Efter Hyenas-nedläggningen ska Creative Assembly återigen fokusera på strategispel

Robot
Efter Hyenas-nedläggningen ska Creative Assembly återigen fokusera på strategispel
Medlem

Vilket magplask.
Var det ingen på CA som insåg att det här var en dålig ide.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Vilket magplask.
Var det ingen på CA som insåg att det här var en dålig ide.

Även om de visste att det var en dålig idé så är det SEGA som äger företaget och kan göra vad de vill.

Medlem

Ja eller satsa på Alien spel kanske? Är så trött på total war spelen...


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja eller satsa på Alien spel kanske? Är så trött på total war spelen...

Alien: Total War kanske?

Bara 2 factions dock..men ändå

Medlem

Hade JÄTTEGÄRNA sett ett Total War: Warhammer 40,000.


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Neroz:

Alien: Total War kanske?

Bara 2 factions dock..men ändå

Släng in Predator och androider så är vi i fas.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hade JÄTTEGÄRNA sett ett Total War: Warhammer 40,000.

Hur ska du få det och fungera in en total war? Finns aboslut inte dipolmacy och i vilken värd (map) ska det utgå i menar dussin av planeter.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Blessus:

Hur ska du få det och fungera in en total war? Finns aboslut inte dipolmacy och i vilken värd (map) ska det utgå i menar dussin av planeter.

Det finns absolut diplomacy. Bara Imperium har vid många tillfällen samarbetat med xenos. Till och med samarbeten med Orks har existerat. De enda som verkligen inte kan samarbeta med någon är Tyranids. Titta på hur de gjorde med Warhammer Fantasy. Chaos faktioner samarbetar, Empire kan samarbeta med mer eller mindre alla, etc, etc.

Det går att lösa utan att vara så upprörd över förslaget.


signatur

I drank what?

Medlem

Säger det jag sagt tidigare, Total War: Islamic/arab conquest, två forna stormakter som är på fallrepet vs en uppstickare som sveper genom mellanöstern plus alla faktioner där i mellan. Typ som Attila: Total War, som jag gilla ordentligt. Om det nu är meningen att de ska back to basics. Do it!

Skribent

Gillar Total War, men hade gärna sett dem doppar tårna i fler FPS. Alien Isolation visade att de har kompetensen att göra något bra även där.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar