Snabbkollen – Brukar du spela klart story-baserade spel?

Robot
Snabbkollen – Brukar du spela klart story-baserade spel?

Bikta dig i veckans snabbkoll.

#snabbkollen, #tetris


It's not a lake, it's an ocean

Det brukar jag faktiskt oftast.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

I princip det enda jag spelar Och 9/10 fall spelar jag klart dem, ska vara riktigt tråkigt gameplay/dålig story eller liknande om jag ska överge det.

Samma syndrom som när man läser en bok, ser en film eller åtar sig att se en tv-serie: Behöver inte vara det bäst som gjorts, men jag vill ta mig igenom det!

Medlem

Jag har fortfarande inte spelat klart Witcher 3 efter alla dessa år. Samma med Pillars of Eternity. Är det nu jag joinar Backloggens År?


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Om det är bra spelar jag ut det. Nu finns det så många intressanta spel att gå vidare till så jag har inga problem att överge ett spel jag tycker är tråkigt.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Jag spelar i regel klart alla typer av spel jag startar, då jag gör min lilla research över vad som ser intressant ut och faller mig i smaken.

Jag har bara droppat ett eller två spel under de senaste 10 åren över vad jag kan minnas. I så fall har spelen varit riktigt medelmåttiga, med dålig gameplay och kontroll.

Medlem

Soldier of Fortune spelade man klart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Oftast, dem gånger jag inte spelat klart dem har det varit pga tråkigt gameplay. Och i dem fallen som jag inte kört klart men storyn varit bra har jag helt enkelt kollat färdigt på storyn på youtube.

Medlem

Spelar ofta klart story spel, enda spel som jag kan komma ihåg som jag medvetet slutade spela är AC Valhalla då Ubisoft gjorde en ändring efter launch så att fienderna levlar upp med din karaktär.

Medlem

Känns ju som det är en majoritet som inte klarar av spel.
Men det vet man ju själv, att man har ett gäng spel man aldrig klarat av men påbörjat.
Räcker ju att se på achievements, klarat sista bossen 5% typ.

Medlem

Ibland. Jag försöker slutföra spel, men ofta så är dom så långa så man hinner tröttna och söker sig till något nytt istället.

Medlem

Nästan alltid om det är bra. Vet redan typ första timmen om det är något jag gillar eller inte.

Endast open world spel som kan dra ut på det som jag ibland släpper innan jag klarat till slutet

Medlem

Alltid. Sträck-spelar single player titlar tills jag är klar. Sist var Hogwarts Legacy. Cirka 41 timmar uppdelat på sex dagar in så var man klar. Innan det var det Starfield, Far Cry 6, Cyberpunk, Hollow Knight, Dead Island 2 och en massa skräckspel. Finns ett undantag dock. Rogue Warrior (2009). Det spelet gav jag mitt bästa men efter en crash och sparfil-error cirka halvvägs så gav jag upp.

Medlem

Tappar jag momentum har jag jättesvårt för att komma tillbaka och slutföra.
Vilket händer pinsamt ofta


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Då jag bara spelar singleplayer spel i stort sett så ja, dock kör jag inte igenom alla spel då vissa är tråkiga.

Medlem

Det beror på om spelet är bra. Ett tråkigt spel finns det ju ingen anledning att spela färdigt. Jag slutar spela när ett spel inte är underhållande längre oavsett om berättelsen är slut eller inte.

Medlem

Har för mycket tid nu för att inte spela klart storyn. Jag lägger också mer tid på varje spel än många så när jag har spelat klart mina favoritspel från ett år har nästa år börjat så jag hinner inte börja spela något som jag är osäker på om jag kommer att tycka om.
Om det är ett svagt spelår går jag hellre tillbaka till spel än att testa något nytt.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Om det är bra spelar jag ut det. Nu finns det så många intressanta spel att gå vidare till så jag har inga problem att överge ett spel jag tycker är tråkigt.

Exakt så gör jag också! Gameplay kan vara ganska tråkigt bara storyn är intressant så brukar jag allt som oftast spela klart det.

