Molnstreaming av PS5-spel drar igång den här månaden

Robot
Molnstreaming av PS5-spel drar igång den här månaden

För Playstation Plus Premium-prenumeranter.

#Playstation-plus, #nyhetstips


Medlem

Tänkte först att det var intressant men såg att det var exklusivt till PS5. Då försvinner lite av tjusningen. Använder ibland game pass streaming när jag reser och inte har tillgång till konsoller. Men det kanske kommer kan man hoppas.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Tänkte först att det var intressant men såg att det var exklusivt till PS5. Då försvinner lite av tjusningen. Använder ibland game pass streaming när jag reser och inte har tillgång till konsoller. Men det kanske kommer kan man hoppas.

Så man måste köpa en playstation 5 för stt kunna streama spel?... låter ju lockande...not!

Medlem

Låter ju ganska fett, återstår att se hur det faktiskt fungerar. Men vore ju mer intressant om man kunde streama till andra enheter.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Tänkte först att det var intressant men såg att det var exklusivt till PS5. Då försvinner lite av tjusningen. Använder ibland game pass streaming när jag reser och inte har tillgång till konsoller. Men det kanske kommer kan man hoppas.

Skrivet av roftg:

Så man måste köpa en playstation 5 för stt kunna streama spel?... låter ju lockande...not!

Skrivet av Påskmust:

Låter ju ganska fett, återstår att se hur det faktiskt fungerar. Men vore ju mer intressant om man kunde streama till andra enheter.

Det underlättar ju om ni faktiskt läser nyheten...

"Sony satsar ordentligt på spelstreaming, bland annat i form av den kommande bärbara enheten Playstation Portal, "


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det underlättar ju om ni faktiskt läser nyheten...

"Sony satsar ordentligt på spelstreaming, bland annat i form av den kommande bärbara enheten Playstation Portal, "

Jag läste inte bara nyheten utan även källan.

"...exclusively available on PS5 at launch"

Förövrigt kräver väl Playstation Portal en PS5 att streama från?


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

KoP
Medlem

Varför inte erbjuda streaming av PS5 spel om man sitter på en PS4'a? Borde väl fungera lika bra? 🤔

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det underlättar ju om ni faktiskt läser nyheten...

"Sony satsar ordentligt på spelstreaming, bland annat i form av den kommande bärbara enheten Playstation Portal, "

Jo, men jag menar andra enheter än just Playstations egna. Man kan väl förstå varför dom inte vill ha PS5-spel i PC-appen, men vore ändå trevligt.

Medlem

streama spel som man kan spela lokalt på ps5... why?
Jag ser ingen meningen?
Varför skulle man vilja aktivt ha sämre när man ändå sitter vid en ps5?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det underlättar ju om ni faktiskt läser nyheten...

"Sony satsar ordentligt på spelstreaming, bland annat i form av den kommande bärbara enheten Playstation Portal, "

Jag och troligen dom andra har läst nyheten...Tror inte du förstår,.. det är inte lockande att köpa en ps5 för att kunna streama ps5 spel,. Hade det däremot gått att streama till tex sin telefon eller pc så hade man ju kunnat testa

Medlem
Skrivet av Karmak:

streama spel som man kan spela lokalt på ps5... why?
Jag ser ingen meningen?
Varför skulle man vilja aktivt ha sämre när man ändå sitter vid en ps5?

Kan väl vara smidigt om man vill testa ett spel direkt utan att vänta flera timmar på en nedladdning. Eller om man har ont om plats på SSDn.

Medlem

@FZ berätta gärna kortfattat vad denna streaming innebär. Om den enda fördelen är att man inte behöver ladda ned spelet, fast ändå behöver en PS5 när man spelar, så är ju det en minimal fördel. Kan nån förklara vad som ska vara bra med detta

Medlem
Skrivet av aasecond:

@FZ berätta gärna kortfattat vad denna streaming innebär. Om den enda fördelen är att man inte behöver ladda ned spelet, fast ändå behöver en PS5 när man spelar, så är ju det en minimal fördel. Kan nån förklara vad som ska vara bra med detta

Det är som du skriver. Står på PS-bloggen som är länkad i nyheten. Jag håller med. Det är lite meh. Men det kanske utökas senare till PC/mobil. Vem vet.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Ska väl ses som en trial run av cloud gaming. Sen lär det väl komma en liten "dosa" som man kan använda istället för konsol samtidigt som Microsofts cloud gaming dosa släpps.
Sen lär det väl komma sony-tvs med detta inbyggt. Just add controller.

Avstängd
Skrivet av PFC Hudson:

Tänkte först att det var intressant men såg att det var exklusivt till PS5. Då försvinner lite av tjusningen. Använder ibland game pass streaming när jag reser och inte har tillgång till konsoller. Men det kanske kommer kan man hoppas.

Gamepass och Xcloud är ju ospelbart tyvärr, hoppas PS5 gör det bättre.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mirage:

Det underlättar ju om ni faktiskt läser nyheten...

"Sony satsar ordentligt på spelstreaming, bland annat i form av den kommande bärbara enheten Playstation Portal, "

Fast nya PSP kräver väl också en PS5? Är väl inte en molnstreaming konsol? Men kanske har fel

Detta är väl lite för att testa spel innan man laddar hem dem kanske om de kräver en konsol. Eller om man bara vill köra igång på en gång utan hemladdning imellan. Men håller med de flesta, är vl lite meh när det kräver konsol


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Gamepass och Xcloud är ju ospelbart tyvärr, hoppas PS5 gör det bättre.

Jag tycker xcloud funkar skapligt. Har bara spelat singleplayer dock så vet inte hur det fungerar i mp.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Har noll intresse av att streama spel. Har alldeles för kass uppkoppling för att det ska fungera någorlunda ok.

Medlem

Om de nu kan ta betalt en månadsavgift för ett streama soel, varför inte erbjuda alternativet att tillåta samma spel för nedladdning under samma prenumeration? Själv skulle jag gärna testa spel via streaming men ladda ner för att få bättre kvalitet och bättre respons i kontroller när man väl vet att spelet är värt ens tid.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Gamepass och Xcloud är ju ospelbart tyvärr, hoppas PS5 gör det bättre.

Spelar både mp och sp-spel vis xcloud utan några problem alls. Körde precis igenom Lies of P via det på min Steamdeck utan minsta fördröjning. Så inte ospelbart för mig och många andra.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Gamepass och Xcloud är ju ospelbart tyvärr, hoppas PS5 gör det bättre.

Skrivet av gundemannen:

Spelar både mp och sp-spel vis xcloud utan några problem alls. Körde precis igenom Lies of P via det på min Steamdeck utan minsta fördröjning. Så inte ospelbart för mig och många andra.

Jag har inte använt det så mycket, men det jag har provat har funkat hur bra som helst. Det är ju dock väldigt känsligt på pingen, så beror nog på var man bor (hur långt från aktuell datahall osv) och hur stabil lina man har. Upplevelserna verkar verkligen variera, där vissa knappt kan spela alls och andra spelar helt felfritt. Förhoppningsvis blir det bättre och bättre så att alla kan spela felfritt i framtiden.

Medlem

Har bara använt streaming för att samla Playstations stars poäng. Det tar ett par sekunder istället för att behöva ladda ner hela spelet. Snart kan jag göra samma för PS5-spelen. 🙂

Avstängd
Skrivet av Kalliban:

Jag har inte använt det så mycket, men det jag har provat har funkat hur bra som helst. Det är ju dock väldigt känsligt på pingen, så beror nog på var man bor (hur långt från aktuell datahall osv) och hur stabil lina man har. Upplevelserna verkar verkligen variera, där vissa knappt kan spela alls och andra spelar helt felfritt. Förhoppningsvis blir det bättre och bättre så att alla kan spela felfritt i framtiden.

1080p och 30fps är år 2023 ospelbart.

Medlem

Playstation Portal streamar bara lokalt från din PS5. Så vill du använda den här tjänsten på Portal kommer din PS5 cloud streama spelet, och sen streama det lokalt till din Portal. Like a stream within a stream .. 😃

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

1080p och 30fps är år 2023 ospelbart.

Det kan du hälsa alla som spelar Nintendo, mobil, ps4 och Xbone.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

1080p och 30fps är år 2023 ospelbart.

Ja för att streama är det fantastiskt tycker jag. Streamat till telefonen de gånger jag använt xcloud, behöver inga fler pixlar än så då och 30fps duger gott för den typen av spel jag kan tänka mig att streama.

Avstängd
Skrivet av PFC Hudson:

Det kan du hälsa alla som spelar Nintendo, mobil, ps4 och Xbone.

Du, det ska jag faktiskt ta och göra!

Hej hej allesammans! Ha det så kult!

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Gamepass och Xcloud är ju ospelbart tyvärr, hoppas PS5 gör det bättre.

Långt ifrån ospelbart! Många spel fungerar riktigt bra, men det beror mycket på genre. Forza Horizon - nej! Men Starfield - JA!

Medlem

Handen på hjärtat har någon någonsin spelat ett streamspel som känns rappt och flyter bra utan eftersläp? Då pratar vi inte turbaserade spel utan fps eller liknande.

Jag tycker inte det känns bra, det är som att spela på en gammal tv med skyhög input lag.

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Handen på hjärtat har någon någonsin spelat ett streamspel som känns rappt och flyter bra utan eftersläp? Då pratar vi inte turbaserade spel utan fps eller liknande.

Jag tycker inte det känns bra, det är som att spela på en gammal tv med skyhög input lag.

Jag har streamat Gears of War och Halo online när det varit såna game pass quests och det har fungerarat bra. Spelade även igenom Sly Cooper på PS Now för längesen och det funkade fint det också.

Men sen har jag haft en del dåliga upplevelser också med Xcloud där bilden släpar efter och blir helt pixlig när kameran skiftar, men upplever att det blivit bättre.

1
Skriv svar