Världens bästa skurk – bronsmatch

Medlem

Världens segaste tävlingar, har väl hållt på sen 1 januari år 2023 känns det som.
Och i slutänden blir det dom klassiska mot varandra, Nintendo vs Valve.
Som många andra känner man igen långt ifrån alla och därav är det inte konstigt att dom mest kända även kommer i final, även om dom inte är särskilt onda eller vad man ska säga.
G-man minns jag knappt, var han ens den onda i Half-Life?
Ganon har inte gjort så mycket avtryck heller precis.
Men jag känner iallafall till dom båda, jämfört med i semifinalerna där man knappt hörttalas om motståndarna.

Medlem

G-man kan vara en skurk. Mer om det får vi såklart reda på i Half-life 3!


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

G-man bättre än Ganon? Nej nu får ni ge er

Medlem

om Glados tar hem detta mot våran kära Bowser,, då vete fan om det är dags att börja ge upp gaming.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Förstår inte hur folk INTE förstår resultatet.
Hade den här omröstningen gjorts för 10 år sedan hade resultatet varit helt annorlunda.

Folk på forumet lär inse att de börjar bli gamla och att gen z är på stort intåg.

För 10 år sedan hade det varit ännu större Valve-dominans och finalen hade varit Glados vs G-man. "Gen Z" har inget med det att göra, många av de levde knappt ens när Half-life och Portal hade sina storhetstider.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Ingen av dessa är speciellt minnesvärda bovar men lägger min röst på Ganon!

Vilket är den minst minnesvärda boven.

Medlem
Skrivet av lonian:

G-man kan vara en skurk. Mer om det får vi såklart reda på i Half-life 3!

Han stal ju showen (och bronset) i den här omröstningen. Riktigt skurkaktiga beteende om du frågar mig!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Förvånad över att G-Man kom så långt. Var länge sen man körde spelet nu, men har inget jätte minne av honom. Men kul att se att Half Life fortfarande är populärt så här många år senare, om de nu inte bara är massa 25+ som röstar.

Medlem

Gman är cool. Men han gör ju knappt nånting.
Har iof bara spelat HL1 och 2 (utan bonus kapitlen) så kanske missat något.
Så en intressant karaktär, men känns inte som tredje bästa genom tiderna.

Medlem

För fan på riktigt nu, Ganon är ju den tråkigaste jävla antagonisten i något spel någonsin.

Medlem

Ganon och G-Man? Eh, vad hände? Tråkigare antagonister får man leta efter.

Nej tacka vet jag Gaunter O´Dimm.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

För fan på riktigt nu, Ganon är ju den tråkigaste jävla antagonisten i något spel någonsin.

Är ju bra mycket bättre än G-man iaf, har inget minne av att man ens slogs mot honom. FIck se honom i någon korridor i någon filmsekvens bara , jaha?
Vad gjorde han ens i spelet`?

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

G-man bättre än Ganon? Nej nu får ni ge er

Håller med, Ganon är den klara vinnaren av de två.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är ju bra mycket bättre än G-man iaf, har inget minne av att man ens slogs mot honom. FIck se honom i någon korridor i någon filmsekvens bara , jaha?
Vad gjorde han ens i spelet`?

Han är hjärnan bakom soppan du vadar i genom HL1 och 2.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Ställer mig lite tveksamt till att det här har att göra med GenZ. Ingen av finalisterna eller ens kvartsfinalisterna är direkt rena GenZ-skurkar, men Ganon och Bowser går ju t.ex. genom flera generationer, helt från X till Z. Det kan helt enkelt vara så att din smak inte är så vedertagen som du tror den är genom alla generationer.

Tycker återigen att en del borde lära sig att slappa av lite och inte ta det här så jäkla seriöst. Bitterhet gör inget bra med varken kropp eller hjärna.

Du misstolkar mig. Hur många gen z känner till bowser? Typ alla.
Hur många känner till kapten rödskägg från monkey island? Ingen.
Vad röstar dom då på? Jo bowser.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Daed:

För 10 år sedan hade det varit ännu större Valve-dominans och finalen hade varit Glados vs G-man. "Gen Z" har inget med det att göra, många av de levde knappt ens när Half-life och Portal hade sina storhetstider.

Jaha visste inte att du kunde ändra det förflutna och se vad som hänt med en omrösning för 10 år sedan kontra idag.. kan du se in i framtiden också och ge mig numren till eurojackpot nästa vecka? 😁

Bara inse att nintendo har kändaste skurkarna genom alla generationer 😎


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Du misstolkar mig. Hur många gen z känner till bowser? Typ alla.
Hur många känner till kapten rödskägg från monkey island? Ingen.
Vad röstar dom då på? Jo bowser.

Klart ingen känner till rödskägg från Monkey Island för den karaktären finns inte.
Syftade du på LeChuck?

Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

Vilket är den minst minnesvärda boven.