Medlem

Oftast, skulle jag säga.

Är de kortare och mer fokuserade/linjära (Röki, Rime etcetera), nästan alltid men är de Open World, då är det mer 30/70. Fortfarande inte klarat CP2077 trots köp vid release, tog mig två år att klara Witcher 3 från release, och fortfarande inte spelat klart Blood & Wine (började på det för ett år sedan, knappt spelat det). Har lite OW fatigue tror jag.

Sedan spelar ju självfallet andra delar av spelen in - gameplay, estetiken (nej, behöver inte vara Unreal Engine femtioelva, klarar mig gott med pixlar om det är så) med mera - men kan förlåta mycket med bra story och bra medföljande musik.

Medlem

Startar upp 20-30 olika Story baserade spel. Hoppar mellan dom i 10års tid och sen startar jag nya spel😅 Sist jag varvade ett spel så var det Mega man 2 till gameboy för några årsen


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Har alltför mycket att spela i förhållande till tid att spela på för att hålla fast vid sådant som inte håller mig fast.

Fenomenalt överjävla bra spel - lirar alltsom oftast klart. Har dock på senare tid allt svårare för långa spel och överger dessa, t.ex. Persona 5 och Red Dead Redemption 2 avslutades inte trots att det sistnämnda nog är ett av de bästa spel jag någonsin spelat.

Väldigt bra spel - brukar lira klart men tumma lite på sidoaktiviteter och ofta rusa igenom storyn i slutet, t.ex. The Witcher 3, Elden Ring, Starfield och ett gäng isometriska RPGs där de två förstnämnda avslutades med minimal mängd "fluff" avklarat medan de två senare ligger delvis avklarade.

Bra spel - ca. 30/70 om jag lirar klart eller ej, beror oftast på spelets längd och om något annat kommer emellan, t.ex. Far Cry 5+6, de tre Assassin's Creed i "RPG-trilogin", ett gäng RTS-spel och annat som kan uppfattas som ganska enformigt har jag inte kört klart även om jag hade ganska kul under den period jag spelade dem. De flesta open world-spel hamnar också här oavsett egentlig kvalitet.

Allt därunder avslutas i stort sett aldrig, tyvärr. Missar säkerligen ett gäng guldkorn som inte fångar en direkt.

Medlem

Väldigt sällan, men spelar jag klart så är det för att det är bra gameplay med riktigt bra progression som loot, skills osv osv. Spel spelar jag aldrig för story, vill jag ha en bra story kollar jag film eller serie. Enda undantaget är ff7 remake där jag faktiskt fastnade för storyn.

Medlem

Beror på om jag vill fortsätta spela eller inte.
Fortsätter inte spela ett spel jag avskyr att spela.
Ett exempel är väl Alan Wake 2 där jag inte tror att jag någonsin kommer ta mig till slutet.
Spelar ingen roll hur snyggt det är när spelet är trist.

Medlem

Om storyn är bra, ja. Om inte läggs spelet på hyllan väldigt fort. Bra gameplay är en bonus, men inte livsviktigt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Ja, en bra story gör att jag spelar klart spel även om själva gameplay skulle vara medelmåttigt.
När jag väljer spel är det till största del för att jag är intresserad av att spela en bra story.
Kombineras det med grym gameplay är det perfa såklart.

Sen lirar jag såklart spel som knappt har någon story ibland, typ plattformare osv. men
det är inte där mitt gamerhjärta ligger huvudsakligen.

Medlem

Självklart, har jag betalat 6-900:- för ett spel då ska jag banne mig spela klart det!


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

När jag tänker efter så har jag nog blivit lite sämre på det dom senaste två åren av någon anledning, men spelar fortfarande igenom majoriteten av spelen.

Medlem

Ja. Undantagen är om spelet i fråga är riktigt kasst.

Medlem
Medlem

Förr gjorde jag oftast det, men med tiden så har min backlog vuxit och nu spelar jag oftast igenom spel jag sett fram emot ett längre tag.

12
Skriv svar