Palworld sjätte spelet i Steam-historien med en miljon samtidiga spelare

Robot
Palworld sjätte spelet i Steam-historien med en miljon samtidiga spelare

Kliver förbi spel som Hogwarts Legacy och Baldur's Gate 3.

#palworld


Medlem

Även ruskigt smaskigt att läsa alla saltiga kommentarer från inbitna nintendofans som hatar att spelet har lyckats.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Även ruskigt smaskigt att läsa alla saltiga kommentarer från inbitna nintendofans som hatar att spelet har lyckats.

Medlem

Provat via GamePass, tycker inte det är så bra som hypen vill göra det till personligen (typ 6,5/10). Känns stelt om än det är annorlunda och jag fattar att folk gillar Pokémon delen i ett co-op / survival spel. Men alla tycker vi annorlunda.

Medlem

Förstår inte hypen, spelade det några timmar och tyckte det var riktigt tråkigt. Valheim spelade jag 80 timmar på 2 veckor, detta klarade jag inte av att spela mer än 3-4 timmar. Men ja, pokemon fans finns det många av, så antar att det är därför.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Förstår inte hypen, spelade det några timmar och tyckte det var riktigt tråkigt. Valheim spelade jag 80 timmar på 2 veckor, detta klarade jag inte av att spela mer än 3-4 timmar. Men ja, pokemon fans finns det många av, så antar att det är därför.

Tvärtom för mig. Blev skapligt uttråkad av Valheim. Kunde man ha arbetare i Valheim?

Medlem

Spelet har ju redan nu nått milstolpen 1,582,482 samtidiga spelare. Allt snack om spelets eventuella plagiasm och AI-ridåer kommer säkerligen driva försäljningen ännu mer. Skulle inte förvåna mig om det når två miljoner samtidiga spelare inom sinom tid.

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Provat via GamePass, tycker inte det är så bra som hypen vill göra det till personligen (typ 6,5/10). Känns stelt om än det är annorlunda och jag fattar att folk gillar Pokémon delen i ett co-op / survival spel. Men alla tycker vi annorlunda.

Gamepass ska vara en gammal version och Steam mycket bättre, tydligen.

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Spelet har ju redan nu nått milstolpen 1,582,482 samtidiga spelare. Allt snack om spelets eventuella plagiasm och AI-ridåer kommer säkerligen driva försäljningen ännu mer. Skulle inte förvåna mig om det når två miljoner samtidiga spelare inom sinom tid.

Japp, det är trea på listan nu efter PUBG och CS:GO. Som du säger är det väldigt tidigt i releasen, toppen är sannolikt inte nådd.
https://steamdb.info/charts/?sort=peak

Medlem
Skrivet av Najkan:

Gamepass ska vara en gammal version och Steam mycket bättre, tydligen.

Yes, senaste versionen sitter fortfarande och väntar på Xbox certifieringen. Den kan tydligen dra ut längre på tiden när det är early-access spel.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Gamepass ska vara en gammal version och Steam mycket bättre, tydligen.

Det är inte så stor skillnad på de två versionerna, så gillar man inte spelet kommer inte den patchen göra särskilt mycket


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Att folk inte tröttnar på all stövelware.

Medlem

Att ett spel från ingenstans når dessa siffror tror jag mer beror på marknadsföring än ett bra spel. Tyvärr. Kommer nog försvinna lika snabbt som det kom.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Att ett spel från ingenstans når dessa siffror tror jag mer beror på marknadsföring än ett bra spel. Tyvärr. Kommer nog försvinna lika snabbt som det kom.

Det är ett unikt spel så tycker helt klart de har något. Spelade några timmar igår, man märker verkligen att det är early access.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

1
Skriv svar