Vem var den andra att rösta på då?
Har inte lagt det på minnet 😅

Medlem

Spelat igenom HL2 utan att veta vem G-man var... Först senare jag läst om honom

Medlem

Oavsett vilka skurkar man känner till eller inte så hör ju inte de här två hemma på bronsplatsen. Problemet är väl som någon var inne på att folk inte har spelat alla spel vars skurkar räknades upp här, och då blir det ju inte bättre än så. Hade folk haft någon egentlig koll hade det såklart slutat på det enda sätt det går:
1. GLaDOS
2. Arthas Menethil
2. Lady Dimetrescu <3

Skrivet av Kimpur:

Jaha visste inte att du kunde ändra det förflutna och se vad som hänt med en omrösning för 10 år sedan kontra idag.. kan du se in i framtiden också och ge mig numren till eurojackpot nästa vecka? 😁

Bara inse att nintendo har kändaste skurkarna genom alla generationer 😎

Ja, jo, men nu är ju omröstningen om BÄSTA skurken, inte de mest kända. Dog vs Kefka var ju i stort sett guldfinalen redan i första omgången.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Klart ingen känner till rödskägg från Monkey Island för den karaktären finns inte.
Syftade du på LeChuck?

Precis.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Ja, jo, men nu är ju omröstningen om BÄSTA skurken, inte de mest kända. Dog vs Kefka var ju i stort sett guldfinalen redan i första omgången.

Ja jo, den kan heta vad som.. men tror inte 100% av rösterna är korrekta. Tror inte alla trycker på ”avstå röst” ifall de bara känner till 1 av de 2 deltagarna?

Själv har man ju varit heltidsgamer sedan tidigt 90-tal men kände bara till 70-80% av skurkarna.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Skrivet av Kimpur:

Ja jo, den kan heta vad som.. men tror inte 100% av rösterna är korrekta. Tror inte alla trycker på ”avstå röst” ifall de bara känner till 1 av de 2 deltagarna?

Själv har man ju varit heltidsgamer sedan tidigt 90-tal men kände bara till 70-80% av skurkarna.

Nej, så är det ju. Alla såna här omröstningar får man ju så klart ta med både en och två skopor salt. Jag har också spelat sedan 90-talet och kände väl igen de flesta, men vissa av de nyare karaktärerna har man inte alltid koll på då man inte hinner spela lika mycket som förr. Warcraft och allt med Valve är blind spots för mig. Men jag röstade ändå

Medlem

Det är mer en populäritetstävling än vem som är mest skurk


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Jaha visste inte att du kunde ändra det förflutna och se vad som hänt med en omrösning för 10 år sedan kontra idag.. kan du se in i framtiden också och ge mig numren till eurojackpot nästa vecka? 😁

Bara inse att nintendo har kändaste skurkarna genom alla generationer 😎

Spela inte dum, det krävs självklart inga tidsresor för att se att olika företags popularitet varierar med tiden.

Simpel fakta är att för 10 år sen hade Nintendo sin sämsta och minst populära period som konsoltillverkare, medan Valve var otroligt populära och Portal-spelen fortfarande var relativt färska (P2 hade bara funnits ute i 3 år då).

Det är inte det minsta långsökt att dra slutsatsen att det sannolikt hade gått sämre för Nintendos skurkar och ännu bättre för Valves skurkar under en tidsperiod där Valve var mycket populärare än Nintendo.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Nej, så är det ju. Alla såna här omröstningar får man ju så klart ta med både en och två skopor salt. Jag har också spelat sedan 90-talet och kände väl igen de flesta, men vissa av de nyare karaktärerna har man inte alltid koll på då man inte hinner spela lika mycket som förr. Warcraft och allt med Valve är blind spots för mig. Men jag röstade ändå

Vafan du var med och förvrängde utfallet alltså 😄
Jag var ärlig nog att hoppa över de jag inte kände igen 😂


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Skrivet av Kimpur:

Vafan du var med och förvrängde utfallet alltså 😄
Jag var ärlig nog att hoppa över de jag inte kände igen 😂

Amen! Jag är Förvrängaren, Destroyer of Polls

Medlem
Skrivet av Daed:

Spela inte dum, det krävs självklart inga tidsresor för att se att olika företags popularitet varierar med tiden.

Simpel fakta är att för 10 år sen hade Nintendo sin sämsta och minst populära period som konsoltillverkare, medan Valve var otroligt populära och Portal-spelen fortfarande var relativt färska (P2 hade bara funnits ute i 3 år då).

Det är inte det minsta långsökt att dra slutsatsen att det sannolikt hade gått sämre för Nintendos skurkar och ännu bättre för Valves skurkar under en tidsperiod där Valve var mycket populärare än Nintendo.

Du menar alltså att bara för att valve som spelföretag var på tapeten med ”färska” spel så är det en enkel vinst i en omröstning om hur ”bäst” en skurk är?

Ett färskt spel kan inte ha ”dåliga” skurkar i spelen?

Förlåt men det känns långsökt.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av lonian:

G-man kan vara en skurk. Mer om det får vi såklart reda på i Half-life 3!

Det blir releasetitel till Switch 3!

123
Skriv svar