalen istället.

Medlem

Jag vet vem jag röstar på.

Medlem

Är det bara jag som stör mig på att både Bowser och Glados står på fel planhalvor på spelplanen?

Medlem

GLaDOS och Bowser. Visar lite att det är färre och färre spel som ”alla spelat.” Med fler spel betyder det att man känner igen färre skurkar och de få bra skurkarna får färre fans, eller vad man ska säga, för det finns fler spel som ska dela på publiken.

Sen tycker jag själv att det blivit en brist på bra skurkar i spel och i största allmänt är de sämre skrivna, framförallt i AAA spelen, tycker jag i alla fall.

Hoppas GLaDOS vinner

Redaktör
Ponny
Skrivet av Cerb:

Är det bara jag som stör mig på att både Bowser och Glados står på fel planhalvor på spelplanen?

Nu är det korrigerat! Hade missat den detaljen, men nu när jag såg var det typ det enda jag kunde tänka på.


signatur

En Bamseponny av folket

Quake-konnässsör

Jag gör som jag gjorde i sista regeringsvalet, jag röstar blankt

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nu är det korrigerat! Hade missat den detaljen, men nu när jag såg var det typ det enda jag kunde tänka på.

Psst, Arthas och Jokern är inte överstrukna i kvartarna.

Medlem

Valve är poppis. Brons och kanske guld medalj?

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Ugh, det där borde ge GlaDOS vinst på WO. Bortser från den skiten och röstar på Bowser ändå, men spoiler- eller triggervarna gärna nästa gång.

Medlem

Finns det överhuvudtaget en spelboss som hängt med lika länge och i lika många spel som Bowser? (Eller ens i närheten?) Bowser for president!!

Medlem

Räknas kanske inte som Bowser längre?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mikael Berg:

Psst, Arthas och Jokern är inte överstrukna i kvartarna.

SO CLOSE!

(Tack, fixat nu.)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

"Bästa" skurk är ju lite löst, men bästa skurk inte är samma sak som bästa spel.

Bowser är väldigt välkänd, och ikonisk, men hur är han en "bra" skurk? Han har färre dimensioner än spelen han började sin karriär i. Saknar komedi faktorn som många andra starka kandidater, tar upp betydligt mindre plats i spelen han är med i än många andra, och när han väl får screentime har han begränsat med saker att säga.

Bowser får inte spelaren att "känna" något, i jämförelse med Handsome Jack som exempel så är du antagligen riktigt irriterad på honom på slutet, men samtidigt skrattat åt hans antics.

Rösta på skurken, inte spelet. Super Mario må vara bland de bästa spelen som gjorts för sin tid, men det var inte pga Bowser.

Medlem

Jag vet att han redan är utslagen sedan länge, men jag kommer alltid rösta på hitler i wolfenstein 3d. Nazisterna från andra världskriget kommer stå för den ultimata ondskan för en överskådlig tid framöver (även om ett visst block i öst verkar vilja göra anspråk på tronen i närtid), och när detta metalliska ljud från denna mekaniserade robot-armor som adolf klär sig i, närmar sig... ja du... jag minns att första gången jag spelade emot honom, så vart jag bra nödig av stressen 😅


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Efter att nyligen ha spelat om Last Of Us 2 igen så skulle jag såhär i efterhand vilja nominera Abby.

Jag är medveten om att hon inte är en "skurk" per se men få karaktärer har fått mig att känna så mycket hat, ilska och avsky som henne. Även om jag har viss förståelse för hennes handlingar så kan jag inte förlåta henne. Och då har jag ändå spelat LoU2 ett X antal gånger... Kudos till Naughty Dog som lyckats skapa ett spel som framkallar så mycket känslor.

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Efter att nyligen ha spelat om Last Of Us 2 igen så skulle jag såhär i efterhand vilja nominera Abby.

Jag är medveten om att hon inte är en "skurk" per se men få karaktärer har fått mig att känna så mycket hat, ilska och avsky som henne. Även om jag har viss förståelse för hennes handlingar så kan jag inte förlåta henne. Och då har jag ändå spelat LoU2 ett X antal gånger... Kudos till Naughty Dog som lyckats skapa ett spel som framkallar så mycket känslor.

Joel är ingen skurk då?

Minns hur provocerad jag kände mig när jag fick spela som Abby direkt efter golfklubban.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Önskar bara att det var Glados mot Arthas i finalen istället.

Jag ser att jag har en likasinnad här på FZ. Iaf i denna fråga. 🤪

Medlem

Van f är glados 😆 Röstar Bowser 👍

Medlem

Utfallet av denna tävling är minst sagt märklig. Bowser är ju så ensidig och onyanserad man kan bli som karaktär?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Van f är glados 😆 Röstar Bowser 👍

Gå genast och spela Portal-spelen. Så fruktansvärt bra.

Skrivet av doversund:

Utfallet av denna tävling är minst sagt märklig. Bowser är ju så ensidig och onyanserad man kan bli som karaktär?

Fast ikon-status måste väga lite ändå. I princip alla på planeten, från småbarn till farmor och farfar, vare sig de spelat Mario-spelen eller inte, känner igen Bowser. Detsamma kan man inte säga om GlaDOS.

Medlem
Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Fast ikon-status måste väga lite ändå. I princip alla på planeten, från småbarn till farmor och farfar, vare sig de spelat Mario-spelen eller inte, känner igen Bowser. Detsamma kan man inte säga om GlaDOS.

Fast igenkänningsfaktorn har ju absolut ingenting med hurvida "bra" Bowser är som skurk?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Skrivet av doversund:

Fast igenkänningsfaktorn har ju absolut ingenting med hurvida "bra" Bowser är som skurk?

Inte? Ingen blir globalt ökänd utan anledning.

Jag vet att min puls gick upp ordentligt när jag var liten och spelade Super mario på nes och jag för en gångs skull ens nådde till Bowsers slott. Men kanske det också är lite av en generationsklyfta involverad i den här finalen. Och kanske är jag lite färgad av nostalgi?

Medlem

Grattis bowser. Som väntat från början.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Inte? Ingen blir globalt ökänd utan anledning.

Jag vet att min puls gick upp ordentligt när jag var liten och spelade Super mario på nes och jag för en gångs skull ens nådde till Bowsers slott. Men kanske det också är lite av en generationsklyfta involverad i den här finalen. Och kanske är jag lite färgad av nostalgi?

Så kan det nog vara, jag tänker på helt andra karaktärer när jag hör "Världens bästa skurk".

För att förtydliga min poäng:
Big Mac är världens mest sålda hamburgare, på så vis mest kända.
Men är det den bästa hamburgaren? Nej, inte på långa vägar.
Får man tycka att det är världens bästa hamburgare? Absolut.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Skrivet av doversund:

Så kan det nog vara, jag tänker på helt andra karaktärer när jag hör "Världens bästa skurk".

För att förtydliga min poäng:
Big Mac är världens mest sålda hamburgare, på så vis mest kända.
Men är det den bästa hamburgaren? Nej, inte på långa vägar.
Får man tycka att det är världens bästa hamburgare? Absolut.

Fast din poäng är bara att hela den här tävlingen kokar ned till personliga åsikter. Och det visste alla redan, det är liksom i premissen för tävlingen.

Och visst finns det bra poänger för att Big mac är världens bästa hamburgare. Är det den godaste burgaren med spännande undertoner? Det tror jag nästan alla kan hålla med om att det inte är. Men är den pålitlig till den grad att du vet vad du får oavsett vilken Donk du besöker i världen? Japp. Så det beror på vilka kriterier vi sätter som "bäst".

Medlem

Det känns som det står 60/40 till Glados just nu.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

12
Skriv svar