Vad gör ni nu?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det skiljer sig rätt kraftigt åt. Tailwind är mer fokuserat på hjälpklasser för att kunna styla direkt i Html. Exempelvis genom klasser likt flex, pt-4, text-center och rotate-90.

Det passar mig bra som jobbar i React, alltså komponentbaserat. Då finns både markup och styling kaplsat i komponenterna. Man skapar alltså sina egna komponenter snabbt och smidigt istället för att använda sig av färdiga likt hur man gör med Bootstrap.

Tailwind har också en smart funktion som raderar all CSS som ej används vid kompilering så att den totala storleken på ens stylesheet sjunker rätt dramatiskt. Läste något om att den genomsnittliga Tailwind-kompileringen landar på 6.5 kb i storlek.

Det låter riktigt nice! Det kanske blir lite mer pill när man behöver bygga alla komponenter själv, men det är väl lättare att få det mer som man vill ha de också, gissar jag på. Jag kör med Bootstrap på mitt portfolio, ca. 230-240 kb bara i css:en, fast sen har jag en liten statisk webbsida utan mycket extra-jox. jokkepalm.se


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

moddar dark forces 2 jedi knight remaster 3.2. fick för mig att fixa till de ganska pixelerade och dåliga ansiktena.

(kräver nästan att man kollar fullskärm så man ser hur illa de äldre texturerna ser ut)

gjorde även om alla texturer som har moln, vilket var en hel del.. märks att spelet kom när man tyckte skyboxes var väldigt fränt (lol).

Edit: några stenväggar före/efter

Medlem

HAR JUST UPPTÄCKT ATT DET TYDLIGEN ÄR INTERNATIONELLA CAPS LOCK DAGEN IDAG.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

HAR JUST UPPTÄCKT ATT DET TYDLIGEN ÄR INTERNATIONELLA CAPS LOCK DAGEN IDAG.

22 OKTOBER 2023!

CAPS LOCK DAY!

UNDERBART

/HANZO


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Fick just veta att man nu ska bli farbror! 😛
Wow! Många känslor nu. 😅

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Razken:

Fick just veta att man nu ska bli farbror! 😛
Wow! Många känslor nu. 😅

Grattis! Har varit där fyra gånger nu. 😅

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Grattis! Har varit där fyra gånger nu. 😅

Haha ok vad kul! Och tack!
Kom väldigt oväntat nu precis när man satt och hade svept en halv flaska Bacardi och redigerade film, så ringer telefonen och brorsan undrar om han och frugan sin kunde komma förbi helt oanmält.
Och så står dom helt kryptiskt och pekar hintandes på foton som står på hyllan och släpper bomben "snart får FARBROR sätta upp ett till foto här"! 🤣

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Kör min vanliga rutin:
fz.se
svt.se
svd.se
dn.se

Försök släng in någon tidning/sida som fokuserar mer på utrikes nyheter. De du listar missar mycket intressant som händer utanför Sverige

Medlem

Påväg hem från jobb. Trött som f*n.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Fizzie:

Försök släng in någon tidning/sida som fokuserar mer på utrikes nyheter. De du listar missar mycket intressant som händer utanför Sverige

Som vadå?

Redigerar en video just nu😊

Medlem

Väntar på att få åka till jobbet. Och som vanligt är inte vinterdäcken på när första snön kommer. Samma visa varje jävla år, ska fan behålla de på efter vintern.

Medlem

Sitter och halvsover vid datorn, försöker dra ut på helgen så länge jag bara kan. Men det är dags att dra sig, bara att tackla kommande veckan. Är redo för semester igen, usch.

Medlem

Har en 0.8kg skinkstek i ugnen och ett glas julmust på bordet. Luktar gott i stugan.

Medlem

Har semester hela veckan. Så jag softar lite och lyssnar Poppy live (Reading festival 2022). För att komma på vad jag ska spela tills senare idag....

Medlem

Under ett svagt ögonblick så blev jag ägare till Lies of P.

Återkommer med intryck i dagarna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

(Tycker inte att detta är värt en egen tråd, så jag skriver i denna.)

Nederländare är fan inte kloka. Har just sett den här Tom Scott videon.

Varför? Varför? VARFÖR?!


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Sitter och planerar min nästa youtube-video😊

Medlem

Ska precis sluta slösurfa på FZ och gå till ett möte med chefen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ska precis sluta slösurfa på FZ och gå till ett möte med chefen.

Hoppas inte dom har med varandra att göra 😅

Farornas Konung

Väntar på att steam ska validera ett spel.. Sköj som tusan.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Hoppas inte dom har med varandra att göra 😅

Hahah nej. Tvärtom, hade dödtid innan mötet så slösurfade


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Akronym:

(Tycker inte att detta är värt en egen tråd, så jag skriver i denna.)

Nederländare är fan inte kloka. Har just sett den här Tom Scott videon.

https://www.youtube.com/watch?v=VMinwf-kRlA

Varför? Varför? VARFÖR?!

Jag håller med, det där är inte klokt. Men tack för klippet för det var samtidigt fascinerande.

Medlem

Kollar DanMachi på tv'n och funderar på att köpa Alan Wake 2 på ps5, misstänksam mot prestandan dock.

Medlem

Testade just programmet Parsec Gaming, för att kunna köra lite splitscreen spel med vänner - över nätet.
Ganska sjukt hur bra det funkar. Testade Soul Calibur, Goldeneye och Tony Hawk 2, allt funkade verkligen kanon, helt utan fördröjning.

Väldigt imponerad över att det fungerade helt utan problem.

Medlem

Lyssnar på denna ambience mix och börjar bli sömnig....
https://www.youtube.com/watch?v=tW0--HdWw7M

Funderar på vad jag ska spela imorgon när jag är ledig...

Medlem

Gläder mig över att ramlat över Teardown till PS5 som visar sig ingå i PS Plus Extra/Premium.

Har varit sugen på att spela det rätt länge och nu är det äntligen dags.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har skrattat mig ett par år yngre av detta klippet. Haha, han går verkligen all in efter ett tag. Kontrasten mellan glatt barnprogram och metall är så rolig. 🤣


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar