Snabbkollen – Brukar du spela klart story-baserade spel?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Soldier of Fortune spelade man klart.

Du har så fel vad jag minns så gjorde man inte det. Jag spelar klart det mesta. Men är väldigt duktig på att starta och sen inte spela klart just JRPG spel. Vet inte ens hur många oavklarade spel jag har. Har nog aldrig klarat mig igenom något Tales of spel eller Dragon Quest spel. Men spelat flera stycken. Det är något med JRPG spel jag är lite svårt med i slutet av dom. Men jag gillar dom väldigt mycket endå.

Medlem

För mig blir det som en film, är det för dåligt eller tråkigt, så har jag annat att göra. Men det blir väl 50/50 för min del.

Medlem

Brukar bara köra ett story spel åt gången och då kör jag det från start till slut innan jag ger på mig ett annat.

Sen blir det att jag mest kör story spel nu för tiden. Multiplayer spelas mer och mer sällan. Förr var det precis tvärtom.

Medlem

Det är väl klart att så länge spelet är bra och roligt så spelar jag ut det.

Men tappar jag suget så är det troligtvis för att det inte är så bra som jag trodde.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag har inga problem att avbryta ett spel om jag inte tycker om det. Min tid är värd mer än att sitta och tvinga mig själv till slutet i spel jag inte gillar.

Men jag avslutar ändå det mesta jag påbörjar.

Medlem

Jag försöker nog kolla in storydrivna spel en hel del innan jag är säker på köp, för såna spel behöver lite tidsinvestering. I slutändan blir det alltså inte så många jag ens börjar på.

Sen vad gäller andra typer av spel som multiplayer är det en annan femma. Särskilt shooters, där gillar jag att testa och hoppa mellan spel lite hursom

Medlem

Game pass / epic gratis etc förstörde det för mig, det är alldeles för lätt att bara installera nytt hela tiden.

Sen är det väl även en del så att jag spelat så extremt mycket under dom senaste typ 35 åren, att jag har svårt att hitta något som verkligen får mig att fastna.

Medlem

Förutsatt att spelet är bra, ja. Annars nej.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Spelar alltid typ klart main storyn, men med vissa spel blir det snabbspåret igenom och med andra spel blir det mer 100%.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Medlem

Kör endast enspelarkampanjer för dess story så ja, spelar alltid klart (om jag inte tycker spelet är mer eller mindre ovärt att spela då) även om jag testat några spel på Game Pass och inte spelat klart av olika anledningar (licens som går ut t.ex) men 95% i alla fall!

Medlem

Börjar jag på ett spel så försöker jag alltid spela klart det. De spel jag inte klarat ut har oftast berott på att jag råkat börja med nåt mer spel samtidigt som jag råkat fastna i och när jag sedan är klar med det har inte lusten att ta upp det gamla spelet igen varit där för tillfället. Därför försöker jag oftast se till att bli klar med ett spel innan jag ger mig in på ett nytt nuförtiden.

Minns att jag skaffade Red Dead Redemption 1 när det var nytt och började spela det ett tag men hade samtidigt flera spel jag hade skaffat som jag körde igenom istället. Tog dessvärre 10 år innan jag tog itu med RDR1 igen och klarade ut det. Fortfarande ett otroligt bra spel men jag ångrar att jag inte körde klart det när det var nytt, för lika bra nu som när det var nytt är det inte.

Sen har det varit spel som man kört fast på, men numera finns så mycket hjälp på internet att hitta så det var mest när jag var liten.

Medlem

Köper jag ett spel spelar jag i princip alltid klart storyn dock gör jag inte alltid klart alla sidouppdrag. Men då brukar jag göra rätt ordentlig research innan för att vara säker på att det är ett spel för mig. På prenumerationstjänster händer det rätt ofta att jag bara testar spel som jag sen inte spelar klart.

Medlem

Jag spelar endast singleplayer idag, har varken tid eller ork att lägga min tid på multiplayer längre. Allt som oftast så spelar jag klart det som jag påbörjar, skulle tro att jag har runt 85-90% där, men det kan ta lång, lång tid ibland. Xenoblade Chronicles bland annat höll jag på med av och till under nästan ett år.

Försöker hålla mig till att lira ett spel åt gången dock, det blir har jag märkt oftast bäst.

Medlem

Jag spelar tills jag slutar ha kul. Var länge sedan jag kände att jag behövde tvinga mig igenom ett spel. Var annorlunda när jag var 10 och råkat köpa ett skitspel för 649kr när månadspengen var 100kr. Då spelade jag skiten. 🙂

Medlem

Spelar alltid klart storybaserade spel med undantag för open world spel som jag nästan aldrig slutför!

Medlem

Spelar klart spel jag gillar, ser ingen mening med att plåga sig igenom ett spel. Finns bättre saker att lägga sin tid på.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag är riktigt dålig på att faktiskt spela färdigt spel. 9/10 gånger tröttnar jag på vägen eller bara tappar det för att livet kommer emellan.

Medlem
Skrivet av alias:

Spelar klart spel jag gillar, ser ingen mening med att plåga sig igenom ett spel. Finns bättre saker att lägga sin tid på.

This!

Och spel jag gillar har jag inget problem att spela igenom en gång till ett halvår senare. 😁 Lite som med filmer, jag ser klart dom om jag gillar dom, men det finns ju givetvis dom man stänger av efter första halvtimmen också., huruvida det är ett "storyspel" eller ej har inte så stor betydelse egentligen, även om det är den typen av spel jag föredrar numera.

Medlem
Skrivet av RaXha:

This!

Och spel jag gillar har jag inget problem att spela igenom en gång till ett halvår senare

Håller med, spel som jag verkligen gillar känns ofta till och med bättre andra genomspelningen då man vet vad som ska göras och mekaniken sitter där. Jag har aldrig varit spoilerkänslig varken när det kommer till spel eller film. Får samma känsla i alla fall.


signatur

7900XTX
7800X3D

12
Skriv svar