Max Payne – ett minimalistiskt, svårmodigt mästerverk

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Ja, Max Payne är antagligen det första och bästa exemplet på bullet time i spel. Även om de lyfte idén rätt ur The Matrix.

Det roliga här är ju att Matrix-spelet som kom senare hade sämre bullet time än Max Payne.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

jag vill även tillägga att det finns Massor med mods till max payne, matrix mod minns jag var skitkul. man kunde springa på väggarna, slå voltor, bullet time som fan, allting bara så mkt roligare än originalet. rekommenderar starkt moddar. då kan man gå full matrix med detta spel. nu ska jag fan oxå installera det igen, det var längesen nu


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Yes! De ska spelas! Jag testade Half-Life på min 133 mhz:are back in the day. Det flöt inte på bra. Hoppas på stabil 60 fps nu.

Ja, det borde inte vara något problem snarare kommer du ligga runt 200-300 med en någorlunda modern gpu. men minns det vetefan om jag ens fick 30fps.Spelet var lika underbart fascinerande trots det. Nu skulle jag aldrig kunna stå ut med något under 60fps...


signatur

7900XTX
7800X3D

Skrivet av monsterbenke:

jag vill även tillägga att det finns Massor med mods till max payne, matrix mod minns jag var skitkul. man kunde springa på väggarna, slå voltor, bullet time som fan, allting bara så mkt roligare än originalet. rekommenderar starkt moddar. då kan man gå full matrix med detta spel. nu ska jag fan oxå installera det igen, det var längesen nu

Så... Matrix-modden till MP1 är ett bättre Matrix-spel än det officiella Matrix-spelet?

Medlem

Riktigt bra skrivet! Blev så fundersam när man läste att Max Payne inte pratar och sedan kom det upp om ljudbuggen som fick en att skratta till. Du borde verkligen köra om med röster osv. Bara rösterna från fienderna är klassiker. Att köra igång slowmotion och höra It's Paaaaynee! Sen är hela Max Payne är skapat för att höra hans episka röst.

Inaktiv

Satan i gatan du skulle kunna sälja in mig på vilket spel som med ditt skrivande. Kanske blir att spela igenom

Skrivet av Loading:

Riktigt bra skrivet! Blev så fundersam när man läste att Max Payne inte pratar och sedan kom det upp om ljudbuggen som fick en att skratta till. Du borde verkligen köra om med röster osv. Bara rösterna från fienderna är klassiker. Att köra igång slowmotion och höra It's Paaaaynee! Sen är hela Max Payne är skapat för att höra hans episka röst.

Haha ja, det var lite komiskt. Det var den lilla "twisten" som fick mig att vilja skriva texten från första början. Var väl så inne i spelets värld att jag inte ens reflekterade över tystnaden, först. Jo, spelar en vända till med ljud nu. Tack för att du läste.

Skrivet av anon_332538:

Satan i gatan du skulle kunna sälja in mig på vilket spel som med ditt skrivande. Kanske blir att spela igenom

Tack! Det påminner mig om vad en vän sa till mig för många år sen. Nåt i stil med: "Alltså när du ska beskriva ett spel låter det som det bästa nånsin, man blir skitsugen. Sen i verkligheten är det en ful pixelgubbe och MS Paint-grafik."

Jag tror jag försökte sälja in ett jrpg till en skejtare.

Medlem

Du gick tyvärr miste om en otrolig förstagångsupplevelse när du spelade igenom det utan ljud i mellansekvenserna.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Så... Matrix-modden till MP1 är ett bättre Matrix-spel än det officiella Matrix-spelet?

ja mkt bättre


signatur

//monster

Medlem

Jag bor ungefär 2.5 mil från Jönköping och på den korta färden så såg jag fem bilar som låg i diket. Det var armageddon ute men INGET kan stoppa mig att få spela något som har med fist of the Northstar att göra. Speciellt inte efter att du hade prisat det. Nu gillar jag dynasty warriors-spelen så jag måste säga att det var värt resan ska jag vara helt ärlig så älskar jag att köra när det är kaos, det blir lite mer spännande då.

Jag gillade dina recensioner och det märktes på dig att du älskar "tidig" anime / manga som jag själv gör så din smak rimmade väl med min så det var givet att skaffa spelet.

F.ö Rao var min favorit.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Skrivet av Slutbossen:

Jag bor ungefär 2.5 mil från Jönköping och på den korta färden så såg jag fem bilar som låg i diket. Det var armageddon ute men INGET kan stoppa mig att få spela något som har med fist of the Northstar att göra. Speciellt inte efter att du hade prisat det. Nu gillar jag dynasty warriors-spelen så jag måste säga att det var värt resan ska jag vara helt ärlig så älskar jag att köra när det är kaos, det blir lite mer spännande då.

Jag gillade dina recensioner och det märktes på dig att du älskar "tidig" anime / manga som jag själv gör så din smak rimmade väl med min så det var givet att skaffa spelet.

F.ö Rao var min favorit.

Ja, det är något speciellt med gammal animé! Har haft skitskoj med att låta kidsen upptäcka gamla klassiker som Starzinger, Silverfang m fl. Fist of the North Star kan de vänta lite med, dock.

Medlem

Aldrig kört Max Payne 1, tvåan däremot körde jag ut.

Ser fram mot remaken.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar